به گزارش زیرنویس، وقتی صحبت از گیاهان زینتی خودنمایی می شود، به نظر می رسد که شکوفه های بزرگ همیشه بیشترین عشق را به خود جلب می کنند، از گل صد تومانی و گل همیشه بهار گرفته تا گل رز و گل داوودی. با این حال، در مورد گیاهانی که شاخ و برگ های خودنمایی […]

به گزارش زیرنویس، وقتی صحبت از گیاهان زینتی خودنمایی می شود، به نظر می رسد که شکوفه های بزرگ همیشه بیشترین عشق را به خود جلب می کنند، از گل صد تومانی و گل همیشه بهار گرفته تا گل رز و گل داوودی. با این حال، در مورد گیاهانی که شاخ و برگ های خودنمایی می کنند، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. برای یک چیز، شاخ و برگ حتی از عمر طولانی‌ترین گل‌ها بسیار بیشتر است، بنابراین می‌توانید در تمام طول سال از رنگ آن لذت ببرید. از سوی دیگر، برگ‌ها طیف باورنکردنی از الگوهایی را ارائه می‌دهند که بعید است حتی روی پر زرق و برق‌ترین گل‌ها، از راه راه و نقطه‌های پولکا گرفته تا سنگ مرمرهای چند رنگ پیچیده، آن‌ها را بیابید.

برخی از برجسته‌ترین شاخ و برگ‌های گیاهی، رنگ بنفش تیره است که توسط آنتوسیانین‌ها در برگ‌های بسیاری از گیاهان گرمسیری ایجاد می‌شود. این مواد شیمیایی از گیاهان در برابر آسیب‌رسانی به اشعه ماوراء بنفش و همچنین گیاه‌خواری محافظت می‌کنند و طیفی از سرخابی زنده تا سرخابی به قدری عمیق که تقریباً سیاه است را شامل می‌شود. بسیاری از این گیاهان برای زنده ماندن در خارج از مناطق استوایی بیش از حد نرم هستند، اما آنها گیاهان ظرفی یا گیاهان آپارتمانی عالی می سازند.

در زیر ۱۹ مورد از غنی ترین و پر جنب و جوش ترین گیاهان آپارتمانی با برگ های بنفش موجود را خواهید دید. از انگورهای سرسبز و پراکنده گرفته تا ساکولنت های فشرده، دنیای کاملی از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که در یک برگ رنگ و زیبایی بیشتری نسبت به بسیاری از گیاهان چند ساله در یک فصل شکوفه دارند! همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه گیاهان آپارتمانی بنفش خود را راضی نگه دارید، چگونه رنگ آنها را به حداکثر برسانید، و چرا بسیاری از گیاهان در وهله اول دارای برگ های بنفش هستند. اگر رنگ بنفش رنگ شماست (و راستش را بخواهید، بنفش رنگ همه است!)، نباید این گیاهان را از دست بدهید!

۱۹ گیاه سرپوشیده با برگ بنفش برای لمس زرق و برق

۱. سپر ایرانی (Strobilanthes dyeriana)

سپر ایرانی از دوران ویکتوریا یک زینت محبوب بوده است، اما هیچ چیز قدیمی در مورد جذابیت آن وجود ندارد. در واقع، از بین تمام گیاهان موجود در این لیست، سپر ایرانی ممکن است زیباترین شاخ و برگ را داشته باشد. “بنفش” حتی به درستی عمل نمی کند: بنفش و ارغوانی عمیق به طرز چشمگیری در تضاد با رگه های سبز تیره است و ظاهری رمانتیک و شبانه به گیاه می بخشد که به طرز وحشتناکی زیبا است.

سپرهای ایرانی را می توان در فضای باز در مناطق ۱۰ و ۱۱ کشت کرد، اما نگهداری آنها به عنوان گیاهان کانتینری تقریباً در هر مکانی آسان است! مراقبت از آنها آسان است و نیاز به نگهداری زیادی ندارند، فقط به چند ساعت نور مستقیم خورشید و خاک دائماً مرطوب نیاز دارند (گیاه را در یک نعلبکی پر از سنگ و آب قرار دهید). اگر شروع به بزرگ شدن کرد، می توانید ساقه های آزار دهنده را نیشگون بگیرید، اما بیشتر سپرهای ایرانی داخلی خیلی بزرگ نمی شوند.

