حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه “آبادیران”
حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه “آبادیران”

 

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور نوپا در ۵ حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات و … در نمایشگاه آبادیران خبر داد.

 رضا اسدی‌فرد؛ معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری امروز با بیان اینکه نمایشگاه نوآوری برای آبادانی “آبادیران” ذیل برنامه ملی آباد ایران برگزار می‌شود، اظهار کرد: آبادانی کشور دغدغه همه ایرانیان است، از این رو این نمایشگاه زمینه‌ای برای نقش‌آفرینی همه بخش‌های فعال در اقتصاد دانش‌بنیان است تا از ظرفیت‌های علم و فناوری برای رفع مسائل کشور بهره‌برداری کنند.

وی ادامه داد: در این راستا این تقاضا از معاونت علمی وجود داشت تا بستری برای معرفی توانمندی‌های کشور فراهم شود و در دور جدید معاونت علمی این موضوع پیگیری شد و درنهایت به برگزاری این رویداد رسیدیم.

 

اسدی‌فرد از حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور نوپا در ۵ حوزه مسکن و زیرساخت های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری و شیلات، ماشین‌آلات کوچک مقیاس برای ایجاد اشتغال، سلامت بهداشت و توانبخشی و فناوری‌های نرم و آموزشی خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در ۵ حوزه توانمندی‌های خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت و از سوی دیگر گروه‌های جهادی در سراسر کشور نیز در این نمایشگاه مشارکت دارند.

زمان برگزاری نمایشگاه “آبادیران”

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی زمان برگزاری نمایشگاه “آبادیران” را از روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد تا پنج‌شنبه ۲۵ خردادماه در محل مصلی امام خمینی(ره) از ساعت ۹ تا ۱۷ ذکر کرد و یادآور شد: برگزاری این رویداد آغاز کار برای فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی است و آغاز حرکت جهادی ما برای خدمت‌رسانی دانش‌‌بنیان به اقشار محروم جامعه است.

وی تاکید کرد: توسعه محقق نخواهد شد مگر آنکه یکسری نهادهای توسعه‌گر حضور داشته باشند.

اسدی‌فرد با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد گفت: برگزاری نمایشگاه “آبادیران” با مشارکت مالی دستگاه‌های مختلف بوده است علاوه بر آن شرکت‌هایی که بتوانند طرح‌هایی برای محرومیت‌زدایی و رفع نیازها ارائه کنند، ما سکویی را طراحی کردیم تا براساس آن از شرکت‌های فناور حمایت شود.

به گفته وی، براساس برنامه‌های تعریف شده ۹۰ درصد قیمت یک دستگاه ساخت این شرکت‌ها تامین می‌شود و ما با یک‌سال تنفس و بازپرداخت ۴ ساله از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی اضافه کرد: علاوه بر آن محصولات تولیدی این شرکت‌ها نیز به بازار متصل خواهند شد.

منبع:تسنیم