مهدی طارمی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای آماده‌سازی دیدار با هنگ‌کنگ در مسابقات انتخابی جام جهانی، اظهار داشت: می‌خواهم ابتدا در مورد تیم نوجوانان ایران صحبت کنم. خیلی به آنها، خانواده‌شان و اهالی فوتبال تبریک می‌گویم، چرا که واقعاً کار بزرگی انجام دادند. درست است که در بازی دوم (مقابل انگلیس) شکست […]

- پاسخ طارمی به سوال در خصوص میانگین سنی تیم ملی/ مهاجم پورتو از رسانه‌ها خواهش کرد!

مهدی طارمی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای آماده‌سازی دیدار با هنگ‌کنگ در مسابقات انتخابی جام جهانی، اظهار داشت: می‌خواهم ابتدا در مورد تیم نوجوانان ایران صحبت کنم. خیلی به آنها، خانواده‌شان و اهالی فوتبال تبریک می‌گویم، چرا که واقعاً کار بزرگی انجام دادند. درست است که در بازی دوم (مقابل انگلیس) شکست خوردند، اما چیزی از شایستگی آنها کم نمی‌شود. ان‌شاءالله بتوانند در بازی بعد برنده شوند و صعود کنند.

وی افزود: موضوع دومی که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، ورزشگاه پاس است. بعد از مدت‌ها به این ورزشگاه آمدیم. تیم قدیمی پاس قبلاً می‌توانست بازیکنان نوجوانانی را که می‌درخشیدند، به سطح اول فوتبال ایران ارائه کند. مثل بانک سپه، بانک ملی، شاهین بوشهر، ایرانجوان بوشهر و … . در شهرستان‌ها هنوز از این تیم‌ها زیاد است و امیدوارم به آنها رسیدگی شود. یکسری جوان را به سطح اول این فوتبال معرفی کنند که جای‌شان در حال حاضر خالی به نظر می‌رسد. امیدوارم با این کار شاهد فوتبال بهتری باشیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط اردویی شاگردان قلعه‌نویی هم خاطر نشان کرد: این اردوی رسمی اول تیم ملی فوتبال‌مان برای جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی است، خیلی مهم است که بازی اول مقابل هنگ‌کنگ را  خیلی خوب شروع کنیم و شخصیت تیم‌مان را نشان بدهیم. ان‌شاءالله بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

طارمی در مورد ۴۸ تیمی شدن جام جهانی و راه آسان برای صعود تیم ملی به این رقابت‌ها به نسبت دوره قبلی گفت: در دور اول مرحله قبلی جام جهانی، شرایط خاص بود. یکسری تغییر و تحولات ایجاد شده بود ولی آن را پشت سر گذاشتیم. سعی می‌کنیم این بار مثل دوره قبلی مسابقات را آغاز نکنیم.

وی در مورد شرایط تیم ملی در آستانه حضور در جام ملت‌های آسیا یادآور شد: این اردو را شروع کرده‌ایم و قطعاً تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. با یکسری تیم‌ها بازی می‌کنیم و فکر کنم شرایط خوبی برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا نیز داریم، اگر صداوسیما، رسانه‌ها و هر کسی که می‌تواند کمک کند، این کار را انجام دهد و مثل دوره‌های قبلی روبه‌روی هم قرار نگیریم. خوشبختانه تا الان شرایط خوب بوده است و بازیکنان و رسانه‌ها تلاش می‌کنند، هر چند شرایط سخت است، اما یک کلام حاشیه‌ای از بازیکنان زده نمی‌شود. امیدوارم این روند تا فینال جام ملت‌ها ادامه داشته باشد.

طارمی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که ارزیابی وی از صحبت‌های منتقدان درباره میانگین سنی بالایی تیم ملی و دعوت از امثال احسان حاج صفی و  کریم انصاری‌فرد را جویا شد، گفت:  هر کسی نظر خودش را دارد. ما نمی‌توانیم جلوی نظر کسی را بگیریم. حرف هر کسی از نظر خودش حق است. ما در این مورد موضع خاصی نداریم. من در این مورد می‌خواهم مثال «په په»‌ بازیکن تیم پورتو را بزنم.

وی افزود: شما ببینید در سن ۴۰ سالگی  په په تمام تلاشش را انجام می‌دهد. او فوتبالش را بازی می‌کند و در سطح ملی هم حضور دارد. این بازیکن در پورتو هم در سطحی بالا بازی می‌کند. فوتبال نسبت به قبل خوشبختانه پیشرفت کرده است. یکسری شرایط وجود دارد که اگر بازیکن آنها را رعایت کند می‌تواند تا سنین بالاتری بازی کند. مسائلی را رعایت می‌کند و کیفیت خودش را نگه می‌دارد می‌تواند تا سنین بالاتر بازی کند. به نظرم آنها بازیکنان بزرگی هستند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. من نمی‌توانم بگویم چه کسی باشد یا نباشد.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه چرا بازیکنان جوان دعوت شده امثال سعید سحرخیزان کمتر دیده شدند، تصریح کرد: این موارد مطالبی است که به حاشیه و انتقادات می‌پردازد.  به هر حال سرمربی و کادر فنی تیم ملی تصمیم  گرفتند و  با معیارهایی که دارند بازیکن به تیم ملی دعوت کردند. یک شرایطی قرار بدهیم و به نظر سرمربی تیم ملی یا کسی که کار می‌کند، احترام بگذاریم. ان‌شاءالله بتوانیم در جام ملت‌ها با هر بازیکنی (جوان، پیر یا مسن) یا شرایطی برای تیم ملی کسب موفقیت کنیم.

منبع: خبـر ورزشی