۲. گیاه مخملی (Gynura aurantiaca)

گیاه مخملی بومی جاوه است و برگ های آن بنفش نیست، سبز (یا سبز و سفید رنگارنگ) است. با این حال، شاخ و برگ با کرک های بنفش روشن پوشیده شده است که به گیاه ظاهری فوق العاده بعدی و دو رنگ می دهد. شاخ و برگ زمانی که در نور روشن اما فیلتر شده رشد می کند، پر جنب و جوش است و اگر در جای مناسب قرار گیرد، نگهداری آن بسیار کم است.

گیاهان مخملی تمایل به ساق پا دارند، اما اسپری کردن آنها با یک تنظیم کننده رشد مانند فلورل باعث ایجاد عادت رشد فشرده تر می شود. درمان با یک تنظیم کننده رشد مزیت اضافه ای دارد که گلدهی را سرکوب می کند – که چیز خوبی است، زیرا گل ها بوی قوی و نامطبوعی دارند. خوشبختانه، گیاهان داخل خانه به ندرت شکوفا می شوند – دلیل خوبی دیگر برای دور نگه داشتن آنها از نور مستقیم خورشید!

۳. قلب بنفش (Tradescantia pallida “Purpurea”)

قلب بنفش یک پوشش زمینی سخت و آبدار در خانواده گیاهان اینچی و گیاهان ژئوگیاهی است (در جاهای دیگر این لیست پوشش داده شده است) و اغلب در حاشیه های بیرونی به دلیل شاخ و برگ های بنفش تیره جذابش استفاده می شود. همچنین یک گیاه آپارتمانی دوست‌داشتنی می‌سازد که مانند آبشاری بنفش روی لبه‌های ظرفش آبشاری می‌کند. در تابستان، گلهای صورتی کوچک نیز تولید می کند که کاملاً شاخ و برگ را تکمیل می کند.

هنگامی که به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند، قلب بنفش آفتاب کامل را دوست دارد – و اگر شاخ و برگ بنفش را دوست دارید، شما نیز دوست دارید، زیرا گیاهانی که در سایه رشد می کنند، سبزتر هستند و نه به رنگ بنفش تیره. غیر از این، آنها بسیار کم تعمیر و نگهداری هستند.

اگر متوجه شدید که قلب بنفش شما شروع به بزرگ شدن کرده است، می توانید گیاه را بدون آسیب رساندن به آن قیچی کنید، اما فقط ساقه های بریده شده را بیرون نریزید، زیرا تکثیر گیاهان جدید از قلمه ها بسیار راحت است!

۴. ریحان بنفش (Ocimum basilicum var. purpurascens)

ممکن است ریحان را به عنوان یک گیاه زینتی در نظر نگیرید، اما برگ های بنفش تیره ریحان بنفش آنقدر زیبا هستند که ممکن است نخواهید آنها را بخورید! (به هر حال می توانید: ریحان بنفش به دلیل طعم عمیق و پیچیده اش، با نت های دارچین و بادیان، ارزشمند است.) ریحان بنفش در واقع همان گونه ریحان معمولی باغی است و چندین گونه مختلف با برگ های بنفش وجود دارد. دو مورد از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از اوسمین بنفش که همان ریحان بنفش اصلی است، و «رافل‌های بنفش» که دارای برگ‌های ژولیده و دندانه‌دار است. ریحان به دلیل اینکه یکی از ساده ترین گیاهان باغی برای نگهداری است، شناخته شده است، و ریحان بنفش نیز به آسانی رشد می کند. گیاهان خود را در یک پنجره آفتابی نگه دارید و گهگاه آبیاری کنید، آنها با انجام وظیفه مضاعف به شما پاداش خواهند داد: گیاهان آپارتمانی که به همان اندازه که ظاهرشان خوش طعم هستند!

