دانشمندان با بررسی «فرضیه‌‌ی مادربزرگ» درباره‌ی شستن پوست به این نتیجه رسیدند که افراد چند قسمت مهم از بدن را هنگام شست‌وشوی خود نادیده می‌گیرند و در‌نتیجه، میکروبیوم آن‌ها از سلامت کمتری دارد.       تیمی تحقیقاتی از مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی دانشگاه جرج واشنگتن میکروبیوم پوست افراد سالم را با تمرکز ویژه روی قسمت‌هایی […]

 دانشمندان با بررسی «فرضیه‌‌ی مادربزرگ» درباره‌ی شستن پوست به این نتیجه رسیدند که افراد چند قسمت مهم از بدن را هنگام شست‌وشوی خود نادیده می‌گیرند و در‌نتیجه، میکروبیوم آن‌ها از سلامت کمتری دارد.

 

 

شستن این نقاط بدن زیر دوش حمام فراموش می‌شود

 

تیمی تحقیقاتی از مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی دانشگاه جرج واشنگتن میکروبیوم پوست افراد سالم را با تمرکز ویژه روی قسمت‌هایی مانند بین بازوها و نواحی نادیده‌گرفته‌شده در شست‌وشو مانند پشت گوش و ناف بررسی کردند.

 

کیت کراندال، مدیر مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی و استاد آمار زیستی و بیوانفورماتیک دانشگاه جورج واشنگتن، در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرد که مادربزرگش همیشه به او می‌گفته است که پشت گوش‌ها و بین انگشتان پا و ناف خود را تمیز کند. کراندال حدس می‌زند که این نواحی ممکن است به‌دلیل بی‌توجهی در هنگام شست‌وشو، انواع مختلفی از باکتری‌ها را به نواحی دیگر منتقل کنند.

 

بررسی‌های محققان نشان داد که مادربزرگ کراندال و خود او حق داشتند؛ مناطقی که به‌طور منظم تمیز می‌شدند، میکروبیوم بسیار متنوع‌تری داشتند که حاوی مجموعه‌ی بالقوه‌ی سالم‌تری از میکروب‌ها درمقایسهبا مناطق نادیده گرفته‌شده بودند.

 

میکروبیوم پوست از میکروب‌هایی تشکیل شده است که برای ما هم مفید و هم مضر هستند. به‌گفته‌ی کراندال، وقتی تعادل به‌سمت میکروب‌های مضر تغییر کند، ممکن است به بروز بیماری‌هایی مانند اگزما یا آکنه منجر شود.

خبرفوری

+