سازمان ملل خواستار تحقیق درباره حملات اسرائیل ضد نوار غزه شد
سازمان ملل خواستار تحقیق درباره حملات اسرائیل ضد نوار غزه شد

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید تعهدات خود درباره حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی را در غزه و کرانه باختری اجرا کند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از القدس العربی، «ولکر تورک» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار تحقیق درباره استفاده رژیم صهیونیستی از «سلاح‌های انفجاری قوی» در غزه شود و گفت که این بمب‌ها باعث تخریب بی رویه در غزه شده است.

بر پایه این گزارش، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در بازدید از امان، پایتخت اردن خواستار تحقیق در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های انفجاری قوی غزه شد.

وی تاکید کرد: استفاده از این تسلیحات سبب تخریب بی‌رویه در منطقه تحت محاصره غزه شده است؛ بمباران گسترده غزه از سوی رژیم صهیونیستی به‌ویژه استفاده از سلاح‌های انفجار قوی در مناطق پرجمعیت به‌وضوح تأثیرات انسانی و حقوق بشری ویرانگری دارد.

تورک اظهار کرد که رژیم صهیونیستی باید به استفاده از چنین سلاح‌هایی در این منطقه پرجمعیت که محل سکونت ۲.۳ میلیون فلسطینی است و در حال حاضر نیمی از آن‌ها به دلیل جنگ در ماه گذشته آواره شده‌اند، پایان دهد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت: حملات اسرائیل باید بررسی شوند؛ ما نگرانی‌های بسیار جدی داریم که این حملات به حملات نامتناسب و ناقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه تبدیل شود.

وی با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی درباره مقاومت فلسطین نیز اظهار کرد: حتی چنین رفتاری از سوی مقاومت فلسطین سبب مبرا شدن اسرائیل از تعهداتش در قبال حفاظت از غیرنظامیان منجر نمی‌شود.

تورک در بخشی دیگر با اشاره به شهادت دست‌کم ۱۷۶ فلسطینی از جمله ۴۳ کودک و یک زن در حوادث مربوط به کرانه باختری، تاکید کرد: اسرائیل باید اقدام‌های فوری را برای حفاظت از فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی که خشونت نظامیان و شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در حال تشدید است، انجام دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسشی درباره این موضوع گفت که در حال بررسی است و بعداً پاسخ خواهد داد.‌

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) نوار غزه را زیر آتش گسترده قرار داده و محاصره ۱۷ ساله این منطقه را به محاصره کامل تبدیل کرده است.

براساس اعلام منابع فلسطینی حدود ۱۱ هزار فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیدند

منبع: مـهر