در تمام این سال‌ها، سانجو باگات با شکم بادکرده خود زندگی می‌کرد و این مسئله باعث تمسخر همسایگان و اطرافیانش شد در حدی که در ناگپور هند او را « مرد باردار » خطاب می‌کردند. سانجو در سال ۱۹۶۳ در ناگپور هند به دنیا آمد. با وجود اینکه شکم او نسبت به اکثر بچه‌ها بزرگ‌تر […]

در تمام این سال‌ها، سانجو باگات با شکم بادکرده خود زندگی می‌کرد و این مسئله باعث تمسخر همسایگان و اطرافیانش شد در حدی که در ناگپور هند او را « مرد باردار » خطاب می‌کردند.

سانجو در سال ۱۹۶۳ در ناگپور هند به دنیا آمد. با وجود اینکه شکم او نسبت به اکثر بچه‌ها بزرگ‌تر بود، اما کودکی عادی و سالم به نظر می‌رسید تا اینکه شکمش به شدت متورم شد.

مرد باردار

سانجو که برای تامین مخارج خانواده‌اش به سختی تلاش می‌کرد، برای ادامه کار و تحمل آزار و اذیت همسالانش و همچنین اضطراب خانواده‌اش، این تورم را نادیده گرفت.

اما هنگامی که برآمدگی دیافراگم او را تحت فشار قرار داد و نفس کشیدن را برای او دشوار کرد، سرانجام او را به بیمارستان بمبئی منتقل کردند و دکتر آجی مهتا بلافاصله با نگاه اول فکر کرد این مرد یک تومور در شکمش دارد.

اما وقتی دکتر شکم سانجو را باز کرد و دستش را به داخل برد تا توموری بزرگ را خارج کند، به جای آن یک انسان را پیدا کرد. دکتر دستش را داخل آن فرو برد و گفت استخوان‌های زیادی داخل آن است، ابتدا یک اندام بیرون آمد، سپس اندام دیگری بیرون آمد، سپس بخشی از اندام تناسلی، سپس بخشی از مو، برخی از اندام‌ها و فک‌ها.

دکتر گفت: ما ترسیده بودیم گیج و متحیر شده بودیم… در کمال تعجب و وحشت می‌توانستم با یکی از داخل شکم سانجو دست بدهم… برای من کمی تکان‌دهنده بود.

پزشکان شگفت‌زده در ابتدا تصور می‌کردند که وضعیت عجیب سانجو نمونه‌‌ای از «سندرم دوقلوی پنهان» است به این معنی که دوقلوی او در دوران بارداری مادرش، قبل از شکل‌گیری مرده است. با این حال بعدها مشخص شد که این وضعیت جنین در جنین است.

این یک عارضه بسیار نادر است که تخمین زده می‌شود تنها در یک مورد از هر ۵۰۰ هزار تولد زنده رخ می‌دهد. در این نوع تولدها، یکی از دوقلوها در داخل دیگری متولد می‌شود.

منبع : فرتاک نیوز

منبع خبر: رکنـا