مهاجم آرژانتینی تیم استقلال پس از ۵ ماه و ۲۲ روز موفق به گلزنی دوباره در یک مسابقات رسمی فوتبال شد.

گوستاو بلانکو بازیکن ۳۲ ساله اهل آرژانتین که در شهر مندوزا متولد شده در اوایل فصل جاری لیگ برتر به استقلال پیوست.

این بازیکن که به دلیل پر شدن سقف هزینه‌های باشگاه استقلال قادر به عقد قرارداد رسمی و دریافت کارت بازی‌اش نبود سرانجام در دیدار استقلال مقابل آلومینیوم اراک (در تاریخ پنجم آبان ماه) با رفع این مشکل توانست از دقیقه ۵۹ بار دیگر وارد میدان فوتبال و ترکیب تیم استقلال شود.

او آخرین بار در پایان فصل گذشته لیگ دسته دوم اسپانیا و در ترکیب تیم «ایبار» به میدان رفته بود و پس از آن وقتی به ایران آمد مدتی طول کشید تا بتواند برای تیم جدیدش به میدان برود. اما نگاهی به تعداد گل‌های فصل گذشته این بازیکن – برای تیم ایبار – مشخص می‌کند این آرژانتینی فصل قبل در مجموع فقط ۴ بار در ۳۱ حضور در ترکیب تیمش موفق به گلزنی شد!

گلزنی پس از ۱۴۴ روز؛ آخرین گل مهاجم آرژانتینی استقلال هم گل دوم بود

آخرین گل او ۱۴۴ روز پیش در دیدار مقابل اسپورتینگ خیخون زد در تاریخ سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری به ثمر رسید. گلی که در دقیقه ۹۰ مانع از شکست تیمش شد. مصافی که تا آخرین لحظات با حساب دو بر یک به سود تیم مهمان (اسپورتینگ خیخون) در حال انجام بود و در دقیقه پایانی و نودم با گل گوستاو بلانکو با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید.

بلانکو که به تازگی و در دیدار استقلال مقابل تراکتور موفق به گلزنی شد توانست پس از ۵ ماه و بیست و دو روز بار دیگر در یک دیدار رسمی برای تیم باشگاهی‌اش گلزنی کند.

این اولین گل بلانکو برای استقلال در فصل جاری بود که کمک کرد تا پیروزی استقلال مقابل تراکتور قاطعانه‌تر رقم بخورد. گل اول آبی پوشان در این دیدار را ایمان سلیمی به ثمر رسانده بود.

منبع: خبـر ورزشی