۵. شبدر کاذب (Oxalis triangularis)

اگزالیس، که اغلب در مجموع به عنوان “ترشک چوب” نامیده می شود، سرده ای از گیاهان گلدار با برگ های شبدر مانند و گل های کوچک پنج گلبرگ است. بسیاری از گونه ها گیاهان باغی محبوب هستند، اما هیچ یک از آنها به اندازه شبدر کاذب چشم نواز نیستند. برگ‌های غول‌پیکر بنفش در شب، پس از آشفتگی، و در زیر نور مستقیم خورشید (روشی که گیاه کمی سایه می‌خواهد) تا می‌شود، مانند گل‌های ظریف سفید تا بنفش آن، که تضاد عجیبی با شاخ و برگ‌های غول‌پیکر است. در جنوب منطقه ۷، شبدر کاذب یک گیاه چند ساله دوست داشتنی در فضای باز ایجاد می کند، اما به ظروف نیز می رسد. یک پنجره رو به شرق با مقداری نور مستقیم آفتاب صبحگاهی، نقطه مناسبی برای این گیاه است که نسبتاً مقاوم و مقاوم به خشکی است اما اگر خیلی گرم یا خشک شود، خواب می‌رود. نگران نباشید: هنگامی که شرایط خاک و نور به حالت مطلوب بازگردد، گیاه از ریشه باز می گردد.

‌۶. Neoregelia، Air Plant

(Neoregelia ‘Purple Passion’) Neoregelia یک اپی فیت است، به این معنی که به جای روی خاک، روی گیاهان دیگر (یا سنگ ها) رشد می کند. گیاهان آپارتمانی اپی فیت اغلب “گیاهان هوا” نامیده می شوند زیرا تمام مواد غذایی خود را از هوا و آب باران دریافت می کنند! بیشتر نئورگلیاها دارای برگ‌های بزرگ و شبیه یوکا هستند که در قسمت پایه قرمز یا بنفش می‌شوند، اما گونه «Purple Passion» رنگ بنفش و سبز چشمگیری در سرتاسر آن دارد و مرکز بنفش پر جنب و جوشی دارد.

مانند بیشتر اپی‌فیت‌ها، نئورگلیا در نور غیرمستقیم روشن و محیطی بدون خاک بهترین عملکرد را دارد – اما از آنجایی که هیچ ماده مغذی از خاک دریافت نمی‌کند، هر ترکیب گلدانی به خوبی کار می‌کند. نکته مهم این است که از آبیاری بیش از حد خودداری کنید – و در واقع اصلاً نیازی به آبیاری خاک ندارید! در طبیعت، این گیاهان از آب باران در مرکز فنجان مانند گیاه استفاده می کنند، بنابراین فقط گیاه خود را با آب تمیز پر کنید (آب باران بهترین است) و به طور مرتب آن را تغییر دهید تا از رشد باکتری جلوگیری شود.

۷. کولئوس (Coleus spp.) در اکثر نقاط کشور، کولئوس به صورت یکساله کشت می شود، زیرا شاخ و برگ بنفش خیره کننده آن بسیار سریع رشد می کند، اما کاملاً یخبندان است. با این حال، شما می توانید این گیاهان را به همان شکلی که قرار بود رشد کنند – به عنوان گیاهان چند ساله – در داخل خانه، در ظروف به عنوان گیاهان آپارتمانی منحصر به فرد و چشم نواز پرورش دهید.

کولئوس قرن‌ها به دلیل شاخ و برگ‌های رنگارنگ و طرح‌دار و انواع بی‌شماری در هر سایه قرمز، صورتی و بنفش رشد کرده است – از گونه‌های تک رنگ مانند “آمیتیست” و “زیبایی سیاه” گرفته تا رنگ‌های سبز و بنفش با کنتراست بالا. Felix و Giant Fantasy. مانند اکثر گیاهان موجود در این لیست، کولئوس غنی ترین رنگ ها را در نور روشن، غیرمستقیم یا فیلتر شده ایجاد می کند و در غیر این صورت مراقبت از آنها بسیار آسان است.

۸. بگونیا رکس (Begonia rex-cultorum)

بگونیاها به دلیل تولید رنگ های بسیار غنی و متنوع شاخ و برگ معروف هستند که باعث می شود رشد آنها بسیار سخت تر از آنچه هست به نظر برسد. به دلیل زیبایی فوق‌العاده همراه با سهولت رشد، آنها از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی در جهان هستند و صدها گونه منحصر به فرد در هر سایه و الگوی موجود است. «Purple Spec» و «Purple Rain» چند تا از زیباترین گونه‌های بنفش هستند، اما تعداد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد!

