مهدوی: مقابل برزیل از ایران معجزه فنی و غیرتی دیدیم
مهدوی: مقابل برزیل از ایران معجزه فنی و غیرتی دیدیم

محمدرضا مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد برتری ۳ بر ۲ تیم ملی فوتبال نوجوانان مقابل برزیل در جام جهانی زیر ۱۷ سال اظهار داشت: سه سال مربی تیم ملی نوجوانان و دستیار حسین عبدی بودم. هرچند نسل بازیکنان تغییر کرده اما تفکرات عبدی تغییر نمی‌کند. او رفیق ۳۰ ساله […]

محمدرضا مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در مورد برتری ۳ بر ۲ تیم ملی فوتبال نوجوانان مقابل برزیل در جام جهانی زیر ۱۷ سال اظهار داشت: سه سال مربی تیم ملی نوجوانان و دستیار حسین عبدی بودم. هرچند نسل بازیکنان تغییر کرده اما تفکرات عبدی تغییر نمی‌کند. او رفیق ۳۰ ساله من است و با کمال میل از عبدی حمایت می‌کنم. همان‌گونه که از سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان همیشه حمایت کردم. بازیکن تیم ملی بودم و زمانی پیراهنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پوشیدم که منقش به پرچم مقدس کشورمان بود. همه ملی‌پوشان مثل همه مردم باید از تیم ملی خود حمایت کنند.

* عبدی را تنها مربی‌ای دیدم که کار تاکتیکی را از دروازه‌بانی شروع می‌کند

وی افزود: در روز بدرقه این تیم به جام جهانی بزرگانی مثل امیر قلعه نویی، مجتبی محرمی، یحیی گل محمدی، مارکار آقاجانیان و … در سالن حضور داشتند، اما ای‌کاش سایر بزرگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دعوت می‌کردند. اگر به خود من می‌گفتند با توجه به فعالیتی که در موسسه ملی‌پوشان ۹۸ داریم، تمام نفرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سالن می‌کشاندم و اتفاق خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم می‌زدیم. عبدی هم من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دعوت کرده بود تا به این مراسم بروم و همان روز هم گفتم او مربی‌ای است که کاملاً کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بلد است. بیشترین زمان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فوتبال می‌گذارد. سه سال با عبدی کار کردم و دیدم تنها مربی‌ای است که از دروازه‌بانی تا نوک حمله کار تاکتیکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

- مهدوی: مقابل برزیل از ایران معجزه فنی و غیرتی دیدیم

* مقابل برزیل معجزه فنی و غیریتی دیدیم

مربی سابق تیم ملی نوجوانان اضافه کرد: اینکه مقابل قهرمان جهان، بازی ۲ بر صفر باخته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۳ بر ۲ ببریم، افتخار بسیار بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود. فقط می‌توانم بگویم مقابل برزیل یک معجزه فنی و غیرتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد بودیم. این کار ثابت کرد عبدی عمرش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بطالت نگذرانده است. پس از اینکه در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ قهرمان شدیم و مرحله نهایی به کرونا خورد، باید تیم جوانان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این مربی می‌دادیم، زیرا خودش پایه تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ساخته بود. اگر آن نوجوانان یک رده بالاتر می‌آمدند، اکنون تبدیل به تیم ملی امید می‌شدند و دیگر چنین شرایطی نداشتیم که از مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی حذف شویم. عبدی می‌توانست نسل فوتبال ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از همان زمان عوض کند، اما متأسفانه گوش شنوایی نداشت.

* باید ایستاده برای تیم نوجوانان دست بزنیم

مهدوی تصریح کرد: بچه‌های ما نوجوان هستند و پختگی کامل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارند. هنوز یاد گرفتن مسائل تجربی خیلی برای آنها زود است. هرچند تیم مقابل‌شان هم نوجوان بود اما آنها برزیل و قهرمان جهان بودند. همه دوست دارند در تمام رده‌های سنی از نونهالان تا بزرگسالان فوتبال برزیلی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند. به خاطر ثبت چنین نتیجه‌ای باید به اعضای کادر فنی، بازیکنان احسنت بگوییم و ایستاده برای آنها دست بزنیم. واقعا غیرت کرده و اشتباهات فردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در بعضی لحظات دیدیم، هرچه به پایان مسابقه نزدیک شدیم پوشش دادند. بچه‌های ما چشم به ضدحملات داشتند و دیدید که از حدود  دقیقه ۸۰ دو سه ضد حمله زدند که شاید می‌توانستند با کمی دقت نتیجه بهتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم رقم بزنند. این تیم و همه اعضایش از مربیان، مدیریت، پزشکان، ماساژورها و بازیکنانش خیلی قابل احترام هستند و باید تشویق شوند.

- مهدوی: مقابل برزیل از ایران معجزه فنی و غیرتی دیدیم

* عبدی اشراف زیادی به انگلیس دارد

وی در مورد دیدار بعدی تیم ملی نوجوانان مقابل انگلیس عنوان کرد: با پیروزی در بازی با برزیل با توجه به اینکه باید در دیدار آخر مقابل نیوکالدونیا به زمین می‌رویم، بالای ۹۰ درصد راه صعود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رفته‌ایم اما بچه‌ها نباید به هیچ وجه مغرور شوند. انگلیس روز گذشته ۱۰ گل به حریفش زد و خط و نشان کشید. اطمینان دارم عبدی با توجه به اینکه سال‌ها در سطح پایه‌های انگلیس کار کرده، اشراف خیلی زیادی به این تیم دارد. می‌دانید او تنها آسیایی است که رتبه تک‌رقمی مدرک حرفه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سطح اروپا به دست آورده و تاکنون هیچ کس نتوانسته در قاره کهن چنین رکوردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بشکند.

مهدوی اضافه کرد: با تدابیر عبدی و دستیارانش قطعا بازی جالبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقابل انگلیس انجام می‌دهیم. نباید فکر کنیم که انگلیس ۱۰ گل به نیوکالدونیا به ثمر رسانده، زیرا حریفش تیم چندان جالبی نبود. قطعا در اوایل بازی فوتبال بسته‌ای از ایران می‌بینیم. بازی کردن مقابل تیم‌های قلدر مقداری سبب احتیاط تیم ما می‌شود. نقطه قوت ایران همین باز بازی کردن انگلیس خواهد شد و برابر این تیم چشم به ضدحملات داریم. اطمینان دارم از این حربه نتیجه می‌گیریم.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌





منبع: فارس