زیرنویس، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی در روز سی و پنجم تجاوز علیه نوار غزه، حملات هوایی جنون‌آمیز خود به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مناطق مسکونی را ادامه داده و همچنان به مخالفت‌های قاطع افکار عمومی جهانی و سازمان‌های مردم‌نهاد با جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین بی‌توجهی می‌کند. حمله موشکی حزب الله به پایگاه «العاصی» رژیم […]

زیرنویس، گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی در روز سی و پنجم تجاوز علیه نوار غزه، حملات هوایی جنون‌آمیز خود به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مناطق مسکونی را ادامه داده و همچنان به مخالفت‌های قاطع افکار عمومی جهانی و سازمان‌های مردم‌نهاد با جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین بی‌توجهی می‌کند.

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «العاصی» رژیم صهیونیستی و تخلیه بی‌سابقه «الجلیل اعلی» در مرز لبنان

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان اشغالگر صهیونیستی را در نزدیکی پادگان «العاصی» با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داد و این حمله تلفات مستقیمی را در میان اشغالگران بر جا گذاشت.

رسانه‌های عبری هم اعلام کردند که یک موشک ضد زره از لبنان به منطقه «تل رامیم» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد و ارتش رژیم صهیونیستی به آن پاسخ داد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم گزارش داد که پس از شنیده شدن صدای انفجار، دود از یک پادگان نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک المناره به هوا برخاست.

این خبری در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه «الجلیل اعلی» در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی متروکه شده‌اند و حتی مقر فرماندهی لشکر شمال ارتش اشغالگر هم تخلیه و به عقب منتقل شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به این واقعیت، تأیید کردند که تا کنون سابقه نداشته است که ساکنان منطقه الجلیل اعلی این گونه آواره شوند.

در تحولی دیگر، این رسانه‌ها اعلام کردند که تا کنون ۳۵۰ مجروح وارد مرکز پزشکی زیرزمینی شده‌اند که معمولاً مجروحان جنگی در منطقه شمالی اراضی اشغالی را پذیرش و مداوا می‌کند.

- ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ تخلیه بی‌سابقه«الجلیل اعلی» |

اردوغان: روزهای بدی در انتظار نتانیاهو است

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که روزهای بدی در انتظار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارد و آمارها نشان می‌دهد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم اسرائیل مخالف بنیامین نتانیاهو هستند.

رجب طیب اردوغان طی سخنانی درباره تحولات غزه افزود که رژیم صهیونیستی باید تحت فشار قرار گیرد تا اجازه دهد مجروحان از غزه خارج شوند.

انهدام تانک صهیونیست‌ها با راکت «یاسین ۱۰۵»

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک تانک متعلق به فرماندهان یگان زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شمال غرب غزه با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرد.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم غزه شهرک‌های صهیونیست‌نشین «نیریم» و «العین الثالثه» را هدف حملات موشکی قرار داد.

رسانه‌های رژیم اشغالگر هم از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین «نیر عوز» در مجاورت نوار غزه در پی حملات موشکی خبر دادند.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ بمباران بیمارستان الشفاء

شهادت ۴۸۰۰ کودک فلسطینی در ۳۵ روز گذشته

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که طی یک ماه گذشته حدود ۴۸۰۰ کودک فلسطینی در غزه به شهادت رسیده و بسیاری هنوز زیر آوار مانده‌اند.

«فولکر تورک» در نشست خبری در عمان افزود: اسرائیل باید فوراً استفاده از سلاح‌های ویرانگر در مناطق مسکونی غزه را متوقف کند. همچنین حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها در غزه و مناطق مسکونی اطراف آن باید متوقف شود.

وی ادامه داد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و انواع مجازات‌های دسته جمعی علیه غیرنظامیان باید پایان یابد. اسرائیل باید هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را متوقف کند و به محاصره مستمر و تحمیل شده بر آنها پایان دهد.

هلاکت ۳۵۴ نظامی رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی از هفتم اکتبر گذشته تا کنون ۳۵۴ نظامی اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، از این تعداد، ۳۸ نظامی از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه کشته شده‌اند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفاء شهر غزه را هدف شدیدترین و وحشیانه‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

در این حملات که ساختمان کلینیک‌های سرپایی بیمارستان الشفاء را هدف قرار داد، چندین مجروح و بیمار فلسطینی به شهادت رسیدند.

