رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: ۹۰۰ نفر در این شهرستان در سال تحصیلی سپری شده از آموزش‌های سوادآموزی در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم سواد بهره‌مند شدند. عبدالمجید شجاع افزود: سهمیه شهرستان سبزوار برای جذب سوادآموزان در۹۰۰ سبزواری از آموزش‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شدند سال تحصیلی گذشته ۹۰۰ نفر تعیین شده بود که این […]

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: ۹۰۰ نفر در این شهرستان در سال تحصیلی سپری شده از آموزش‌های سوادآموزی در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم سواد بهره‌مند شدند.

عبدالمجید شجاع افزود: سهمیه شهرستان سبزوار برای جذب سوادآموزان در۹۰۰ سبزواری از آموزش‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند شدند سال تحصیلی گذشته ۹۰۰ نفر تعیین شده بود که این هدف‌گذاری به طور کامل محقق شد.

او گفت: رویکردهای نهضت سوادآموزی از سنتی به شیوه جدید و تلفیقی تغییر یافته است چنانکه آموزش دهندگان شمار بیشتری از سواد آموزان را با ۹ شیوه متنوع در سه دوره آموزش جذب می کنند.

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار افزود: در سال جاری آمار بازماندگان از تحصیل نیز به جامعه هدف نهضت سواد آموزی افزوده شده و جامعه آماری آن از ۶ سال تا ۶۵ سال را دربرگرفته است.

شجاع افزود: آمار بیسوادی در شهرستان سبزوار در این رده سنتی ۹ هزار و ۲۴ نفر است که رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه محوری در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین ۲ مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

منبع خبر: رکنـا