بگونیا گیاهانی دوستدار گرما و رطوبت هستند، بنابراین اگر به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند، با قرار دادن آنها در سینی پر از سنگریزه های کوچک و آب، مطمئن شوید که خاک آنها به طور مداوم مرطوب (اما نه خیس!) باقی می ماند. نور روشن و غیرمستقیم بهترین رنگ‌ها را می‌دهد، اما نور بیش از حد مستقیم خورشید، برگ‌های آن‌ها را می‌سوزاند، بنابراین اگر در کنار پنجره‌ای رو به جنوب یا غرب هستند، بعدازظهرها با یک پرده صاف بپوشانید.

۹. گل حاشیه ای (Loropetalum)

گل حاشیه ای یک درختچه همیشه سبز زیبا است، اگرچه “همیشه سبز” کلمه مناسبی برای شاخ و برگ آلو و مارون نیست… همیشه بنفش، شاید؟ هر چه اسمش را بگذارید، گل حاشیه‌ای یک گیاه ظرفی دوست‌داشتنی می‌سازد، اگرچه به دلیل نیاز به نور، اغلب به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد نمی‌کند. اگر یک پنجره بزرگ به سمت جنوب دارید، گل حاشیه ای شما احتمالاً در داخل خانه خوشحال خواهد شد، اما می توانید آن را در بهار و تابستان در بیرون از خانه نگه دارید و زمانی که دما شروع به کاهش می کند، آن را به داخل بیاورید.

بیشتر انواع گل های حاشیه ای – و تعداد زیادی از آنها وجود دارد! – برگ‌های قرمز مایل به بنفش دارند، اما تعدادی از آنها برجسته هستند: “الماس بنفش” که با شاخ و برگ بنفش تیره با گل‌های صورتی روشن مطابقت دارد و “Purple Pixie”، یک “الماس بنفش” کوتوله که برای ظروف ایده‌آل است. گل حاشیه ای، که گیاهی با آفتاب کامل است، در طول فصل رشد کمی تشنه تر از گیاه معمولی آپارتمانی شماست و ممکن است مجبور شوید هفته ای دو بار یا بیشتر در بهار و تابستان آبیاری کنید – اما وقتی زمستان فرا می رسد، خوب عمل می کند. با آبیاری هفتگی یا کمتر

۱۰. وودلند اسپارج (Euphorbia amygdaloides var. purpurea)

وودلند یک گیاه متناقض است: در حالی که بیشتر گیاهان زینتی دارای شاخ و برگ سبز و شکوفه های رنگارنگ هستند، تمام رنگ آن در برگ های آن است، در حالی که گل های آن کاملا معمولی زرد-سبز هستند. در واقع، ممکن است با دیدن گل‌ها نگران شوید و فکر کنید: “آیا بنفش من تازه تمام شده است؟” نگران نباشید: کاملا طبیعی است! Woodland spurge در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد (اگرچه گل ها همیشه سبز هستند). واریته پورپوره دارای برگهای شاداب مارونی است که شباهت زیادی به سایر گیاهان زینتی ندارد.

وودلند اسپرج یکی از معدود گیاهان زینتی است که در سایه خشک رشد می کند، بنابراین اغلب در زیر درختان بلوط، جایی که اکثر گیاهان دیگر نمی توانند رشد کنند، کاشته می شود. سپس دوباره، شاخ و برگ قابل توجه و تحمل سایه نیز آن را به یک گیاه آپارتمانی با نگهداری بسیار کم تبدیل می کند! آن را در مخلوط گلدان کاکتوس قرار دهید، آن را در مکانی با مقداری آفتاب صبحگاهی قرار دهید و از شاخ و برگ‌های رنگارنگ و بافت فوق‌العاده آن در تمام طول سال لذت ببرید!

