لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم به پایان هفته دهم خود رسیده است. در شرایط ایده‌آل باید از عنوان پایان مسابقات یک‌سوم ابتدایی رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر استفاده می‌شد اما عدم برگزاری دیدارهای معوقه باعث شده تا جدول رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم شباهتی به جدول تورنمنتی که ۱۰ هفته ابتدایی آن به پایان رسیده […]

لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم به پایان هفته دهم خود رسیده است. در شرایط ایده‌آل باید از عنوان پایان مسابقات یک‌سوم ابتدایی رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر استفاده می‌شد اما عدم برگزاری دیدارهای معوقه باعث شده تا جدول رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم شباهتی به جدول تورنمنتی که ۱۰ هفته ابتدایی آن به پایان رسیده نداشته باشد و برخی تیم‌ها ۸ مسابقه انجام داده‌اند، برخی دیگر ۹ بار در فصل جدید به میدان رفته‌اند و ۸ تیم هم ۱۰ بازی کامل خود را در ۱۰ هفته ابتدایی انجام داده‌اند که این بی‌نظمی در نوع خود جالب‌توجه است.

مسئولان سازمان لیگ البته امیدوارند که تا پایان نیم‌فصل نخست، جدول رقابت‌های لیگ برتر به شرایط عادی بازگردد و همه تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند با انجام ۱۵ بازی به استقبال تعطیلات زمستانی و البته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا بروند. در این میان، محاسبه آمار ترین‌ها با توجه به عدم برابری شمار بازی‌ها در نوع خود دشوار است اما با این‌حال نگاهی به جدول برترین گل‌سازان لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد که به مانند فصل گذشته، یکه‌تاز جدول بهترین گل‌سازان لیگ، هافبک پرتغالی تراکتور تبریز است.

آلوز، محروم اما همچنان صدرنشین!

ریکاردو آلوز بدون‌شک غایب بزرگ دوئل استقلال و تراکتور تبریز بود. ستاره پرتغالی در دیدار قبلی تیمش با نساجی مازندران توانست چهارمین پاس گل خود در لیگ بیست‌وسوم را به‌ثبت برساند و همین مسئله باعث شد تا او فاصله‌اش با رقبا را بیشتر کند و به تنهایی صدرنشین جدول برترین گل‌سازان لیگ بیست‌وسوم شود. آلوز که در فصل گذشته هم توانست برترین گل‌ساز فصل شود، به دلیل دریافت کارت زرد و سپس کارت قرمز مستقیم، هم باید محرومیت ۴ اخطاره‌شدن خود را پشت سر بگذارد و هم اینکه محرومیت کارت قرمز را تحمل کند و این مسئله بدان معناست که در هفته یازدهم هم هافبک تراکتوری‌ها شانسی برای بازی ندارد و این مسئله می‌تواند صدرنشینی او در جدول برترین گل‌سازان لیگ بیست‌وسوم را به چالش بکشد.

به من بگویید مهندس استقلال!

مهدی‌پور در نقش مهندس تیمِ نکونام

استقلال در فصل گذشته همواره از فقدان هافبک بازی‌ساز در ترکیب خود رنج برده و با وجود تلاش‌های نکونام برای جذب هافبک خارجی اما این اتفاق رخ نداد تا خط هافبک استقلال با همان شمایل فصل گذشته در لیگ برتر حضور یابد. البته که تفاوت‌هایی درباره عملکرد خط هافبک استقلال در لیگ بیست‌وسوم نمایان است که می‌توان به استراتژی ویژه نکونام برای بهره‌وری از ضربات ایستگاهی اشاره کرد که این استراتژی باعث شده تا مهدی مهدی‌پور با ثبت ۳ پاس گل از طریق ارسال توپ از نقطه کرنر و یا ضربات ایستگاهی، دومین گل‌ساز فصل جدید لیگ برتر باشد. مهدی‌پور با توجه به ماموریت مهمی که در تیمِ نکونام دارد، می‌تواند از فرصت محرومیت آلوز استفاده کند و با تداوم درخشش خود در قامت یک گل‌ساز، خود را به صدر جدول گل‌سازان لیگ برساند تا بعد از نزدیک به یک دهه مجدداً برترین پاسور لیگ از استقلال انتخاب شود.

دومی مشترک برای سروش و بازیکنانی که مدعی شدند

سروش رفیعی در این فصل توانسته در جدال با آلومینیوم اراک و پیکان تهران بدرخشد و ۳ پاس گل در کارنامه او به چشم می‌خورد. رفیعی که مهندس اولین برد پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم بود، در جدال با پیکان ۲ گل از ۳ گل تیمش را ساخت و پنالتی منجر به گل سوم تیمش را هم گرفت تا آماری جالب‌توجه را از خود به‌ثبت برساند. ثبت ۳ پاس گل در ۸ مسابقه لیگ برتری باعث شده تا رفیعی مشترک با مهدی مهدی‌پور در جایگاه دوم برترین گل‌سازان لیگ بیست‌وسوم باشد. ۱۴ بازیکن با ثبت ۲ پاس گل در سودای آن هستند تا خود را به کورس مدعیان برترین گل‌سازان لیگ بیست‌وسوم اضافه کنند که در این هفته از رقابت‌ها، ابوالفضل رزاق‌پور مدافع چپ گل‌گهر سیرجان در کنار محمدحسین باصری، ابوالفضل جلالی و امین قاسمی‌نژاد از جمله بازیکنانی بودند که توانستند شمار پاس گل‌های خود را در لیگ بیست‌وسوم به عدد ۲ برسانند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از گران‌ترین بازیکن استقلالِ مدل نکونام

منبع: خبـر ورزشی