به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «کیومرث هاشمی» در جلسه شورای مدیران وزارتخانه که امروز با حضور معاونین و سایر مدیران ستادی برگزار شد اظهار داشت: هدف ما این است که علاوه بر برگزاری جلسات شورای مدیران جلسات تخصصی هر معاونت را نیز با زیرمجموعه آن برگزار کنیم.وی با اشاره به اهداف ترسیم […]

کیومرث هاشمی: وظیفه وزارت ورزش و جوانان برگزاری جلسات «ستاد عالی» نیست/ بر انجام طرح آمایش سرزمینی تاکید داریم
به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، «کیومرث هاشمی» در جلسه شورای مدیران وزارتخانه که امروز با حضور معاونین و سایر مدیران ستادی برگزار شد اظهار داشت: هدف ما این است که علاوه بر برگزاری جلسات شورای مدیران جلسات تخصصی هر معاونت را نیز با زیرمجموعه آن برگزار کنیم.
وی با اشاره به اهداف ترسیم شده برای وزارت ورزش و جوانان گفت: ارتقای کارایی وزارتخانه در وظایف محوله، بهره‌گیری از فرصت‌های جدید و شناسایی راهکار‌های جدید برای بهبود و بهره‌وری حوزه‌های مختلف وزارتخانه و ارتقای فرهنگ روحیه کار تیمی در وزارتخانه با توجه به اینکه تیم‌هایی که با یکدیگر کار می‌کنند، در پیشبرد اهداف تاثیرگذار هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی با فدراسیون‌ها به منظور بررسی عملکرد و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی گفت: یکی از اقداماتی که ما بعد از اتمام بازی‌هایی آسیایی هانگژو آغاز کردیم برگزاری جلسات تخصصی با فدراسیون‌های مدال‌آور است که عملکردشان را بررسی کنیم و تاکنون با دو فدراسیون کشتی و تکواندو جلسه داشته‌ایم و جلسات با دیگر فدراسیون‌ها نیز برگزار می‌شود. در چنین جلساتی است که کار تخصصی انجام می‌شود. وظیفه وزارت ورزش و جونان برگزاری «ستاد عالی» نیست و وظایف بزرگتری دارد که نباید به این دست از موارد ورود کند. هر نهادی در چارچوب وظایف محوله خودش باید اقدام کند و هدف تمام جلساتی که می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف برگزار کنیم باید کیفی کردن جلسات باشد.

هاشمی با اشاره به اهمیت نظم‌دهی مالی اظهار کرد: باید در وهله اول برای طرح‌ها و ایده‌ها تامین منابع صورت گیرد. به طور مثال یک فدراسیون نباید بدون هماهنگی درخصوص تامین منابع، میزبانی یک رویداد بین‌المللی را قبول کند و این موضوع باعث شود که تعهد مالی برای دولت بوجود بیاید. وزارتخانه زیر بار چنین اتفاقاتی نخواهد رفت مگر اینکه این موضوع به تصویب برسد. اگر قرار است کار‌های بزرگ ملی و بین‌المللی اجرا شود باید ابتدا در وزارتخانه مطرح شود و بدون تامین منابع مالی نباید این دست از اقدامات را انجام داد.
وی گفت: نظم و انضباط مالی و شفافیت در کار برای ما بسیار مهم است و همه مدیران ستادی و استانی و روسای فدراسیون‌ها به این موضوع دقت نظر داشته باشند. مستندسازی مکاتبات باید حتما مورد توجه همه مدیران باشد، چون بعضا پیش آمده که در ادارات کل استان‌ها و فدراسیون‌ها به دلیل عدم وجود مستندسازی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

هاشمی اظهار داشت: در فصل بودجه قرار داریم و باید معاونت توسعه مدیریت و منابع تمام توجه خود را برای بودجه ۱۴۰۲ بگذارد. علی‌رغم اینکه در لایحه دولت برای برنامه هفتم در حوزه ورزش و جوانان حکمی پیش‌بینی نشده بود خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شد چند حکم در برنامه هفتم برای حوزه ورزش و جوانان دیده شده که امیدواریم با تصویب نهایی این حکم‌ها در شورای نگهبان از ظرفیت خوب آن‌ها برای مسائل مالی و بودجه‌ای استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مدیریت ورزش و جوانان استان‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی موضوعی به استان‌ها ابلاغ می‌شود باید موضوع تا رسیدن به هدف پیگیری شود. مدیران ستادی باید در استان‌ها حضور میدانی داشته باشند تا موضوعاتی که محول شده اجرایی شود. هر معاونت باید در راستای حوزه کاری خود با مدیران کل و استان‌ها ارتباط داشته باشد و دائما عملکرد آن‌ها را رصد کند. طرح آمایش سرزمینی یکی از موضوعات اساسی برای وزارت ورزش است که به ما تکلیف شده و باید همه در این موضوع دقت نظر داشته باشیم و کار‌هایی که از ما خواسته شده را انجام دهیم. دولت در سیاست‌گذاری خود تاکید بر انجام طرح آمایش سرزمینی دارد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: باید تا زمان باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم چند طرح ویژه را برای اجرا به دولت معرفی کنیم و همه معاونت‌ها باید جلسات کارشناسی در این خصوص داشته باشند. به طور مثال پروژه مجموعه ورزشی که اخیرا استارت آن زده شد قرار است تا پایان دولت بخشی از آن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. این طرح‌ها می‌تواند در همه حوزه‌های جوانان، همگانی و قهرمانی صورت گیرد.

 انتهای  پیام/ 

منبع: ایسـنا