۱۱. گیاه وافل (Strobilanthes alternata)

اگر از آن دسته خوانندگانی هستید که به نام های علمی توجه می کنید، احتمالاً متوجه شده اید که گیاه وافل در همان جنس سپر ایرانی است. در واقع، بیش از ۳۰۰ گونه Strobilanthes وجود دارد. اما فقط تعداد کمی به عنوان گیاهان آپارتمانی کشت می شوند.گیاه وافل، مانند سپر ایرانی، دارای شاخ و برگ غنی یاسی با رگه های سبز تیره متضاد است – اما برخلاف سپر ایرانی، در هیچ کجای ایالات متحده نمی توان آن را در خارج از منزل کشت کرد، زیرا در اثر دما از بین می رود. به زیر ۵۰ درجه فارنهایت سقوط کنید.

خوشبختانه، یک گیاه آپارتمانی عالی می سازد و نور غیر مستقیم روشن، رنگ بنفش شاخ و برگ را به حداکثر می رساند (اما نور مستقیم خورشید می تواند برگ ها را بسوزاند). با این حال، همه گیاهان وافل دارای شاخ و برگ های چروکیده مشخص نیستند: گونه «Exotica» دارای بیشترین برگ های وافل (و همچنین بنفش ترین) است. برای تشویق شکل فشرده تر و فشرده تر، ساقه ها را دقیقاً بالای جایی که برگ های جدید بیرون می آیند بچسبانید: این باعث می شود که گیاه به جای ساقه، روی برگ ها تمرکز کند.

۱۲. سیب زمینی شیرین بنفش (Ipomoea batatas ‘Sweet Caroline Sweetheart Purple’)

یک سیب زمینی شیرین زینتی ممکن است هیجان انگیزترین گیاه آپارتمانی جهان به نظر نرسد، اما این تاک های جذاب بسیار بیشتر از منبع غده های خوراکی هستند. آنها در همان جنس صبحگاهی هستند (اگرچه به سیب زمینی مربوط نمی شوند) و شاخ و برگ آنها به طرز شگفت انگیزی متغیر است: برگ های جوان به شکل قلب هستند، اما با رشد آنها عمیقاً لبه دار می شوند و در نهایت بیشتر شبیه سنجاقک ها یا وسایل آهنی زینتی هستند. برگ ها!

سیب زمینی شیرین به دلیل تحمل گرما و رطوبت، اغلب به عنوان پوشش زمین کاشته می شود، اما به همان اندازه به ظرف ها می خورد و مانند فواره ای از شاخ و برگ از گلدانش می ریزد! تعدادی از انواع رنگ‌های بنفش و قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای را ارائه می‌دهند، از «قرمز شیرین کارولین» تا «مشکی جانبی»، آنقدر تیره که به نظر می‌رسد – خوب، سیاه. به دلیل غده های بزرگ، سیب زمینی شیرین در برابر پوسیدگی ریشه آسیب پذیر است، بنابراین مطمئن شوید که گیاهان شما به خوبی زهکشی شده باشند. اوه، و شما هم می توانید آن غده ها را بخورید: آنها را با مقداری ریحان بنفش امتحان کنید!

۱۳. اسطوخودوس مونا (Plectranthus ‘Mona Lavender’)

اگر تمام اسطوخودوس مونا به دنبال آن بودند شاخ و برگ های براق، همیشه سبز و گل های لطیف ارغوانی مانند مریم گلی آن بود، باز هم ارزش داشتن اطراف را داشت – اما به آن برگ ها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که زیر آنها واقعاً بنفش روشن هستند! این رنگ توسط موهای ظریف و مخملی، شبیه به سپرهای ایرانی ایجاد می شود – ممکن است آن را “کسب و کار در بالا، مهمانی در زیر” بنامید! گل‌های فراوان اسطوخودوس رنگ شاخ و برگ سبز سرسبز را کاملاً خنثی می‌کنند و در عین حال رنگ بنفش «راز» برگ‌ها را تکمیل می‌کنند. اسطوخودوس مونا درواقع با اسطوخودوس ارتباط نزدیکی ندارد، اما در همان خانواده است (خانواده نعناع، ​​Lamiaceae). سایه کامل را تحمل می‌کند، که آن را به انتخابی عالی برای یک گیاه آپارتمانی تبدیل می‌کند، و یک برنامه گلدهی منحصربه‌فرد دارد که آن را برای باغبانی داخلی ایده‌آل می‌کند: از پاییز شروع به گل دادن می‌کند و می‌تواند تا بهار شکوفا شود، و حتی در فصل بهار نیز کمی شادی می‌دهد. اعماق زمستان

