به فاصله دو ماه مانده تا آغاز جام ملت‌های آسیا به نظر می‌رسد تکلیف ملی‌پوشان استقلال برای حضور در این عرصه تا حد زیادی مشخص شده است.

استقلال, تیم ملی فوتبال, جام ملت هایآسیا - فقط این بازیکن استقلال در جام ملت‌ها فیکس است؟/ اگر مهرداد محمدی به قطر برود...

جام ملت‌های آسیا از نیمه دوم دی ماه آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان هم به عنوان یکی از مدعیان سنتی این مسابقات پا به میدان می‌گذارد. اگرچه اساس تیم ملی بر پایه استفاده از بازیکنان لژیونر پایه‌گذاری شده ولی امیر قلعه‌نویی طی این چند ماه نشان داده که لیگ را مدنظر قرار داده است و همین مسئله تا حدی انگیزه ملی‌پوشان داخلی را افزایش می‌دهد. در چنین شرایطی وضعیت بازیکنانی که از استقلال به تیم ملی دعوت شده‌اند را می‌توان از همین حالا قطعی‌شده دانست مگر این‌که طی دو ماه آینده اتفاقات دیگری رخ بدهد.

دعوت‌شدگان نیمکت‌نشین

استقلال هم‌اکنون سه بازیکن در اردوی تیم ملی دارد و به نظر می‌رسد در بهترین شرایط تعداد آن‌ها برای حضور در مرحله نهایی جام ملت‌ها حداکثر ۴ نفر شود ولی اگر همین سه بازیکن کنونی را ملاک قرار بدهیم، باید گفت حسین حسینی و مهرداد محمدی حتی اگر به قطر ۲۰۲۳ بروند باز هم نیمکت‌نشین هستند و در شرایط عادی جزوه نفرات اصلی به میدان نخواهند رفت. اگرچه عملکرد علیرضا بیرانوند طی هفته‌های اخیر مورد نقد قرار گرفته ولی بسیار بعید است که امیر قلعه‌نویی او را به حسین حسینی ترجیح ندهد و به‌احتمال زیاد کاپیتان استقلال در جام ملت‌ها نیمکت‌نشین دروازه‌بان پرسپولیس باشد. شرایط فوق به‌نوعی برای مهرداد محمدی هم صادق است؛ این بازیکن اگر به قطر برود، به احتمال فراوان تحت عنوان یک مهره مکمل وارد زمین خواهد شد.

تنها مهره فیکس استقلال

در شرایط کنونی می‌توان گفت روزبه چشمی تنها بازیکن استقلال است که می‌توان شانس زیادی برایش جهت حضور در ترکیب ثابت تیم ملی هنگام تقابل با رقبای آسیایی متصور شد. بازیکنی که سابقه حضور در دو جام جهانی و یک جام ملت‌ها را دارد، یکی از مردان مورداعتماد امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود و اگر دچار آسیب‌دیدگی نشود، در قطر مهره فیکس ما تلقی خواهد شد و تنها بازیکن استقلال خواهد بود که ثابت بازی می‌کند.

استقلالی‌های نیابتی

در کنار بازیکنانی که اسم بردیم نفرات دیگری هم حضور دارند که قبلا پیراهن استقلال را بر تن می‌کردند و حالا برای تیم ملی حکم آبی‌پوشان نیابتی را دارند و اگر فیکس بازی کنند حتما باعث خرسندی هواداران استقلال می‌شود. مجید حسینی، علی کریمی و امید ابراهیمی استقلالی‌های نیابتی هستند که باید ببینیم در جام ملت‌های آسیا فرصت حضور برایشان مهیا خواهد شد یا این‌که در پازل تاکتیکی امیر قلعه‌نویی قرار نخواهند گرفت!

منبع: خبـر ورزشی