واقعا در این فوتبال چه خبر است؟ قانونی در ابتدای فصل گذاشته شد که همه نسبت به آن انتقاد داشتند. اینجا اولین خطا اتفاق افتاد و مسئولان فدراسیون فوتبال باید ابتدا نظر کارشناسان فوتبالی را می‌گرفتند و بعد قانون وضع می‌کردند. اما کیست که نداند در همه دنیا هر قانونی – هر چقدر هم اشتباه […]

- استوری عجیب یک ملی پوش با معمای آزاردهنده؛ چرا نوشت و چرا پاک کرد؟

واقعا در این فوتبال چه خبر است؟ قانونی در ابتدای فصل گذاشته شد که همه نسبت به آن انتقاد داشتند. اینجا اولین خطا اتفاق افتاد و مسئولان فدراسیون فوتبال باید ابتدا نظر کارشناسان فوتبالی را می‌گرفتند و بعد قانون وضع می‌کردند. اما کیست که نداند در همه دنیا هر قانونی – هر چقدر هم اشتباه – از بی‌قانونی بهتر است.

هنوز تیم‌های ما خودشان را به تبعیت از قانون عادت نداده بودند که برخی از بندهای آن تغییر کرد! این اشتباه دوم مسئولان بود و پیامد آن تیم ها هم به خود اجازه می‌دادند که قانون را دور بزنند! در این مرحله فدراسیون سراغ جریمه تیم‌ها و کسر امتیاز رفت. تا همین الان صابون این جریمه به تن چند تیم خورده و سپاهان بیشترین لطمه را از این موضوع دیده است.

تیمی که با بردهای متوالی ۱۰۰ درصد امتیازات را کسب کرد اما بیرون از زمین ۴ امتیاز و صدرنشینی را ازدست داد. اما این تنها لطمه نبود، سپاهان از ابتدای فصل اجازه استفاده از عیسی آل کثیر و برایان دابو را نداشت. وقتی کارت بازی این دو ستاره صادر شد، دوباره این ایراد به مسئولین وارد بود که چه اتفاقی افتاد؟ اگر مدارک سپاهان کافی نبود، چطور مشکل حل شد و اگر مدارک مشکلی نداشت، چرا سازمان لیگ از ابتدای فصل برای این دو بازیکن کارت بازی صادر نکرد تا سپاهان بتواند از تمام بضاعت خود استفاده کند؟

هنوز به این سوالات کسی جواب نداده که به مصداق مثل معروف «هر دم از این باغ بری می‌رسد» سوژه جدید هم از در وارد شد! امید نورافکن ستاره ملی پوش سپاهان مصدوم است و غیبت او را همه به حساب مصدومیت می‌گذارند. همه منتظر پایان روند درمانی و بازگشت او به میادین بودند، کسی که می‌تواند به تیم ملی هم در جام ملت‌ها کمک کند اما ناگهان با گذاشتن یک استوری همه را به شوک برد.

هنوز مشغول هضم ماجرا بودیم که مگر مشکل سپاهان برای صدور کارت بازی بازیکنانش حل نشده؟ که نورافکن با پاک کردن این استوری بر حجم معماها افزود! چرا نوشت و چرا پاک کرد؟ آیا مشکل از اول وجود نداشته یا اینکه ترجیح بزرگترها این بود که چراغ خاموش مسئله را حل کنند؟

انصافاً حل بعضی از معماهای فوتبال ما کار «شرلوک هلمز» و «هرکول پوآرو» است نه ذهن‌های عادی مثل ما!

منبع: خبـر ورزشی