به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «ماگومد عیسی حاجی‌اف»، دارنده مدال نقره جهان از روسیه که چندی پیش به‌عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران منصوب شده بود، اظهار داشت: این یک موضع رسمی است که با امضای روسای دو فدراسیون، میخائیل مامیاشویلی و علیرضا دبیر تأیید شده است. من این کار را […]

عیسی حاجی‌اف نماینده تام الاختیار فدراسیون‌های کشتی روسیه و ایران/ از ایجاد روابط تا انعقاد قرارداد در لیگ
به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «ماگومد عیسی حاجی‌اف»، دارنده مدال نقره جهان از روسیه که چندی پیش به‌عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران منصوب شده بود، اظهار داشت: این یک موضع رسمی است که با امضای روسای دو فدراسیون، میخائیل مامیاشویلی و علیرضا دبیر تأیید شده است. من این کار را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهم. انتخاب من به این دلیل است که سال‌ها در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های ایران شرکت کردم، در کادر مربیگری تیم ملی این کشور حضور داشتم و به زبان فارسی مسلط هستم. 

وی ادامه داد: قبل از انتصابم، سفر‌هایی را برای تیم‌های ایرانی به مسابقات روسیه ترتیب دادم. هر دو فدراسیون علاقه‌مند به گسترش روابط، سفر به یکدیگر برای مسابقات، اردو‌های آموزشی و سمینار‌ها هستند. این موضوع به ویژه در شرایطی که کشتی گیران روس به دلایل مشخص نمی‌توانند همیشه به خارج از کشور سفر کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 نایب قهرمان کشتی آزاد جهان در پاسخ به این سوال که آیا حضور کشتی‌گیران روسیه در لیگ ایران هم جزو وظایفش است، گفت: بله، من مجاز شدم در انعقاد قرارداد برای کشتی‌‌گیران روسی در لیگ ایران واسطه باشم. وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که منافع همه طرف‌ها رعایت می‌شود. ورزشکاران، باشگاه‌ها و فدراسیون کشتی روسیه، که به کشتی‌گیران خود اجازه می‌دهد تا ورزش کنند و غرامت مالی مناسب دریافت می‌کند.

عیسی حاجی‌اف خاطرنشان کرد: لیگ ایران هم اکنون در حال برگزاری است. افراد مختلف به بچه‌های ما نزدیک می‌شوند و بهترین شرایط را به آن‌ها ارائه نمی‌دهند. علاوه بر این، هیچ کسی تضمین نمی‌کند که این شرایط برآورده شود. زمانی که در ایران کشتی گرفتم، در شرایط مشابهی قرار گرفتم. متاسفانه نه همه کشتی‌گیران ما و نه همه باشگاه‌های ایرانی می‌دانند که قرارداد‌هایی که بدون وساطت نماینده رسمی منعقد می‌شود باطل تلقی می‌شود.

نایب قهرمان جهان درباره مراحل انعقاد قراردادها، عنوان کرد: باشگاه‌ها با من تماس می‌گیرند، کشتی گیر مورد نظرشان را نام می‌برند و شرایطشان را برای او پیشنهاد می‌کنند. سپس مستقیماً با نامزد‌های منتخب مذاکره می‌کنم. البته همه قرارداد‌ها با مجوز فدراسیون کشتی ما منعقد می‌شود. اگر کشتی‌گیران مسابقات مهمی برای تیم ملی داشته باشند یا برای آن‌ها آماده شوند، ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. من قبلاً با ۳ نفر از آن‌ها مذاکره کرده‌ام و آن‌ها در مرحله نهایی لیگ ایران کشتی خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا