افروز: می‌توانم در پارالمپیک پاریس ۲ مدال بگیرم
افروز: می‌توانم در پارالمپیک پاریس ۲ مدال بگیرم

سعید افروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد عملکردش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: با توجه به اینکه اولین حضورم در پارآسیایی بود و قبلا تجربه‌اش را نداشتم باید بگویم مسابقات سطح بسیار بالایی داشته از آنجا که کلاس‌های F33 و F34 ادغام شده بود شرایط سختی داشتم اما خوشبختانه توانستم در […]

سعید افروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد عملکردش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: با توجه به اینکه اولین حضورم در پارآسیایی بود و قبلا تجربه‌اش را نداشتم باید بگویم مسابقات سطح بسیار بالایی داشته از آنجا که کلاس‌های F33 و F34 ادغام شده بود شرایط سختی داشتم اما خوشبختانه توانستم در پرتاب نیزه مدال طلا را کسب کنم.

* در پرتاب وزنه هم می‌توانم مدال پارالمپیک بگیرم

وی ادامه داد: برای اولین بار در پرتاب وزنه مسابقه دادم اما این رشته، رشته تخصصی‌ام نیست و تنها سه چهار جلسه تمرین کرده بودم و در نهایت پنجم شدم که به نظرم نتیجه قابل قبولی بود اگر یک مقدار بیشتر تمرین کنم می‌توانم در پرتاب وزنه هم مدال بگیرم. در پرتاب نیزه مدال دارم و در پرتاب وزنه هم اگر بتوانم یک متر دیگر رکوردم را ارتقا دهم، می‌توانم در پارالمپیک حداقل برنز بگیرم.

* رفتن اسبقیان از فدراسیون به ورزشکاران آسیب می‌زند

وی در مورد اینکه اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین به دفتر وزیر ورزش رفته و با این شرایط کارتان سخت می‌شود یا خیر، گفت: به نظر من در آستانه پارالمپیک انتخاب اسبقیان برای سمت رئیس دفتر وزیر ورزش مناسب نبود با این شرایط بچه‌ها هم ضربه می‌خورند و ممکن است آرامش ورزش به هم بخورد امیدوارم تصمیم درستی گرفته شود و اسبقیان بتواند در فدراسیون به کارش ادامه دهد.

* پاداش‌های در نظر گرفته شده کم است

قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در مورد اینکه آیا از پاداش‌های در نظر گرفته شده راضی هستید یا خیر، گفت: پاداش پای سکو کمتر از ورزشکاران سالم بود و دوست داشتیم یکسان‌سازی شود  چون فرقی نمی‌کند و هر دو به یک اندازه تلاش می‌کنند. در مورد پاداش وزارت ورزش هم هر چند مبالغ یکی است اما کم است چون ورزشکار باید برای بازی‌های آسیایی ۴ سال تلاش کند تا بتواند مدال بگیرد. ما تا بازی‌های پارالمپیک کمتر از یکسال زمان داریم و همین مبلغ را باید صرف آماده‌سازی خودمان کنیم و قطعا پول کمی است.

- افروز: می‌توانم در پارالمپیک پاریس 2 مدال بگیرم

*هدفم پارالمپیک است و اگر موافقت کنند در جهانی شرکت نمی‌کنم

افروز در مورد حضورش در مسابقات جهانی ژاپن که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود،‌گفت:‌ می‌خواهم با مسؤولین صحبت کنم که به این مسابقات اعزام نشوم یا اگر هم قرار است اعزام شود با پیک آمادگی نباشد چون هدفم پارالمپیک است. مسابقات پارالمپیک خیلی مهمتر است و مدالش هم با ارزش‌تر. امیدوارم در این زمینه موافقت کنند.

* منتظریم هرچه زودتر نابودی رژیم کودک‌کش و آزادی فلسطین را ببینیم

قهرمان پارالمپیک توکیو با حمایت از مردم غزه و فلسطین تأکید کرد: همه دنیا جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل را می‌بینند این رژیم در حال نسل‌کشی است و من به عنوان یک ورزشکار تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که مدالم را برای حمایت از آنها اهدا کنم امیدوارم همه دنیا پای کار بیایند تا این غده سرطانی از بین برود. ما منتظریم که فلسطین هر چه سریع‌تر آزاد شود و خیلی زود نابودی اسرائیل را ببینیم.

پایان پیام/





منبع: فارس