شهاب زاهدی در پرسپولیس شروع ضعیفی داشت که می توانست چند دلیل عمده داشته باشد.اول فشار وحشتناک افکار عمومی روی مهاجم نوک پرسپولیس و خواسته‌های آنها.دوم تمرکز عجیب رسانه‌ها روی عملکرد مهاجم نوک پرسپولیس به عنوان بازیکنی که همه از او انتظار گل دارند. سوم سختگیری مدافعان حریف و بازی‌های فشرده حریفان در خط دفاع […]

- ۵ احتمال برای خط خوردن ستاره پرسپولیس از ترکیب/ تنبیه انضباطی یا تغییر فنی؟

 شهاب زاهدی در پرسپولیس شروع ضعیفی داشت که می توانست چند دلیل عمده داشته باشد.اول فشار وحشتناک افکار عمومی روی مهاجم نوک پرسپولیس و خواسته‌های آنها.دوم تمرکز عجیب رسانه‌ها روی عملکرد مهاجم نوک پرسپولیس به عنوان بازیکنی که همه از او انتظار گل دارند.

سوم سختگیری مدافعان حریف و بازی‌های فشرده حریفان در خط دفاع که مقابل پرسپولیس با نیرویی مضاعف به میدان می آمدند.چهارم ،دوری شهاب زاهدی از لیگ فوتبال ایران و عدم آشنایی با مختصات  لیگ برتر.ششم، ناکارامدی پرسپولیس در فاز حمله برای خلق موقعیت. همه اینها باعث شد تا تطبیق پذیری زاهدی در ترکیب پرسپولیس طولانی شده و در هفته‌های نخست او دور از گلزنی باشد و با انتقادهای زیادی مواجه شود.

با وجود انتقادها بالاخره موتور گلزنی شهاب زاهدی از بازی با گل گهر شروع شد و بعد از هت تریک مقابل پیکان در قزوین به نظر می‌رسید موتور گلزنی او روشن شده اما بعد از آن مسابقه شرایط برای زاهدی خوب پیش نرفت.زاهدی بعد از ناکامی در گلزنی مقابل استقلال تاجیکستان، در انزلی و مقابل ملوا فقط یک نیمه بازی کرد، مقابل صنعت نفت نیمکت نشین شد و از دقیقه ۵۵ به زمین رفت و در شهر دوشنبه و بازی برگشت با استقلال تاجیکستان باز هم نیمکت نشین بود و از دقیقه ۷۸ وارد زمین شد.
زاهدی در حالی طی دو بازی اخیر نیمکت نشین شده که بازیکن اصلی پرسپولیس در پست او حتی کیفیتی پایین‌تر از شهاب دارد  ضمن اینکه قبل از بازی صنعت نفت، یحیی گل محمدی به ناآمادگی نبیل باهویی صراحتا اشاره کرده بود.

حالا و بعد از دو مسابقه نیمکت نشینی شهاب زاهدی و البته توقف پرسپولیس در بازی‌های اخیر این سوال به شکل جدی‌تری مطرح می‌شود که چرا شهاب زاهدی در زمانی که گل نمی‌زد و شرایط خوبی نداشت هر هفته در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت اما بعد از اینکه چهار گل زد از ترکیب دور و دو تر شد تا بازیکنی نیمکت نشین باشد.
در این ابره چند سناریو مطرح است که می‌تواند دلیل نیمکت‌نشینی شهاب و فیکس بازی کردن نبیل باهویی در نوک حمله پرسپولیس باشد.
سناریوی اول) جدا از دعوای کنعانی‌زادگان با سروش رفیعی در بازی رفت با استقلال تاجیکستان بر سر نواختن ضربه ایستگاهی یک درگیری هم بین شهاب زاهدی و سعید صادقی به وجود آمد.شاید این نیمکت نشینی‌ها بخشی از تنبیه انضباطی زاهدی به خاطر آن دعوا باشد اما با ادامه دارد شدن نیمکت نشینی شهاب این سناریو نمی‌تواند چندان درست باشد.

سناریوی دوم) شهاب زاهدی درست بعد از بازی با ملوان به برنامه فوتبال برتر رفت و در آن برنامه درباره نمایش ضعیف پرسپولیس گفت اتفاقاتی در هتل تیم قبل از این بازی افتاد که این نمایش تیم را توجیه می‌کند.شاید یحیی گل‌محمدی از طرح این مساله از زبان شهاب عصبانی شده و او را تنبیه کرده باشد.
سناریوی سوم) شهاب زاهدی در همان بازی ملوان هم بین دو نیمه تعویض شد.ممکن است در همان نیمه نخست یا بین دو نیمه اتفاقی در زمین رخ داده که مورد پسند یحیی گل محمدی نبوده که شهاب  را تعویض کرده و بعد از آن هم نیمکت نشینش کرده است.

سناریوی چهارم) شاید اصلا بحث انضباطی مطرح نیست و یحیی می‌خواهد با بازی دادن به نبیل باهویی به مدیریت باشگاه پرسپولیس بقبولاند مهاجمی که برای او جذب کرده‌اند واقعا ناکارامد و ضعیف است.البته از یک سو پذیرفتن این مساله عقلانی نیست چرا که گل محمدی موقعیت خود و موفقیت تیمش را فدای چنین حرکتی نمی‌کند.

سناریوی پنجم) ممکن است شهاب زاهدی در همان برنامه فوتبال برتر مساله‌ای را مطرح نکرده باشد که یحیی گل محمدی توقع داشته بازیکن پرسپولیس در آن برنامه به زبان بیاورد.زاهدی در این برنامه هیچ اشاره به ای به کادر فنی و ایستادن سرمربی تیم پای او به زبان نیاورد.شهاب در بازی‌های ابتدایی گل نمی‌زد اما یحیی پای او ایستاد و از مهاجمش دفاع کرد تا پایش به گل باز شود اما شهاب در این باره هیچ حرفی در برنامه فوتبال برتر نزد و شاید یحیی از این بابت از دست او ناراحت است.

به هر حال چه هر کدام از این سناریوها درست یا نزدیک به واقعیت باشد یا مساله دیگری در میان باشد مساله بیرون ماندن یکباره شهاب زاهدی و بازی کردن نبیل باهویی در ترکیب اصلی تبدیل به مرموزترین و عجیب ترین موضوع یکی دو هفته اخیر پرسپولیس شده و تا وقتی شخص یحیی گل محمدی در این باره توضیح ندهد نتوان دلیل واقعی این جابجایی عجیب و غیرمنتظره را فهمید.

منبع: خبـر ورزشی