به گزارش زیرنویس، سردار رهام‌بخش حبیبی از انهدام ۴ باند سرقت و کشف ۱۰۶ فقره انواع سرقت از اعضای این باند خبر داد. فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، مغازه، منزل، اماکن خصوصی و قاپ‌زنی در سطح شهر شیراز و حومه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس […]

به گزارش زیرنویس، سردار رهام‌بخش حبیبی از انهدام ۴ باند سرقت و کشف ۱۰۶ فقره انواع سرقت از اعضای این باند خبر داد.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، مغازه، منزل، اماکن خصوصی و قاپ‌زنی در سطح شهر شیراز و حومه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات شبانه‌روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی طی یک هفته گذشته موفق به شناسایی ۴ باند از سارقان و دستگیری ۱۴ سارق شدند.

سردار حبیبی گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۰۶ فقره انواع سرقت (۴۰ فقره سرقت منزل، ۳۰ فقره سرقت از باغ‌ها ،۲۷ فقره سرقت به عنف و ۹ فقره سرقت قاپ زنی) اعتراف کردند.

وی افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از اعضای این باند سارقان، معادل ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳ باند قاچاق مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های کوه‌چنار، بختگان و مهر منهدم شد.

سردار حبیبی گفت: در این خصوص ۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و ۸ متهم نیز دستگیر شدند و در بازرسی از این خودروها، یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر (تریاک و هروئین) کشف شد.

سردار حبیبی گفت: طی سال جاری، ۵۸ باند مواد مخدر منهدم و بالغ بر ۲۷ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: در این بازده زمانی، ۶ هزار و ۷۴۶ معتاد متجاهر و تحویل کمپ‌های بازپروری شده‌اند.

کشف ۷۳۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال جاری

سردار حبیبی در تشریح عملکرد پلیس امنیت اقتصادی نیز تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، یک هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و یک هزار و ۹۰۱ متهم نیز دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر ۷۳۳ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۴ درصد افزایش داشته است.

انهدام باند سارقان کابل دکل‌های مخابراتی با ۶۰ فقره سرقت، دستگیری سارق تلفن‌های همراه با ۴۰ فقره سرقت، دستگیری سارقان رینگ و لاستیک با ۱۷ فقره سرقت و کشف تعداد زیادی اموال مسروقه از آنان، از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی آن‌ها را رسانه‌ای کرد.

منبع: مـهر