به گزارش زیرنویس به نقل از خبرآنلاین یک فرد اهل اوکلاهاما می‌گوید اگر اپل واچ به دستش نبسته بود، احتمالاً امروز در کنار عزیزانش حضور نداشت. داستان مربوط به سال ۲۰۲۱ است؛ جایی که یک زن اهل اوکلاهاما با مشکل قلبی مواجه شد و به‌لطف اپل واچ توانست زنده بماند. این زن اتفاقی که می‌توانست […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرآنلاین یک فرد اهل اوکلاهاما می‌گوید اگر اپل واچ به دستش نبسته بود، احتمالاً امروز در کنار عزیزانش حضور نداشت.

داستان مربوط به سال ۲۰۲۱ است؛ جایی که یک زن اهل اوکلاهاما با مشکل قلبی مواجه شد و به‌لطف اپل واچ توانست زنده بماند.

این زن اتفاقی که می‌توانست برایش تبدیل به حادثه‌ای ناگوار شود را در روز جهانی دیابت نیز در سایت ۹to۵Mac به اشتراک گذاشت. دیابت همان چیزی بود که ساعت هوشمند جودیت لوبکه آن را تشخیص داده بود، مشکلی که او در گذشته از آن اطلاع نداشت.

پس از ویزیت اورژانسی لوبکه توسط پزشک، تشخیص داده شد که سطح قند خون او به شدت بالا است، اتفاقی که می‌تواند برای بیماران دیابتی مرگبار باشد.

صبح یک روز جمعه، این زن اوکلاهامایی در اپل واچ خود اعلانی مبنی‌بر آریتمی قلبی دریافت کرد. او ابتدا فکر کرد که ناهنجاری رخ داده در عملکرد قلبش به علت استرسی باشد که به خاطر از دست دادن یکی از عزیزانش تجربه می‌کند.

جودیت لوبکه، صبح با رئیس خود صحبت کرد و این مشکل را با او در میان گذاشت و به او اطلاع داد که بعد از جلسه‌ای که دارد به پزشک مراجعه می‌کند یا شاید در روز دیگری از آخر هفته این کار را انجام دهد. با این حال رئیسش به او گفت که این هشدار را جدی بگیرد و به پزشک مراجعه کند.

پس از مراجعه به بیمارستان، لوبکه آگاه شد که به دیابت مبتلا است و سطح قند خونش نیز بسیار بالا است. لوبکه گفت: «اگر این اعلان را دریافت نمی‌کردم یا تا آخر هفته صبر می‌کردم به احتمال زیاد زنده نمی‌ماندم. چون همه چیز داشت اتفاق می‌افتاد و من فقط احساس خوبی نداشتم و با تصور این‌که این اتفاق عادی است، مراجعه به پزشک را به تعویق می‌انداختم.»

اطلاعاتی از مدل اپل واچ مورد استفاده توسط جودیت لوبکه دردسترس نیست. دختر او، شانون باورز، فرد دیگری است که از رفتن مادرش به بیمارستان بسیار خوشحال است. او عاملان نجات جان مادرش را ساعت هوشمند و اطرافیان او یعنی رئیس و همکارانش می‌داند.