۱۴. نیلوفر قایق (Tradescantia spathacea)

سوسن قایق که موسی در گهواره نیز نامیده می شود، در واقع یک زنبق نیست: نزدیک به قلب بنفش است و شاخ و برگ های متنوع سبز و بنفش احتمالاً یادآوری می کند. با این حال، نیلوفر قایقی گیاهی بسیار مرتب‌تر از قلب بنفش است، که بیشتر به یک گل رز راست و توده‌ای از برگ‌های بزرگ شمشیر مانند می‌چسبد.

یکی از چیزهایی که قطعاً با قلب بنفش مشترک است، سهولت در کشت است: تقریباً در هر خاک یا محیط روشنی رشد می کند (اگرچه نور فیلتر شده روشن رنگارنگ ترین شاخ و برگ را می دهد) و به طور استثنایی در برابر آفات و بیماری ها مقاوم است. اگر ظاهر “سرریز” بیشتری را دوست دارید، سعی کنید آن را در یک گلدان آویزان بکارید. اگر چیز فشرده‌تری را ترجیح می‌دهید، فقط هر دونده‌ای را که از رزت مرکزی بیرون می‌آیند، ببرید: مانند قلب بنفش، تکثیر آنها آسان است. احتمالاً تا حدودی به این دلیل است که آنها مانند ۹۰ درصد ساکولنت ها خار یا خار ندارند اما برگ های گوشتی آنها هنوز منحصر به فرد و بسیار زیبا هستند. آنها گاهی اوقات به دلیل ظاهر گل مانند آنها “رز صحرا” نامیده می شوند و از گونه های کوچک “مرغ و جوجه” تا هیولاهای واقعی به قطر و ارتفاع یک فوت متغیر هستند!

۱۵. Echeveria “Purple Pearl”

قطعا در دسته دوم قرار دارد و علاوه بر بزرگ بودن، بنفش پر جنب و جوشی نیز دارد که واقعاً برجسته است. مانند بسیاری از ساکولنت‌ها، در نور کم خوب عمل نمی‌کند؛ زنده می‌ماند، اما شاخ و برگ‌هایش به آن پر جنب و جوش نخواهد بود. در آفتاب کامل، نه تنها پر رنگ ترین برگ ها را تولید می کند، بلکه اگر خوش شانس باشید، گل نیز می دهد! گل‌های اچوریا جذاب‌ترین نیستند، اما کاملاً چشمگیر هستند و از مرکز گل رز روی خوشه‌های دوکی بیرون می‌آیند، تقریباً مانند زنگ‌های مرجانی (Heuchera).

۱۶. کالادیوم، بال‌های فرشته (کالادیوم دو رنگ «Va Va Violet»)

چه آن را بال‌های فرشته، گوش‌های فیل یا قلب عیسی بنامید، کالادیوم جلوه‌ای واقعی برای یک زینتی است. شاخ و برگ آن دیدنی است و در سایه های خالدار سبز، قرمز، صورتی، سفید و حتی خال خالی است. با این حال، شاید زیباترین آنها «Va Va Violet» باشد که دارای برگ‌های بزرگ صورتی و بنفش با لبه‌های سبز تیره است.

کالادیوم‌ها از پیازها (از نظر فنی غده‌ها)، درست مانند نیلوفرها و زنبق‌ها رشد می‌کنند و در واقع از خانواده نیلوفرهای کالایی هستند. آن‌ها در باغ‌های سایه‌دار و در محیط‌های سرپوشیده به همان اندازه خوب رشد می‌کنند: نور صبحگاهی روشن با سایه بعدازظهر بهترین رنگ‌های شاخ و برگ را می‌دهد و آبیاری منظم آن برگ‌ها را بلند نگه می‌دارد. چه در زمین و چه در گلدان، اینها برخی از گیاهان زینتی واقعاً “فرشته ای” هستند!

