سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که بانک مرکزی ۱۰ میلیون یورو به یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده شیرخشک در کشور برای واردات مواد اولیه تخصیص داد. این شرکت ۱۰ میلیون یورو را به یکی از بانک‌های اروپایی بزرگ منتقل کرد تا بتواند مواد اولیه تولید شیرخشک را از شرکت مربوطه خریداری کند. متأسفانه […]

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که بانک مرکزی ۱۰ میلیون یورو به یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده شیرخشک در کشور برای واردات مواد اولیه تخصیص داد. این شرکت ۱۰ میلیون یورو را به یکی از بانک‌های اروپایی بزرگ منتقل کرد تا بتواند مواد اولیه تولید شیرخشک را از شرکت مربوطه خریداری کند. متأسفانه این بانک اروپایی پول شرکت ایرانی را به بهانه تحریم بلوکه کرد.

راز کمبود شیر خشک بالاخره فاش شد!

سجاد اسماعیلی، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با روزنامه ایران علت کمبود شیرخشک را بررسی کرده است. بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

بانک مرکزی ۱۰ میلیون یورو به یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده شیرخشک در کشور برای واردات مواد اولیه تخصیص داد. این شرکت ۱۰ میلیون یورو را به یکی از بانک‌های اروپایی بزرگ منتقل کرد تا بتواند مواد اولیه تولید شیرخشک را از شرکت مربوطه خریداری کند. متأسفانه این بانک اروپایی پول شرکت ایرانی را به بهانه تحریم بلوکه کرد.

ناگفته نماند سازمان غذا و دارو که حتی وظیفه‌ای هم در این قبال نداشت اما به خاطر حل مشکل، ورود کرد و پس از رایزنی‌های متعدد با بانک اروپایی بعد از حدود دو ماه پول آزاد و به حساب داخلی برگشت داده شد. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا ذخیره مواد اولیه تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

در مهرماه حدود ۷ میلیون قوطی شیرخشک در بازار توزیع شده است.از این تعداد ۶ میلیون از سوی شرکت‌های داخلی تولید شده است و یک میلیون دیگر موجودی قبلی بود. اگر در آذرماه تولید را به ۷ میلیون قوطی برسانیم و پایدار شود، واردات شیرخشک قطع خواهد شد.

روزنامه ایران

+