خیانت رضا پهلوی صدای مشاورش را هم درآورد
خیانت رضا پهلوی صدای مشاورش را هم درآورد

روز گذشته رضا پهلوی در گفت‌وگو با یک مجری بریتانیایی با موضوع جنگ رژیم صهیونیستی-غزه، بحث را به ایران کشاند.

 

به گزارش زیرنویس، همه تلاش رسانه‌های اپوزوسیون در طول این هفته‌های آغاز جنگ اخیر غزه بر این بوده که ضمن دفاع از رژیم صهیونیستی، دامنه جنگ را به ایران برسانند. بار‌ها در این رسانه‌ها پیرامون جنگ غزه و در موضع‌گیری علیه حماس عنوان شد که «سر مار در تهران است»؛ یعنی ابایی ندارند که بمب و موشک صهیونیست‌ها روی سر مردم ایران بریزد و حتی تشویق به چنین کاری هم می‌کنند. در حالی که برای شهرک نشینان صهیونیست دل می‌سوزانند که چرا راکت‌های مقاومت فلسطین به سوی آن‌ها شلیک می‌شود!

روز گذشته رضا پهلوی در گفت‌وگو با یک مجری بریتانیایی با موضوع جنگ اسرائیل-غزه، موضوع را به ایران کشاند و مطابق آنچه بی‌بی‌سی فارسی نوشته، «در مورد نقش جمهوری اسلامی در اشاعه اسلام افراطی و خطرات آن گفت: چشم اختاپوس در تهران است و ما سرگرم مقابله با پا‌ها (در منطقه) هستیم».

بی‌بی‌سی در ادامه می‌نویسد: «آقای پهلوی اسلام افراطی و رادیکالیسم را “دیو و بیماری” توصیف کرد که “باید به صورت ریشه‌ای درمان شود” و گفت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که رژیم تهران با حمایت و مسلح کردن بسیاری از گروه‌ها از آن‌ها به عنوان نیروی نیابتی بهره برده است تا مقاصد خود را در منطقه پیش ببرد. هدف نهایی رژیم صدور ایدئولوژی و اجبار جهان به پذیرفتن آن به عنوان یک حکومت “خلافت امروزی” است».

جالب آنکه رضا پهلوی که از سوی بی‌بی‌سی «شاهزاده» نامیده می‌شود، قدرت ایران را در حدی دیده که بتواند آنچه را که او «اسلام‌گرایی افراطی» می‌نامد، به اروپا هم ببرد و آینده دلخواه خود را در آنجا رقم بزند: «این روز‌ها صدای شوم اسلام‌گرایان افراطی را می‌شنویم که امیدوارند به اکثریت دست یابند و می‌خواهند آینده‌ای متفاوت و دلخواه خود را در کشور‌هایی حتی در اروپا رقم بزنند».

تلاش رضا پهلوی و دارودسته رسانه‌ای و مجازی او برای کشاندن جنگ به مرز‌های جغرافیایی ایران به حدی از صراحت رسیده که صدای حامی و مشاور سابق رضا پهلوی را هم درآورده است.

رامین پرهام در واکنش به این سخنان رضا پهلوی گفته است: «کشاندن پای ایران به جنگ، خیانت به مردم، خیانت به میهن و به منافع ملی ایران است. تشویق غرب برای حمله نظامی به ایران و آماده کردن اذهان عمومی غرب برای چنین اقدام شومی، خیانت به ایران و ایرانی است. فقدان صلاحیت سیاسی و فقدان حس مسئولیت را نه فراموش می‌کنیم و نه خواهیم بخشید».

منبع: روزنامه جوان

+