شرکت OpenAI حدود یک سال پیش عرضه عمومی ChatGPT را آغاز کرد و پس از آن با جذب سرمایه از مایکروسافت روی پروژه‌های بزرگ‌تری کار می‌کند. حالا «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه‌ای اعلام کرده که امیدوار است سرمایه‌گذاری‌های سازنده ویندوز ادامه داشته باشد تا آن‌ها بتوانند به توسعه ابرهوش مصنوعی یا هوش جامع مصنوعی […]

شرکت OpenAI حدود یک سال پیش عرضه عمومی ChatGPT را آغاز کرد و پس از آن با جذب سرمایه از مایکروسافت روی پروژه‌های بزرگ‌تری کار می‌کند. حالا «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه‌ای اعلام کرده که امیدوار است سرمایه‌گذاری‌های سازنده ویندوز ادامه داشته باشد تا آن‌ها بتوانند به توسعه ابرهوش مصنوعی یا هوش جامع مصنوعی (AGI) بپردازند.

هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI در مصاحبه با فایننشال تایمز اعلام کرد که همکاری این شرکت با مایکروسافت همچنان مستحکم است. او در پاسخ به این سؤال که آیا غول ردموند همچنان به سرمایه‌گذاری روی OpenAI ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: «امیدوارم. راه زیادی پیش رو است، و پردازش‌های زیادی باید میان نقطه فعلی و رسیدن به AGI انجام بگیرد…هزینه آموزش [مدل‌های هوش مصنوعی] بسیار زیاد است.»

به کمک سرمایه‌گذاری مایکروسافت «ابر هوش مصنوعی» در راه است!

OpenAI روی GPT-5 کار می‌کند

سم آلتمن در این مصاحبه تأیید کرد که OpenAI مشغول کار روی نسخه نسل بعدی ChatGPT یا همان مدل GPT-5 است. اما هنوز صحبتی درباره تاریخ احتمالی عرضه این مدل به میان نیامده، و نمی‌دانیم که این نسخه چه تفاوت‌هایی با GPT-4 خواهد داشت. او تنها اعلام کرد که این مدل با اطلاعات عمومی در اینترنت و همچنین اطلاعات خاص شرکت‌ها آموزش داده می‌شود.

اخیراً از مدل GPT-4 Turbo و فروشگاهی برای نسخه‌های سفارشی ChatGPT رونمایی کرد. اما آلتمن باور ندارد که این محصولات یا دیگر سرویس‌های این شرکت محصول واقعی آن‌ها باشند. او می‌گوید: «این‌ها محصولات واقعی ما نیستند. این‌ها کانال‌هایی به تک محصول ما هستند که در واقع خود هوشمندی است.»

سم آلتمن در حال حاضر زمان خود را در دو حوزه تقسیم می‌کند: تحقیق درباره چگونگی ساخت ابرهوش مصنوعی، و یافتن راه‌های ایجاد قدرت پردازشی لازم برای انجام این کار. او می‌گوید: «هدف ما ساختن AGI، کشف روشی برای ایمن‌سازی آن…و پی‌بردن به مزایای این فناوری است.»

بیشتر بخوانید:

هم‌بنیان‌گذار OpenAI همچنین اعلام کرد که بزرگ‌ترین تکه گمشده در پازل رقابت برای توسعه AGI چیزی است که برای چنین سیستم‌هایی لازم داریم تا جهشی بزرگ را در فهم ما ایجاد کنند. آلتمن توضیح می‌دهد: «سؤال این است که کدام ایده گمشده را باید خلق کرد…دانش برای بشریت؟ فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین چیزی است که باید روی آن کار کنیم.»

منبع: خبـرآنلاین