دلایل خداحافظی کاپیتان روئینگ؛ از حقوق ۴ میلیونی تا دستفروشی
دلایل خداحافظی کاپیتان روئینگ؛ از حقوق ۴ میلیونی تا دستفروشی

امیرحسین محمودپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص ویدئویی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده و گفته از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند، عنوان کرد: حقوق ها اینقدر پایین و کم است که نمی‌دانم چه بگویم. من کاپیتان تیم هستم و ماهی ۴ میلیون می‌گیرم آن هم ۲ ماه آخر که به بازی‌های […]

امیرحسین محمودپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص ویدئویی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده و گفته از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند، عنوان کرد: حقوق ها اینقدر پایین و کم است که نمی‌دانم چه بگویم. من کاپیتان تیم هستم و ماهی ۴ میلیون می‌گیرم آن هم ۲ ماه آخر که به بازی‌های آسیایی وصل می‌شد، قبل از آن به مدت یکسال ۲ میلیون تومن می‌گرفتم. ورزشکار حرفه‌ای مگر با ۲ میلیون تومان می‌تواند زندگی کند؟ چقدر باید از جیب بخورد؟

ملی‌پوش روئینگ کشورمان در پاسخ به این سوال که بعد از مدال نقره یونیورسیاد خیلی‌ها روی مدال شما در بازی‌های آسیایی حساب می‌کردند اما عنوان ششم را کسب کردید، تصریح کرد: در ابتدا قرار بود در بازی‌های آسیایی هانگژو در سبک وزن باشم اما میزبان کلا تک نفره را حذف کرد. بعد قرار بود این ماده را در دو نفره سبک وزن شرکت کنیم‌ که نرسیدیم چون هم تیمی دیگر هم داشتم اما نرسیدیم به همین دلیل مجبور شدیم در سنگین وزن پارو بزنیم.

کاپیتان تیم ملی روئینگ کشورمان اشاره به اینکه امکانات قایقرانی در ایران با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست گفت: با این امکانات ایران در هیچ دوره‌ای در سنگین وزن نمی‌تواند مدال بگیرد. ایران یک هزارم امکانات چین را ندارد. نفر اول که در بازی‌های آسیایی طلا گرفت نفر سوم المپیک بود. 

- دلایل خداحافظی کاپیتان روئینگ؛ از حقوق ۴ میلیونی تا دستفروشی

عضو تیم ملی قایقرانی کشورمان افزود: در آخرین دوره قهرمانی آسیا من هم در سبک و هم سنگین‌وزن شرکت کردم و ۲ مدال برنز گرفتم. اردیبهشت ماه مسابقات کسب سهمیه است و من می‌توانستم حتما سهمیه بگیرم اما با این شرایط دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم. تصمیمی هم برای مهاجرت ندارم.

وی با بیان اینکه فکر می‌کردم بعد از یونیورسیاد زندگی‌ام زیر و رو شود، عنوان کرد: وقتی برگشتم دیدم اصلا خبری نیست و ناامید شدم. چند وقت پیش مراسم تجلیل از مدال‌آوران یونیورسیاد برگزار شد، با توجه به پاداش‌هایی که کشور همسایه می‌داد بود فکر می‌کردم به مدال نقره من یک میلیارد می‌دهند اما ۳۰ میلیون تومان دادند که آن را هم اسپانسر داد. 

محمودپور ادامه داد: باز شرایط کشتی‌گیران خوب است؛ آنها وقتی مدال می‌گیرند علیرضا دبیر خوب حقوق می‌دهد. فکر کنید قرار است کاپیتان کشتی خداحافظی کند، چه کار می‌کنید؟ قایقرانی کسی را ندارد. در روئینگ فقط ۲ نفر خوب بودند و دیگر کسی نیست. بعید می‌دانم کسی بیاید و سهمیه المپیک بگیرد. تا یک نفر بیاید ۷-۸ سال طول می‌کشد چون پشتوانه‌سازی نداشتند. 

این ملی‌پوش روئینگ درباره دستفروشی هم خاطرنشان کرد: من جای دیگری کار نمی‌کنم و فقط همین است.خیلی وقت است پیگیر استخدام هستم، نامه زدم، بارها به دیدار نماینده شهر رفتم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

پایان پیام/





منبع: فارس