پیشکسوت استقلال به خبرورزشی گفت: مهاجم آرژانتینی تازه وارد فوق العاده باهوش و باشعور فوتبال بازی می‌کند اما به لحاظ بدنی باید خودش را در شرایط بهتری قرار بدهد.

صادق ورمزیار کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اوضاع و احوال این تیم در پایان هفته دهم لیگ برتر همچنین دیدار تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان مقابل انگلیس اظهاراتی را مطرح کرد.

شاگردان حسین عبدی بعد از پیروزی مقابل برزیل در بازی دوم جام جهانی شکست خوردند. دیدار مقابل انگلیس را چطور دیدید؟

بازی خوبی بود، ما بازی را خوب شروع کردیم خوب هم به گل رسیدیم. از گلمان هم بد محافظت نکردیم ولی باید انصافاً بگوییم که قرعه تیم ما سخت بود.

بیشتر توضیح می دهید؟

از نظر ترتیب قرار گرفتن مسابقات! ما یک بازی سنگین و خسته کننده جلوی برزیل داشتیم و بعد دوباره باید روبروی انگلیس بازی می‌کردیم که یک تیم فیزیکی است. ما مقابل انگلیس هم تا دقیقه ۶۰ خوب بودیم اما از آن دقیقه به بعد افت بدنی تیم مشهود بود. در حالی که شرایط بدنی بازیکنان انگلیس بهتر از ما بود. آنها تلاش بیشتری برای گلزنی داشتند. حتی در ۵ دقیقه وقت اضافه هم آنها بیشتر تلاش می‌کردند. باز هم می‌گویم که قرعه ما تا حدی بد بود.

به نظر شما شانس صعود داریم؟

بله ما هنوز شانس صعود داریم. با توجه به اینکه حریف آخرقدرت دو تیم قبلی را ندارد اگر بتوانیم مقابل آنها تعداد گل‌های زده‌مان را بیشتر کنیم در آن صورت می‌توانیم به صعود امیدوار باشیم. اگر مسابقه سوم بین دو بازی برزیل و انگلیس بود ما با ریکاوری بهتر به میدان می‌رفتیم.

به طور کلی تیم نوجوانان را چطور دیدید؟

ما در هر دو بازی شرایط خوبی داشتیم اما به نظر می‌رسد پاشنه آشیل تیم ما سمت راست است. کادر فنی تیم باید این روی این نقطه کار کند تا در صورت صعود در دور بعد به مشکل نخوریم. در همین بازی مقابل انگلیس دیدیم که تمام حملات آنها از همان منطقه بود. به ویژه در نیمه دوم فشار تیم انگلیس از جناح راست تیم ما بود.

عادت استقلال به برد، تیم را تا قهرمانی جلو می‌برد/ هنوز یک چیز در بلانکو ایده‌آل نیست/ قرعه‌ تیم نوجوانان بهتر بود به انگلیس نمی‌باختیم

شرایط استقلال در پایان هفته دهم و صدرنشینی این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال به لحاظ روحی روانی در شرایط خوبی قرار دارد. البته این تیم به لحاظ آمادگی جسمانی هم وضعیت خوبی دارد. کاملا مشخص است که هماهنگی به مرور بهتر می‌شود. در این مدت دیدیم حتی در بازی‌هایی که شرایط استقلال خوب نبود باز هم بازی را در می‌آورند. این خیلی خوب است که استقلال به برد عادت کرده است. چنین شرایطی برای تیم‌های بزرگ و پرطرفدار لازم است. از وقتی هماهنگی درون تیم بیشتر شده عملکرد کلی هم مطلوب‌تر بوده است.

مهاجم تازه وارد خارجی استقلال را چطور ارزیابی کرده‌اید؟

بلانکو در این بازی که از ابتدا در ترکیب قرار گرفت نشان داد شرایط خوبی برای حضور در خط حمله استقلال دارد. ثابت کرد که یک فوتبالیست باشعور است. اگر به لحاظ بدنی هم به وضعیت ایده آل برسد قطعاً از این هم بهتر می‌تواند استقلال کمک کند.

وضعیت امروز استقلال چقدر می‌تواند هواداران را برای کسب نتیجه مطلوب در دربی امیدوار کند؟

استقلال اگر با همین دست فرمان جلو برود شرایط خوبی را در پیش خواهد داشت. هرچه هماهنگی بین بازیکنان بیشتر شود نفراتی مثل بلانکو که تازه به این تیم پیوسته می‌تواند در وضعیت بهتری به استقلال کمک کند. او می‌تواند در جلو با قدرت سرزنی و دریبلینگی که دارد مشکلات خط حمله استقلال را برطرف کند. اگر استقلال با همین وضعیت پیش برود قطعاً دربی را هم با برد پشت سر خواهد گذاشت و در نهایت با موفقیت به انتهای لیگ می‌رسد و قهرمان هم می شود.

منبع: خبـر ورزشی