‌۱۷. Calathea (Goeppertia roseopicta “Dottie”)

اگر شاخ و برگ بنفش خود را ظریف و خوش سلیقه ترجیح می دهید، calathea “Dottie” ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

Calatheas به دلیل شاخ و برگ های جذاب خود شناخته می شود، و “Dottie” نیز از این قاعده مستثنی نیست: برگ های بزرگ و براق سبز تیره هستند، شبیه به یک گیاه لاستیکی، اما با پیچ و تاب: دو نوار صورتی یا بنفش با صدای بلند درست در وسط هر برگ قرار دارند. . این اثر حتی از یک گیاه تمام ارغوانی چشمگیرتر است و حتی غیر واقعی تر به نظر می رسد یکی از چالش های رشد کالاته ها اطمینان از دریافت آب کافی است (برای مرطوب ماندن آنها باید روزانه غبارآلود شوند)، اما نه به اندازه ای که برگ ها زرد شده و پیاده شوید مکانی با نور خوب پیدا کنید، سپس کمی با آبیاری آزمایش کنید: یک دوره خشک کوتاه به گیاه آسیبی نمی رساند و به شما ایده می دهد که چقدر باید آبیاری شود. هنگامی که متوجه شدید، این یک کارخانه بسیار کم تعمیر و نگهداری است!

‌۱۸. Stonecrop (Sedum “Purple Emperor”)

محصولات سنگی بخشی از یک جنس فوق‌العاده متنوع از بیش از ۴۰۰ گیاه آبدار و خزنده هستند که عمدتاً بومی آمریکای شمالی و جنوبی هستند. باغبان ها آنها را هم به دلیل سرسختی و هم به دلیل جذابیت زیبایی شان دوست دارند، اما تعدادی از گونه ها گیاهان داخلی عالی نیز می سازند. گیاه سنگی هیبریدی «Purple Emperor» یکی از گونه های بلندتر است که ارتفاع آن به یک فوت یا بیشتر می رسد و به آرامی از یک توده مرکزی پخش می شود. شاخ و برگ بنفش آبدار و تاریک آن با خوشه های بزرگی از گل های صورتی تکمیل می شود که ماه ها در اواخر تابستان دوام می آورند!

‌”Purple Emperor” (و به طور کلی محصولات سنگی) در نور روشن و فیلتر شده بهترین عملکرد را دارد، اگرچه نور مستقیم خورشید نیز خوب است. سایه بیش از حد باعث می‌شود که گیاه در تلاش برای رسیدن به نور خورشید ساقه‌های بلند و شلخته رشد کند – نه جذاب! آفتاب بیشتر همچنین منجر به گل های بیشتر و شاخ و برگ های غنی تر می شود. مانند بسیاری از ساکولنت های زینتی، نسبت به خاک خشک و/یا نابارور کاملاً مقاوم است (در واقع، خاک بیش از حد حاصلخیز می تواند مشکلاتی مشابه سایه ایجاد کند) و افزودنی عالی برای یک باغ سنگی مینیاتوری است.

۱۹. گیاه تی (Cordyline fruticosa)

گیاه Ti ممکن است به عنوان منبع برگ دامن های سنتی “علف” هاوایی شناخته شود (در واقع از خانواده مارچوبه است)، اما همچنین یک گیاه آپارتمانی جذاب و کم نگهداری است که دارای شاخ و برگ سبز عمیق با رنگ های صورتی، قرمز و بنفش است. . ارقام “Soledad Purple” و “Purple Prince” هر دو دارای برگ‌های سرخابی زنده هستند که با افزایش سن به رنگ ارغوانی و سبز رنگ می‌روند. مانند بسیاری از گیاهان در این لیست، نور فیلتر شده روشن بهترین رنگ ها را به همراه خواهد داشت.

گیاه Ti اغلب با دراسنا اشتباه گرفته می شود، که مشکل چندانی نیست زیرا آنها نیازهای مراقبت مشابهی دارند. به رطوبت ثابت خاک نیاز دارد که به راحتی با نعلبکی پر از سنگ و آب به دست می آید. در غیر این صورت، فقط زمانی باید آن را آبیاری کنید که قسمت بالایی خاک خشک شود. مانند برخی دیگر از گیاهان آپارتمانی، این گیاه به فلوراید حساس است، بنابراین اگر آب لوله کشی شما فلورایده است، ممکن است بخواهید آن را با آب مقطر آبیاری کنید.

منبع خبر: رکنـا