قهرمانی ایران در جام ریاست فدراسیون جهانی با ۷ مدال رنگارنگ
قهرمانی ایران در جام ریاست فدراسیون جهانی با ۷ مدال رنگارنگ

به گزارش زیرنویس، پنجمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۳ امروز یکشنبه ۲۱ آبان به میزبانی کشور اردن در شهر امان و با حضور ۴۷ شرکت کننده برگزار و نهایتا تیم ایران موفق به کسب ۵ نشان ارزشمند طلا، یک نقره و یک برنز و عنوان قهرمانی مسابقات شد. بعد از تیم ایران […]

به گزارش زیرنویس، پنجمین دوره مسابقات پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۲۳ امروز یکشنبه ۲۱ آبان به میزبانی کشور اردن در شهر امان و با حضور ۴۷ شرکت کننده برگزار و نهایتا تیم ایران موفق به کسب ۵ نشان ارزشمند طلا، یک نقره و یک برنز و عنوان قهرمانی مسابقات شد.

بعد از تیم ایران کشورهای چین تایپه و مراکش به ترتیب عناوین دوم و سوم جدول مدال آوران را به خود اختصاص دادند.

ابتدا در وزن ۵۸- کیلوگرم محمدطاها حسن پور دور نخست با ماختین جوئل از اسپانیا رو به رو شد و به پیروزی دست یافت اما مقابل ون ژیائو ژیان از چین شکست خورد و به نشان برنز رسید. 

سعید صادقیانپور ابتدا با قرعه استراحت در وزن ۶۳- کیلوگرم رو به رو شد و سپس در فینال مقابل چیانگ چن ۱۷ بر ۷ به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن انداخت. 

در وزن ۷۰- کیلوگرم تیم ایران ۲ نماینده داشت که امیرمحمد حقیقت شناس دور نخست برابر رشید اسماعیل از مراکش  به برتری دست یافت و راهی فینال شد. در سمت دیگر جدول مهدی پوررهنما مقابل استرانگ لایک از ایالات متحده آمریکا به روی شیاپ چانگ رفت و به پیروزی  رسید.

نهایتا در فینالی تمام ایرانی پوررهنما فاتح آن شد و مدال های طلا و نقره به نمایندگان ایران رسید.

علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم ابتدا استراحت کرد و سپس با پیکار مقابل «جوزف لین» از بریتانیا و کسب نتیجه ۳۹ بر ۱۰ نشان طلای دیگری را برای ایران به دست آورد. 

در اوزان ۸۰+ کیلوگرم و ۶۵+ کیلوگرم به ترتیب حامد حق شناس و لیلا میرزایی نمایندگان کشورمان بودند که به دلیل نبود حریف در وزنشان به ۲ نشان طلا دست یافتند.

هدایت تیم ملی در این رویداد در گروه آقایان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و علی کریمی صابر به عنوان مربی بود.

در گروه بانوان نیز عاطفه کشاورز سرمربیگری تیم را بر عهده داشت.

سرپرستی تیم بر عهده جمشید سهرابی بود و خیرالله قلی زاده نیز به عنوان پزشک در کنار ملی پوشان حضور داشت.

پایان پیام/





منبع: فارس