اقبالی: ایران باید مراقب تیم درجه ۳ هنگ کنگ باشد
اقبالی: ایران باید مراقب تیم درجه ۳ هنگ کنگ باشد

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: در ابتدا برای بچه‌های تیم ملی نوجوانان که با وجود برتری در بازی با برزیل، امروز هم دیدار سختی مقابل انگلیس پیش رو دارند، آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم در این مسابقه […]

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درمورد شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: در ابتدا برای بچه‌های تیم ملی نوجوانان که با وجود برتری در بازی با برزیل، امروز هم دیدار سختی مقابل انگلیس پیش رو دارند، آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم در این مسابقه برنده شویم تا با اقتدار از این گروه سخت صعود کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم تیم ملی بزرگسالان هم در اولین بازی مقدماتی جام جهانی مقابل هنگ کنگ کار سختی ندارد. مشروط بر اینکه حریف را دست کم نگیرد و با تمرکز کامل بازی کند. هنگ کنگ یک تیم درجه ۳ آسیایی است اما باید مراقب باشیم و بچه‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام بدهند تا از این دیدار نیز با موفقیت بیرون بیایند. 

دستیار اسبق امیر قلعه‌نویی اضافه کرد: البته در بازی بعدی مقابل ازبکستان ممکن است دچار چالش و تنش شویم. در مرحله اول مقدماتی مشکل خاصی نداریم و کار سخت ما در مرحله بعدی است که با تیم‌های بزرگ‌تر هم‌گروه می‌شویم. آنجا محک جدی‌تری می‌خوریم. تیم ما با وجود تجربه بالایش، میانگین سنی بالایی هم دارد. هرچتند قلعه‌نویی کار خوبی انجام داده و به تازگی برخی نفرات جوان را به تیم اضافه کرده است. در کل برای استفاده از بازیکنان جوان مقابل تیم‌های بزرگ آسیایی هم چالش داریم و  باید خیلی حواس جمع در این زمینه عمل کنیم.

اقبالی عنوان کرد: روز گذشته در تمرین تیم ملی شرکت کردم و خوشبختانه با توجه به تجربه بچه‌ها و لژیونر بودن تعداد زیادی از آنها مشکل روانی در این تیم ندیدم. البته باید از همین الان حواسمان به مرحله بعدی باشد که باید به مصاف تیم‌های بزرگ‌تر برویم. 

- اقبالی: ایران باید مراقب تیم درجه 3 هنگ کنگ باشد

 

وی درمورد مشکل ساختار دفاعی تیم ملی، گفت: اگر جای قلعه‌نویی باشم به این دلیل که بچه‌ها در باشگاه‌ها بیشتر با سیستم ۱-۳-۲-۴  یا ۳-۳-۴ آشنایی  دارند یا برخی بازیکنان در پست‌های تخصصی نزدیک به هم هستند، بین این موارد انسجام بیشتری ایجاد می‌کردم.

وی افزود: برخی نفرات درک متقابلی از هم دارند و باید از این امر اثرگذار به بهترین شکل استفاده کرد. بسیاری از تیم‌های بزرگ دنیا در سطح ملی همین کار را انجام داده و از بازیکنانی استفاده می‌کنند که بازیخوانی بهتر از عملکرد هم تیمی دارند. این کار را برای خط میانی و حمله نیز می‌توان انجام داد. امروز فوتبال خیلی تغییر کرده و بیشتر به بحث سرعت، استقامت در سرعت، مباحث هوازی توجه می‌شود. نفرات سرعتی که بتوانند ریکاوری کرده و با بازگشت به حالت خوب هوازی، بار دیگر حرکات خود را تکرار کنند، در فوتبال فیزیکی امروز دنیا خیلی مورد توجه قرار می‌گیرند. سرعت بازی‌ها و فوتبال تک ضرب و دو ضرب خیلی افزایش پیدا کرده است.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: الان تاکتیک‌ها تغییر کرده و تنوع تاکتیکی بسیار زیاد شده است. استراتژی تیمی مدام تغییر می‌کند و کادرفنی ما باید شناخت بیشتری از این تفکرات داشته و این تغییرات را ببیند تا بتواند به موقع و سریع تصمیم‌گیری کند.

اقبالی درمورد بازی بعدی تیم ملی مقابل ازبکستان، گفت: ازبکستان بهترین تیم آسیای مرکزی است. هرچند تاجیکستان نیز خودش را به ما نزدیک کرده. ازبک‌ها با تاثیر گرفتن از روس‌ها از لحاظ فیزیکی با ما برابر هستند و از نظر شعور تاکتیکی تا حدودی خودشان را به فوتبال پیشرفته نزدیک کرده‌اند. امکان دارد مقابل این تیم دچار چالش شویم و باید حواس‌مان جمع باشد تا  ابتدا و در نیمه اول گل نخوریم و سپس با پی بردن به نقاط ضعف حریف، دنبال استفاده از فرصت‌ها باشیم.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: پس از این ۲ بازی جام ملت‌ها را پیش رو داریم که کارمان خیلی سخت است. اگر ژاپن با همان تیم جام جهانی‌اش بیاید، شرایط برای ما خیلی سخت می‌شود. باید روی استرالیا، کره‌جنوبی و عربستان هم حساب جداگانه باز کنیم و مراقب رفتار تیمی و تاکتیکی خود باشیم.

پایان پیام/





منبع: فارس