کربکندی: درمورد دعوت از ابراهیمی نظر قلعه‌‌نویی مهم است و خودش باید پاسخگو باشد
کربکندی: درمورد دعوت از ابراهیمی نظر قلعه‌‌نویی مهم است و خودش باید پاسخگو باشد

محمدرضا کربکندی درمورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه آغاز انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: تیم ملی ما از نظر مهره و داشتن لژیونرهای باکیفیت در شرایط بسیار خوبی است اما تنها ایرادی که از دیدگاه خودم می‌گیرم، مشکل در کار دفاعی است. اگر نتوانیم شکل دفاعی را درست کنیم، ممکن است مقابل […]

محمدرضا کربکندی درمورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه آغاز انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: تیم ملی ما از نظر مهره و داشتن لژیونرهای باکیفیت در شرایط بسیار خوبی است اما تنها ایرادی که از دیدگاه خودم می‌گیرم، مشکل در کار دفاعی است. اگر نتوانیم شکل دفاعی را درست کنیم، ممکن است مقابل تیم‌های قوی‌تر به مشکل بخوریم. مهاجمان خیلی خوبی داریم که می‌توانند از هر موقعیتی گل بسازند و اثرگذار باشند اما در یک بازی بزرگ ابتدا باید فکر حفظ دروازه‌تان باشید.

وی افزود: مقابل امثال هنگ کنگ خیلی مشکل نداریم اما باید برای جام ملت‌ها این نقیصه برطرف شده و تیم‌مان باید در کار دفاعی قوی‌تر عمل کند. به ویژه مدافعان وسط ما باید خیلی هوشیارتر و قوی‌تر باشند تا ضربه نخوریم.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه با توجه به غیبت مرتضی پورعلی گنجی آیا دعوت از نفراتی مثل مجید حسینی و البته امید ابراهیمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در راستای تقویت ساختار دفاعی تیم ملی می‌بیند، توضیح داد: شرایط مجید حسینی که مشخص است. او یکی از بهترین مدافعان فوتبال ماست و قطعا در قلب خط دفاعی جایگاه ویژه‌ای دارد، اما در مورد امید ابراهیمی یا علی کریمی باید بگویم؛ به دنبال بازیکنی هستیم که بتواند مرکز دفاع ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوشش بدهد. یعنی هم خوب سر بزند و هم قدرت جنگندگی بالایی داشته باشد. تاکنون ندیده‌ام بازیکنانی مثل کریمی و ابراهیمی در پست دفاع وسط قرار بگیرند، اما در پست هافبک دفاعی شرایط مناسبی دارند. سعید عزت‌اللهی با قد مناسب به راحتی می‌تواند سر بزند و در جنگ‌ها موفق‌تر است. او برای کمک به قلب خط دفاعی و پوشش آن به عنوان یک هافبک دفاعی نقش تأثیرگذاری دارد.

- کربکندی: درمورد دعوت از ابراهیمی نظر قلعه‌‌نویی مهم است و خودش باید پاسخگو باشد

 

وی در مورد اینکه آیا امین حزباوی می‌تواند در کنار شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، محمد دانشگر و مجید حسینی ضعف خط دفاعی تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف کند، توضیح داد: موجودی ما همین نفرات است. باشگاه‌های ما نیز در پست دفاع وسط مشکلات زیادی دارند. حتی تیم‌های پرقدرت لیگ ایران هم در کار دفاعی شکنندگی دارند. در این سال‌ها برای این پست کار چندان زیادی در فوتبال ما انجام نشده، نظر سرمربی تیم ملی هم مهم است و باید دید برای این پست به چه کسی اعتماد دارد. اینکه بازیکن مورد قبول سرمربی باشد در چیدمان ترکیب خیلی تأثیرگذار است. کادرفنی باید در این زمینه تمرکز خوبی داشته باشد تا بتوانیم از جام ملت‌ها موفق بیرون بیاییم.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در مورد اینکه با وجود دعوت از بازیکنان جوانی مثل آریا یوسفی، محمد جواد حسین‌نژاد، امین حزباوی، محمد قربانی و سعید سحرخیزان در این اردو بار دیگر شاهد دعوت از نفراتی مثل امید ابراهیمی یا کریم انصاری‌‌فرد باتجربه هم هستیم، توضیح داد: در اینکه نیاز به یک تعویض نسل داریم، شکی نیست. دعوت از بازیکنان جوان خوب است. وقتی مربیان چنین بازیکنانی دعوت می‌کنند، حتی اگر آن بازیکنان را در ترکیب قرار ندهند هم کمتر حاشیه ایجاد می‌شود. از طرفی این جوانان برای آینده اعتماد به نفس پیدا می‌کنند.

کربکندی ادامه داد: در کل نظر سرمربی مهم است. اینکه من چه بگویم یا رسانه چه بنویسد، خیلی مسئله را حل نمی‌کند. موضوع این است که مربی چه نقطه نظراتی دارد. نمایندگان آسیا در جام جهانی خیلی پرقدرت نشان دادند و امسال یکی از سخت‌ترین دوره‌های جام ملت‌ها پیش روی ما است. قلعه‌نویی پس از ناکامی در سال ۲۰۰۷ این بار هم کار بسیار دشواری پیش رو دارد اما جای اشتباه ندارد. به همین دلیل برای رسیدن به موفقیت باید از بهترین‌ها استفاده کند. اینکه بگویم جای حسن باید حسین باشد یا نباشد، بحث بیرونی و رسانه‌ای است. آن فردی که باید تصمیم بگیرد خود سرمربی است و باید کاری کند که بتواند فردا جوابگو باشد.

- کربکندی: درمورد دعوت از ابراهیمی نظر قلعه‌‌نویی مهم است و خودش باید پاسخگو باشد

 

وی درمورد لزوم دست کم نگرفتن هنگ کنگ با توجه به شکست اخیر تیم ملی امید مقابل این کشور در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: در فوتبال هر تیمی حریفش را دست کم گرفته ضربه خورده است. اصلا در فوتبال این حرف معنی ندارد که بگوییم حریف ضعیف یا قوی است و امکان دارد هزاران اتفاق در یک بازی بیفتد اما برای صعود به جام جهانی یا کسب مقام در جام ملت‌ها، دیگر تیم‌هایی مثل هنگ کنگ نباید مشکل‌ساز شوند. هیچکس انتظاری جز برد در این بازی ندارد و این را کادرفنی هم به خوبی می‎داند.

کارشناس فوتبال کشورمان درمورد بازی بعدی تیم ملی مقابل ازبکستان گفت: این تیم به نسبت سایر حریفان ایران، فوتبال پیشرفته‌تر و جاندارتری است. در ۳۰ دقیقه پایانی فینال تورنمنت کافا خیلی ما را تحت فشار گذاشت و به سختی یک بر صفر بردیم. می‌بینیم شرایط نمایندگانش در لیگ قهرمانان نیز خوب است و فوتبال حساب‌شده‌تری نسبت به سایر حریفان ایران در مقدماتی جام جهانی دارد.

پایان پیام/





منبع: فارس