پرسپولیس در شبی مقابل سپاهان شکست خورد که قضاوت موعود بنیادی‌فر به شدت مورد اعتراض کادرفنی پرسپولیس قرار گرفت. علاوه بر اعتراض‌های حین بازی، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری هم اعلام کرد که به عملکرد داور اعتراض دارد. یکی از صحنه‌های مشکوک این بازی در شروع نیمه اول و زمانی رقم خورد که مهاجمان پرسپولیس […]

- ادعای یحیی گل‌محمدی علیه گل سپاهان درست بود؟/ نظر ۴ کارشناس داوری روی ۳ صحنه مشکوک

پرسپولیس در شبی مقابل سپاهان شکست خورد که قضاوت موعود بنیادی‌فر به شدت مورد اعتراض کادرفنی پرسپولیس قرار گرفت. علاوه بر اعتراض‌های حین بازی، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری هم اعلام کرد که به عملکرد داور اعتراض دارد.

یکی از صحنه‌های مشکوک این بازی در شروع نیمه اول و زمانی رقم خورد که مهاجمان پرسپولیس در موقعیت تک به تک قرار گرفتند اما کمک داور پرچم را بالا برد و داور هم این آفساید را تأیید کرد. با توجه به اینکه توپ پیش از رسیدن به مهاجم پرسپولیس به بدن بازیکن سپاهان خورد، قرمزها معتقد بودند که توپ آفساید نبوده است.

صحنه دوم نیز مربوط به پیش از گل سپاهان بود. جایی که خطا از سوی سروش رفیعی روی بازیکن سپاهان اعلام شد اما یحیی گل‌محمدی اعتقاد داشت که در این صحنه خطایی از سوی بازیکن پرسپولیس انجام نشده است.

در همین خصوص نظرات کارشناسان داوری را که اجماع نسبی هم در مورد دو صحنه دارند، بخوانید:

اعلام آفساید شهاب زاهدی (دقیقه ۲۰ – مشکوک به آفساید اشتباه) :

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه کمک داور به درستی آفساید را تشخیص داد. چرا که مدافع به هیچ وجه آگاهانه و همراه با تعادل کامل به توپ ضربه نزد و از طرفی این توپ به صورت غیرمنتظره به مدافع رسید و بعد به مهاجم. بنابراین اعلام آفساید صحیح است.

محمدحسین ترابیان: مهاجم در موقعیت آفساید قرار دارد و پس از ارسال توپ توسط همدسته، توپ به طور اتفاقی به بازیکن مدافع برخورد می‌کند و سپس به بازیکن مهاجم می‌رسد و اعلام آفساید توسط کمک داور درست بود

مهدی عالیقدر: مدافع بصورت غیر آگاهانه اقدام به دفع توپ می‌کند و توپ به مهاجمی که در وضعیت آفساید است می‌رسد و اعلام آفساید توسط کمک داور درست است.

بابک وسیله‌بر: بازیکن در زمان لمس توپ توسط همدسته خود در وضعیت آفساید بود و توپ را از دفع توپ ناآگاهانه مدافع دریافت کرد که کمک داور به درستی اعلام خطای آفساید کرد.

برخورد رفیعی با بازیکن سپاهان (دقیقه ۶۷ – مشکوک به ادامه بازی) :

محمدرضا ابوالفضلی: داور کاملا به صحنه نزدیک است و خطای مدافع که با بی‌احتیاطی انجام شد، به درستی گرفته شد.

محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع با پشت پا زدن باعث سرنگونی بازیکن زرد می‌شود و اعلام خطا درست است. در این صحنه جایگیری داور خوب بود.

مهدی عالیقدر: بازیکن با بی‌احتیاطی مرتکب خطا می‌شود و اعلام خطا توسط داور درست بود.

بابک وسیله‌بر: بازیکن با بی‌احتیاطی به حریف پشت پا می‌زند و داور در بهترین زاویه به درستی اعلام خطا می‌کند.

برخورد علی نعمتی و رضا اسدی (دقیقه ۸۵ – مشکوک به پنالتی) :

محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع به درستی و کاملا صحیح اقدام به دفع توپ نمود و هیچ خطایی صورت نپذیرفت، لذا بهترین تصمیم ادامه بازی بود که توسط داور گرفته شد.

محمدحسین ترابیان: ادامه بازی.

مهدی عالیقدر: بازیکن قرمز به درستی تکل می‌زند و هیچ خطایی صورت نگرفت و ادامه بازی توسط داور تصمیم درستی است.

بابک وسیله‌بر: دفع صحیح توپ، برخورد معمول فوتبالی و ادامه بازی توسط داور درست است.

در ادامه همین مطلب بخوانید: اشتباه مهم داور دیدار سپاهان – پرسپولیس/ سرخپوشان ضرر کردند!

منبع: خبـر ورزشی