مدیر بیمارستان الشفاء در مصاحبه با الجزیره گفت: رژیم اشغالگر از سحرگاه امروز تا کنون چهار بار بیمارستان الشفاء را هدف حملات هوایی قرار داده است. این رژیم اکنون جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را آغاز کرده است.

«محمد ابو سلیمه» افزود: اگر بیمارستان‌های غزه از چرخه خدمت‌رسانی خارج شوند، هزاران بیمار و مجروح جان خود را از دست خواهند داد. هیچ مکان امنی هم برای انتقال بیماران و مجروحان به آنجا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما در مرکز کلینیک‌های سرپایی که هدف حملات هوایی رژیم اشغالگر قرار گرفت، حالت‌های اورژانسی و آوارگان را پذیرش می‌کردیم.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه هم گفت: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند تا همه بیمارستان‌های غزه را از خدمت‌رسانی خارج کند. جامعه جهانی باید تجاوزگری رژیم صهیونیستی را متوقف و به برای بیمارستان‌های غزه سوخت و تجهیزات ارسال کند.

ریخته شدن ۱۳ هزار بمب و ۳۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که ویرانی‌های ناشی از حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه بی‌سابقه است و در این حملات تا کنون ۴۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۵۰ درصد از خانه‌ها کاملاً نابود شده‌اند.

بر اساس گزارش این دفتر، رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و ۱۳ هزار بمب بر سر مردم غزه ریخته است. حجم خسارت‌های وارد شده به زیر ساخت‌های غزه نیز یک میلیارد دلار برآورد شده است.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ بمباران بیمارستان الشفاء

محاصره بیمارستان الرنتیسی با تانک‌های رژیم صهیونیستی

تانک‌های رژیم صهیونیستی، بیمارستان کودکان الرنتیسی شهر غزه را محاصره کردند و فعالیت این بیمارستان متوقف شده است. بیمارستان الرنتیسی تنها بیمارستان کودکان سرطانی در نوار غزه است.

تانک‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر بیمارستان الرنتیسی، بیمارستان‌های روانپزشکی و چشم پزشکی و بیمارستان کودکان النصر را هم محاصره کرده و برای تخلیه آنها هشدار صادر کردند.

همچنین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه (آن‌روا) در منطقه «حی الرمال» در مرکز نوار غزه شماری شهید یا زخمی شدند. این مدرسه در مجاورت یک بیمارستان قرار دارد.

حملات موشکی مقاومت به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و شهرک‌های اشغالی

رزمندگان مقاومت فلسطین شهرک‌های اشغالی و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف موج جدید حملات موشکی و راکتی از نوار غزه قرار دادند.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم غزه، پایگاه نظامی رعیم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

پایگاه نظامی «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک یگان نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی در آن مستقر است و نزدیک پایگاه نیروهای زرهی قرار دارد. مأموریت اصلی پایگاه رعیم تأمین امنیت تمام مرزهای فلسطین اشغالی با مصر از شرق رفح تا منطقه السودانیه و شهرک «زکیم» در داخل اراضی اشغالی است.

ریخته شدن ۱۳هزار بمب بر سر مردم غزه/ بمباران بیمارستان الشفاء

هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در درگیری‌های زمینی غزه

درگیری‌های مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نظامیان نفوذی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در منطقه «تل الهوی» در غرب شهر غزه همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در موج جدید درگیری‌های زمینی در نوار غزه یک نظامی اشغالگر به هلاکت رسیده است. به اذعان این رسانه‌ها، از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تقریباً ۲۵۰ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند که حال ۱۰۰ نفر آنها وخیم است.

متوقف شدن خدمت‌رسانی همه بیمارستان‌های کودکان در غزه

طی ساعات گذشته هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی اکثر بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار دادند. مدیر مجتمع پزشکی الشفاء در غزه اعلام کرد که تقریباً همه بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه به طور کامل از خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

در دو جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بیش از ۱۰ غیرنظامی فلسطینی در دو منطقه «النادی» و «دوار الحلبی» به شهادت رسیدند.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از آپارتمان‌های مسکونی مجتمع «روضه» روبروی بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

منبع: مـهر