ایران ۱ – ۲ انگلیس/ شکست دقیقه نودی یوزهای جوان مقابل سه‌شیرها
ایران ۱ – ۲ انگلیس/ شکست دقیقه نودی یوزهای جوان مقابل سه‌شیرها

دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و انگلیس در جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی با وجود پیروزی یک‌نیمه‌ای ایران، با نتیجه دو بر یک به سود انگلیس به پایان رسید.

- ایران ۱ - ۲ انگلیس/ شکست دقیقه نودی یوزهای جوان مقابل سه‌شیرها

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی زیر ۱۷ سال از ساعت ۱۵:۳۰ امروز زیر بارش شدید باران در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا اندونزی به مصاف تیم انگلیس رفت که در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به سود انگلیس به پایان رسید.

تیم ملی نوجوانان کشورمان در بازی اول خود در جام جهانی زیر ۱۷ سال، مقابل برزیل شگفتی‌ساز شد و در یک کامبک تاریخی، بازی دو هیچ باخته را سه بر دو برد اما در بازی مقابل انگلیس با وجود اینکه نیمه اول را با پیروزی به پایان رسانده بود، به خاطر شرایط لغزنده زمین -یعنی همان چیزی که انگلیسی‌ها به آن عادت دارند- نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد.

ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران
آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش‌عالی، نیما اندرز، ابوالفضل زلیخایی، ابوالفضل زمانی، امیرمحمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ماهان صادقی، ابوالفضل موردی و اسماعیل قلی‌زاده

ترکیب تیم ملی نوجوانان انگلیس
تامی ستفورد، جو جانسون، لاکیله ساموئل (کاپیتان)، جاش آچمپونگ، ایشه ساموئلز اسمیت، کریستوفر ریگ، مایکل گلدینگ، مایلز لوئیس‌اسکلی، جوئل اندالا، اتان انوانری و متیو وارهرست

شرح گل‌ها:
ایران یک – انگلیس صفر (دقیقه ۳۱: ابوالفضل زمانی)
ارسال نیما اندرز از روی کرنر سمت چپ زمین با عبور از روی سر مهاجمان به پای کریس ریگ برخورد کرد و مقابل پای ابوالفضل زمانی افتاد که تکل و ضربه نهایی این بازیکن در محوطه ۶ قدم به تور دروازه انگلیس چسبید.

ایران یک – انگلیس یک (دقیقه ۶۳: ریس‌الکساندر راسل‌دنی)
انگلیس که سراپا حمله شده بود، روی نفوذ راسل‌دنی، بازیکن تعویضی خود صاحب موقعیت شد که او چهار دقیقه پس از ورود به زمین پس از یک- دو با متیو وارهرست و شوت فنی پای چپ زمینی از قوس محوطه جریمه، توپ را به دور از دستان آرشا شکوری فرستاد و گل تساوی تیمش را زد.

ایران یک – انگلیس دو (دقیقه ۹۰: جوئل آندالا)
تیم ملی زیر ۱۷ سال انگلیس در دقایق پایانی بازی گل دوم را وارد دروازه ایران کرد تا تیم نوجوانان کشورمان در اوج شایستگی نتیجه را به حریف واگذار کند.

دقایق حساس بازی

نیمه اول:
دقیقه ۳: نزدیک بود روی پاس اشتباه شکوری انگلیس به گل برسد که مدافعان به موقع توپ را دفع کردند.

دقیقه ۵: ارسال توپ از جناح راست زمین به محوطه جریمه ایران و ضربه سر وارهرست ثمری نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۸: ارسال زیبای ماهان صادقی از سمت چپ زمین را اسماعیل قلی زاده قصد داشت با ضربه سر از بالای سر تامی ستفورد عبور دهد و تبدیل به گل کند که گلر انگلیس توپ را روی خط گرفت.

دقیقه ۱۸: حرکت سریع انگلیس از سمت چپ محوطه جریمه و یک پاس در عرض تبدیل به موقعیت جدی برای آن‌ها شد که دفع توپ ناقص ذلخیایی توپ را به اتان انوانری رساند، اما ضربه این بازیکن را آرشا شکوری با واکنش سریع و دیدنی دفع کرد.

دقیقه ۲۲: ارسال ذلیخایی از جناح چپ و ضربه سر موردی را تامی ستفورد در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۲: نفوذ سریع آچمپونگ از سمت راست و ارسال زمینی این بازیکن نزدیک بود انگلیس را به گل اول برساند که توپ عرض زمین را طی کرد و دفع شد.

دقیقه ۲۲: شوت راه دور آچمپونگ دقت لازم را نداشت و با فاصله زیاد از بالای دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۲۸: وارهرست در پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که شوت زمینی او با اختلاف کم از کنار تیرک دروازه رد شد.

دقیقه ۲۹: ضربه کریس ریگ به چارچوب دروازه ایران را آرشا شکوری جمع کرد.

دقیقه ۳۲: توپ ارسالی خطرناک از سمت راست زمین را درویش‌عالی با ضربه سر فوق‌العاده دفع کرد و در ادامه آرشا شکوری توپ را در اختیار گرفت تا حمله جدی انگلیس بی‌ثمر بماند.

دقیقه ۴۰: ارسال نیما اندرز از سمت راست زمین و ارسال تند و تیز او را گلر انگلیس در دست گرفت.

دقیقه ۴۰: اسماعیل قلی زاده قصد داشت از میانه زمین با شوت ناگهانی دروازه انگلیس را باز کند که تامی ستفورد غافلگیر نشد و توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۱: شوت فنی جوئل اندالا از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع ایران روی تور دروازه فرود آمد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه ۴۵: سرتوپ و شوت زمینی گلدینگ را شکوری درازکش دراختیار گرفت.

دقیقه ۲+۴۵: اسماعیل قلی‌زاده با فرار سریع از بین دو مدافع انگلیس، پاس در عمق ماهان صادقی را گرفت و با تعلل دو بازیکن حریف تا پشت محوطه جریمه پیشروی کرد که شوت او پس از برخورد به پای ساموئل به شکل خطرناکی از کنار دروازه رد شد، اما داور در تصمیمی عجیب در این صحنه کرنر اعلام نکرد.

نیمه دوم:
دقیقه ۵۰: آرشا شکوری با یک خروج توپ را به آغوش کشید، اما برخوردی با بازیکن انگلیس داشت که باعث مصدومیت دروازه‌بان تیم ملی شد. البته او بعد از لحظاتی بلند شد و به بازی ادامه داد.

دقیقه ۶۳: بازیکن انگلیس با یک شوت دروازه تیم ملی نوجوانان ایران را باز کرد.

دقیقه ۶۹: ضربه ایستگاهی نیما اندرز از سمت راست میانه زمین به قصد باز کردن دروازه انگلیس به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴: آرشا شکوری واکنش به موقع مقابل شوت زمینی اندالا داشت و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۵:ضربه متیو وارهرست به خطرناک‌ترین شکل ممکن از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: آمو آمیاو نزدیک بود پنج دقیقه پس از ورود به زمین گلزنی کند که شوت پای چپ او به تور کنار دروازه ایران برخورد کرد.

دقیقه ۸۲: آرشا شکوری شوت مهاجم انگلیس را دفع کرد و مانع گلزنی حریف شد.

دقیقه ۸۴: موقعیت خوب گلزنی برای ایران که ضربه عسگری را دروازه‌بان انگلیس با بدن خود دفع کرد.

دقیقه ۹۰: بازیکن انگلیس گل دوم را وارد دروازه ایران کرد.

باشگاه خبرنگاران