کرامنیک، جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی شطرنج
کرامنیک، جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، ملی پوشان شطرنج ایران در دور نهم و پایانی رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو، با پیروزی مقابل کره جنوبی بالاتر از قدرت‌های آسیا و جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی رسیدند و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آوردند. شطرنج ایران پیش از این تنها در […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، ملی پوشان شطرنج ایران در دور نهم و پایانی رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو، با پیروزی مقابل کره جنوبی بالاتر از قدرت‌های آسیا و جهان مقتدرانه به مقام قهرمانی رسیدند و اولین طلای تاریخ شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آوردند. شطرنج ایران پیش از این تنها در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در ماده تیمی مختلط موفق به کسب یک مدال برنز شده بود.

در همین راستا مسئولان فدراسیون شطرنج برای تقویت تیم ملی به دنبال جذب یک مربی سرشناس خارجی هستند. گفته می‌شود فدراسیون‌نشین‌ها با گزینه‌های مختلفی رایزنی کرده‌اند تا برای سال ۲۰۲۴ سکان هدایت تیم ملی شطرنج را برعهده بگیرند.

ولادیمیر کرامنیک، استاد بزرگ شطرنج اهل روسیه و قهرمان سابق شطرنج جهان از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۰۷ جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایران است که به زودی تکلیف وی مشخص خواهد شد. بالاترین ریتینگ او ۲۸۱۷٫۵ در مارس ۲۰۱۳ بوده که او را به ششمین شطرنج‌باز برتر تاریخ از این لحاظ بدل کرد.

- کرامنیک، جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی شطرنج

وی در سال ۱۹۹۲ هنگامی که فقط ۱۶ سال سن داشت و هنوز درجه استاد بزرگی را کسب نکرده بود به عضویت تیم ملی روسیه برای شرکت در المپیاد جهانی شطرنج مانیل درآمد. موفقیت او در آن مسابقات نوید آینده درخشانش را می‌داد. ولادیمیر در سال ۱۹۹۴ نیز در مسکو و در المپیاد ۱۹۹۶ در ایروان برای تیم ملی روسیه به میدان رفت.

پیروزی او در مقابل گری کاسپارف در مسابقه‌ای که اکتبر سال ۲۰۰۰ در استودیو ریور ساید لندن برگزار شد او را از آن زمان تا ۲۰۰۷ صاحب عنوان قهرمان سنتی شطرنج جهان ساخت.

پایان پیام/





منبع: فارس