تابناک باتو ــ درست کردن یک کاسه سوپ مرغ برای عزیزان هنگام بیماری قرن‌ها است در سراسر جهان رایج است و امروزه بسیاری از افراد از هر نسل و فرهنگی از فواید سوپ مرغ آگاه‌اند. فرهنگ‌های مختلف هر یک این خوراکی درمانی تسکین‌دهنده را به روش خود تهیه می‌کنند اما به گزارش کانورسیشین، خاستگاه سوپ […]

سوپ مرغ واقعا به بهبود سرماخوردگی کمک می‌کند؟

سوپ مرغ واقعا به بهبود سرماخوردگی کمک می‌کند؟تابناک باتو ــ درست کردن یک کاسه سوپ مرغ برای عزیزان هنگام بیماری قرن‌ها است در سراسر جهان رایج است و امروزه بسیاری از افراد از هر نسل و فرهنگی از فواید سوپ مرغ آگاه‌اند. فرهنگ‌های مختلف هر یک این خوراکی درمانی تسکین‌دهنده را به روش خود تهیه می‌کنند اما به گزارش کانورسیشین، خاستگاه سوپ مرغ به هزاران سال قبل و به چین باستان باز می‌گردد.

درحالی که فصل سرماخوردگی و اوج گرفتن آنفلوانزا آغاز شده است این پرسش می‌تواند مطرح باشد که آیا علم هم تایید می‌کند که سوپ مرغ به درمان سرماخوردگی یا آنفلوانزا کمک می‌کند یا اینکه سوپ تنها دارونمایی آرامش‌بخش است و بیشتر جنبه تاثیر روانی دارد؟

سوپ مرغ واقعا به بهبود سرماخوردگی کمک می‌کند؟

جذابیت سوپ مرغ در طعم غنی و لذیذ آب گوشت مرغ، سبزیجات و رشته فرنگی نهفته است اما آنچه آن را متمایز می‌کند طعم «اومامی» آن است؛ اومامی دسته پنجم از مجموعه طعم‌هایی است که در کنار شیرینی، شوری، ترشی و تلخی، به عنوان «طعم خوش گوشت» توصیف می‌شود. البته همه غذاهای اومامی از گوشت یا مرغ نیستند و پنیر، قارچ و سس سویا نیز حاوی این طعم‌اند.

سوپ به بهبود اشتها و هضم بهتر کمک می‌کند

موضوع حائز اهمیت در خواص درمانی سوپ طعم آن است. بسیاری بیماران مبتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی ناگهان کمتر غذا می‌خورند یا به‌کل اشتهایشان را از دست می‌دهند. دلیلش این است که این بیماری‌های حاد واکنش التهابی را تحریک می‌کنند و به کاهش اشتها منجر می‌شوند.

میل نداشتن به غذا به این معنی است که موادغذایی موردنیاز را دریافت نمی‌کنید که طبیعتا بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد؛ اما شواهد نشان می‌دهد که طعم اومامی در سوپ مرغ به تحریک اشتها کمک می‌کند.

منبع: ایندیپندنت فارسی

+