به گزارش زیرنویس از کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین اصلانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد متهمان دو پرونده اشیاء تاریخی در استان ۹ نفر بوده که با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان دستگیر شدند. اصلانی با بیان اینکه از آن‌ها یک شیء تاریخی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط […]

به گزارش زیرنویس از کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین اصلانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد متهمان دو پرونده اشیاء تاریخی در استان ۹ نفر بوده که با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان دستگیر شدند.

اصلانی با بیان اینکه از آن‌ها یک شیء تاریخی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است، افزود: شی‌ء تاریخی با هماهنگی دستگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به موزه باستان شناسی شهر یاسوج انتقال داده شد.

وی گفت: طبق نظر کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی، این شیء تاریخی مربوط به دوره ایلام میانه بوده است.

اصلانی با اشاره به اینکه برای متهمان بین یک تا دو سال حبس تعلیقی پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: این احکام برای دو پرونده مربوط به حفاری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان‌های استان صادر شد.

رئیس اداره حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان ابراز کرد: با همکاری خوب دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و تشکل‌های مردم نهاد اجازه دست درازی به آثار تاریخی که هویت و شناسنامه مردم استان است داده نمی‌شود و با سود جویان برابر قانون برخورد جدی خواهد شد.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد 

منبع خبر: رکنـا