برنامه جدید اتحادیه جهانی کشتی برای کسب سهمیه المپیک
برنامه جدید اتحادیه جهانی کشتی برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش زیرنویس، اتحادیه جهانی کشتی فرمت و سیدبندی جدیدی را برای مسابقات انتخابی قاره‌ای و جهانی برای المپیک پاریس در سال آینده تصویب کرده است. هر ۵ مسابقه انتخابی المپیک پاریس در سال آینده دارای چهار سید در هر وزن و بدون مبارزه برای مدال طلا خواهد بود. چرخه مقدماتی با مسابقات مقدماتی پان‌آمریکن […]

به گزارش زیرنویس، اتحادیه جهانی کشتی فرمت و سیدبندی جدیدی را برای مسابقات انتخابی قاره‌ای و جهانی برای المپیک پاریس در سال آینده تصویب کرده است. هر ۵ مسابقه انتخابی المپیک پاریس در سال آینده دارای چهار سید در هر وزن و بدون مبارزه برای مدال طلا خواهد بود.

چرخه مقدماتی با مسابقات مقدماتی پان‌آمریکن در آکاپولکو مکزیک از ۲۸ فوریه تا اول مارس آغاز می‌شود. پس از آن مسابقات انتخابی آفریقا و اقیانوسیه در اسکندریه مصر از ۲۲ تا ۲۴ مارس، مسابقات انتخابی اروپا در باکو آذربایجان از ۴ تا ۷ آوریل و مسابقات انتخابی آسیا از ۱۹ تا ۲۱ آوریل در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود. مسابقات جهانی انتخابی المپیک از ۹ تا ۱۲ می در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

برای ۴ مسابقه انتخابی قاره‌ای، مسابقات نیمه‌نهایی ملاک مقدماتی کسب سهمیه المپیک پاریس خواهد بود. در رقابت‌های قاره‌ای هیچ مسابقه شانس مجدد، برنز و مدال طلا برگزار نمی‌شود. فینالیست‌های هر یک از ۶ وزن المپیکی یک سهمیه برای بازی‌های پاریس کسب می‌کنند و هیچ سهمیه دیگری در این رقابت‌ها تعلق نمی‌گیرد. صبح مسابقات تا مرحله یک چهارم نهایی پیگیری خواهد شد و سپس نیمه نهایی در عصر برگزار می‌شود. کشتی‌گیران برنده مرحله نیمه‌نهایی سهمیه المپیک را برای کشورشان به دست خواهند آورد.

در مسابقه جهانی کسب سهمیه المپیک، فینالیست‌ها سهمیه خواهند گرفت. دارندگان مدال برنز هم برای کسب سهمیه رقابت خواهند کرد. در این رویداد هم مسابقه‌ای برای کسب مدال طلا انجام نخواهد شد. این مسابقات در ۲ روز برگزار می‌شود و در روز دوم مسابقات شانس مجدد پیگیری خواهد شد. همه کشتی‌گیران شرکت کننده در روز دوم باید وزن‌کشی‌ها را پشت سر بگذارند و در شانس مجدد کشتی بگیرند تا به مدال برنز برسند. پس از آن دارندگان مدال برنز برای کسب سهمیه المپیک پاریس کشتی می‌گیرند.

۱۴۴ کشتی‌گیر در مسابقات انتخابی قاره‌ای (آفریقا و اقیانوسیه، اروپا و آسیا) و ۵۴ کشتی‌گیر دیگر در مسابقات جهانی در استانبول ترکیه جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد.

نخستین مرحله انتخابی در مسابقات جهانی صربستان برگزار شد که ۹۰ کشتی‌گیر سهمیه کسب کردند. 

پایان پیام/





منبع: فارس