واکنش طارمی به درخشش تیم نوجوانان و میانگین سنی بالای تیم ملی بزرگسالان
واکنش طارمی به درخشش تیم نوجوانان و میانگین سنی بالای تیم ملی بزرگسالان

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد شاگردان حسین عبدی تا به اینجای مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال تمجید کرد.

مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال, مهدی طارمی - واکنش طارمی به درخشش تیم نوجوانان و میانگین سنی بالای تیم ملی بزرگسالان

مهدی طارمی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای آماده‌سازی دیدار با هنگ‌کنگ در مسابقات انتخابی جام جهانی، اظهار داشت: می‌خواهم ابتدا در مورد تیم نوجوانان ایران صحبت کنم. خیلی به آنها، خانواده‌شان و اهالی فوتبال تبریک می‌گویم، چرا که واقعاً کار بزرگی انجام دادند. درست است که در این بازی دوم شکست خوردند، هیچ چیز از شایستگی آن‌ها کم نمی‌شود. ان‌شاءالله بتوانند بازی بعد برنده شوند و صعود کنند.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: ما بعد از مدت‌ها به ورزشگاه دستگردی آمدیم. تیمی با ریشه و قدیمی مثل پاس در اینجا بودند. تیم‌هایی که می‌توانستند بازیکنان نوجوان خوبی را معرفی کنند. امیدوارم به این تیم‌ها رسیدگی شود و این تیم‌ها بتوانند یک سری جوان را به فوتبال این مملکت معرفی کنند.

طارمی ادامه داد: اولین اردوی رسمی ما برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ است. این بازی‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد که بتوانیم بازی اول را مقابل تیم هنگ کنگ با قدرت شروع کنیم. می‌خواهیم شخصیت تیمی خودمان را نشان دهیم و ان‌شاءالله بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه با توجه به سهمیه ۸.۵ قاره آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ و اینکه سختی کار ایران برای صعود دیگر مثل گذشته نیست، اظهار داشت: نظر من مخالف شماست. در دوره‌های گذشته ما ۲-۳ بازی مانده بود، صعود کردیم. در مرحله مقدماتی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ نیز ما شرایط خاصی داشتیم. یکسری تغییر و تحولات ایجاد شده بود و ما به هر حال پشت سر گذاشتیم. ما سعی می‌کنیم مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را متفاوت با گذشته طی کنیم.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی پیش از بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ما این اردو را شروع کردیم و قطعاً بهترین عملکردمان را به اجرا خواهیم گذاشت. فکر می‌کنم شرایط خوبی برای ما مهیاست که به فینال صعود کنیم. دوباره می‌گویم که همه رسانه‌ها، صداوسیما و هر کسی که می‌تواند به تیم ملی کمک کند، از تیم ملی حمایت کند. مثل دوره‌های قبل نباشد. ما همه در حال تلاش هستیم با اینکه شرایط سختی وجود دارد. یک کلام از سوی این بازیکنان زده نمی‌شود. تمام تلاشمان را داریم انجام می‌دهیم تا بهترین عملکردمان را به اجرا می‌گذاریم.

طارمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که ارزیابی وی از صحبت‌های منتقدان درباره میانگین سنی بالایی تیم ملی و دعوت از امثال احسان حاج صفی و  کریم انصاری‌فرد را جویا شد، گفت: هر کسی نظر خودش را دارد. ما نمی‌توانیم جلوی نظر کسی را بگیریم. حرف هر کسی از نظر خودش حق است. ما در این مورد موضع خاصی نداریم. من در این مورد می‌خواهم مثال «په په» بازیکن تیم پورتو را بزنم.

وی افزود: شما ببینید در سن ۴۰ سالگی  په په تمام تلاشش را انجام می‌دهد. او فوتبالش را بازی می‌کند و در سطح ملی هم حضور دارد. این بازیکن در پورتو هم در سطحی بالا بازی می‌کند. فوتبال نسبت به قبل خوشبختانه پیشرفت کرده است. یکسری شرایط وجود دارد که اگر بازیکن آن‌ها را رعایت کند می‌تواند تا سنین بالاتری بازی کند. مسائلی را رعایت می‌کند و کیفیت خودش را نگه می‌دارد می‌تواند تا سنین بالاتر بازی کند. به نظرم آن‌ها بازیکنان بزرگی هستند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. من نمی‌توانم بگویم چه کسی باشد یا نباشد.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه چرا بازیکنان جوان دعوت شده امثال سعید سحرخیزان کمتر دیده شدند، تصریح کرد: این موارد مطالبی است که به حاشیه و انتقادات می‌پردازد.  به هر حال سرمربی و کادر فنی تیم ملی تصمیم  گرفتند و  با معیار‌هایی که دارند بازیکن به تیم ملی دعوت کردند. یک شرایطی قرار بدهیم و به نظر سرمربی تیم ملی یا کسی که کار می‌کند، احترام بگذاریم. ان‌شاءالله بتوانیم در جام ملت‌ها با هر بازیکنی (جوان، پیر یا مسن) یا شرایطی برای تیم ملی کسب موفقیت کنیم.

باشگاه خبرنگاران