استاد، نویسنده و پژوهشگر دانشگاه تهران گفت: بنیاد علمی دکتر بسکی می‌تواند یک ظرفیت مهم برای جهانی شدن گنبدکاووس باشد. داماد دکتر بسکی نیز گفت: مهر ۹۲ همزمان با بیماری ایشان، به فکر مرمت خانه سرای گاندی افتادیم و در سال ۹۳ ساخت این بنیاد در ۱۵۰۰ متر زیربنا در زمین ۵۰۰ متر مربعی آغاز […]

استاد، نویسنده و پژوهشگر دانشگاه تهران گفت: بنیاد علمی دکتر بسکی می‌تواند یک ظرفیت مهم برای جهانی شدن گنبدکاووس باشد.

داماد دکتر بسکی نیز گفت: مهر ۹۲ همزمان با بیماری ایشان، به فکر مرمت خانه سرای گاندی افتادیم و در سال ۹۳ ساخت این بنیاد در ۱۵۰۰ متر زیربنا در زمین ۵۰۰ متر مربعی آغاز شد که در ۵ طبقه از جمله آزمایشگاه هیرکانی و کمیته ژنتیکی گیاهان، سالن کنفرانس با هدف ایجاد فرصت‌هایی برای پرورش جوانان و نخبگان ساخته شد.

خلیل فرشباف افزود: در این بنیاد اولین هرباریوم (گیاه شناسی) غیردولتی در کشور در طبقه همکف افتتاح شده که به استادان، محققان و پژوهشگران امکان می‌دهد تا بدون آسیب به محیط طبیعی، مواد گیاهی لازم را برای تحقیق در اختیار گیرند.

به گزارش زیرنویس دکتر غلامعلی بسکی معروف به بابا بسکی و پدر طبیعت ایران، متولد ۱۳۱۰ در ششتمد بود که در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در گنبد کاووس راه اندازی کرد، اما در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها و باقی عمرش را وقف دفاع از محیط زیست، ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاشت شمار زیادی نهال متنوع از درختان مثمر و جنگلی کرد.

منبع خبر: رکنـا