گلایه بانوی المپیکی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک
گلایه بانوی المپیکی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

بانوی المپیکی کشورمان در خصوص نوع رسیدنش به المپیک توکیو و نشر خبرهای اشتباه از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گلایه کرد.

گلایه بانوی المپیکی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرنگار ورزشی گزاری فارس، ثریا آقایی بانوی المپیکی رشته بدمینتون در جریان مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون در خصوص اشتباه پولادگر برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: برای یکبار کسب سهمیه ام را توضیح می‌دهم. اصلا سهمیه وایلد کارت در بدمینتون به ایران تعلق نمی‌گیرد و به کشورهای پاکستان، مالزی و .. تعلق می‌گیرد و در قاره‌ای به نیجریه تعلق گرفت. این بحث مطرح شده (کسب سهمیه من از طریق وایلد کارت) از طرف شاه حسینی منتشر شد و به وزارت ورزش هم رسیده است. کسب سهمیه من از طریق رنکینگ بود. یک ماه مانده به اعلام این سهمیه‌ها راحت نمی‌خوابیدم‌. من اصلا می‌دانستم می‌شود یا خیر.

وی افزود: نمی‌خواهم تلاش‌های من و فدراسیون زیر سوال رود. من حتی می‌توانستم به المپیک ریو هم برسم که زانویم را عمل کردم و ۶ ماه قبل از المپیک ریو آسیب دیدم و نتوانستم رنکینگم را بالا ببرم. برای توکیو در ۳۰ مسابقه شرکت کردم و سهمیه رنکینگ را بالا بردم. آخرین‌مسابقه اوگاندا بود که با رنکینگ ۱۱۰ دیگر نتوانستم در کشورهای اروپایی مسابقه دهم چون کرونا گسترش پیدا کرد و مجوز خروج از کشور نمی‌گرفتم.

او در پاسخ به سوال پولادگر در خصوص اینکه با چه رنکینگی به المپیک رفته است گفت: با رنکینگ ۹۳ سهمیه گرفتم‌. مستندات وجود دارد و می‌توانم نشان دهم. کسب سهمیه و وایلد کارت خیلی متفاوت است. در تاریخ بدمینتون کار سختی است. من این حق را دارم که اسمم به عنوان کسی که سهمیه گرفته، یاد شود. من از خیلی از تفریحاتم زدم که به کسب سهمیه برسم.

پولاد گر در پایان گفت: من باید کتبی به کمیته ملی المپیک اعلام کنم تا این موضوع اصلاح شود.

منبع :فارس ورزشی

  • منبع خبر : کسب سهمیه و وایلد کارت خیلی متفاوت است. در تاریخ بدمینتون کار سختی است