منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا و سکون جو تا روز چهارشنبه هفته آینده جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان به طور مستمر درحال برگزاری است. وی ادامه داد: با توجه به بررسی مؤلفه‌های جوی کنونی و اینکه سه روز پایانی […]

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا و سکون جو تا روز چهارشنبه هفته آینده جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان به طور مستمر درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی مؤلفه‌های جوی کنونی و اینکه سه روز پایانی هفته جاری (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) مدارس فعالیتی نداشتند در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا تصمیمی برای تعطیلی مدارس اعمال نشد.

شیشه فروش ادامه داد: اردوهای مدارس نیز برگزار نخواهد شد، دانش‌آموزان نیز مکلف هستند از ماسک استفاده و مسائل بهداشتی را رعایت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت پلیس در چهارراه‌ها و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز اعمال خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه هرگونه اعمالی که به افزایش سطح آلاینده‌های جوی منجر شود ممنوع است، گفت: آتش زدن بقایای گیاهی و مزارع نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: در این کارگروه تأکید شد اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت کند.

شیشه فروش متذکر شد: طرح زوج و فرد در رینگ ترافیکی شهر اصفهان از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ تا پایان هفته آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در روزهای آینده، اعمال محدودیت برای روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه، فردا در کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مطرح، تصمیم‌گیری و اعلام خواهد شد.

منبع: مـهر