یورن آندرسون در نشست خبری پیش از دیدار هنگ‌کنگ مقابل تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: می‌دانیم که از هنگ‌کنگ می‌آییم و رنکینگ ایران در جهان بیست‌ویکم است و ما در جایگاه صدوپنجاه قرار داریم. من ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن و سرمربی را […]

مقدماتی جام جهانی .تیم ملی هنگ کنگ.فوتبال زمین چمن آزادی - صدای سرمربی تیم هنگ‌کنگ هم بلند شد

یورن آندرسون در نشست خبری پیش از دیدار هنگ‌کنگ مقابل تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: می‌دانیم که از هنگ‌کنگ می‌آییم و رنکینگ ایران در جهان بیست‌ویکم است و ما در جایگاه صدوپنجاه قرار داریم. من ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن و سرمربی را دارم و امروز به ایران آمده‌ایم و در مرحله اول از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم.

وی در ادامه افزود: ما برای بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی که با ایران داریم قصد داشتیم دو جلسه تمرینی پشت سر بگذاریم، ولی روز گذشته در زمینی تمرین کردیم که نتوانستیم فوتبال برگزار کنیم و این دور از احترام است. همانطور که گفتم ۴۰ سال است در فوتبال حضور دارم و تا الان زمینی به بدی زمین تمرین روز گذشته در عمرم ندیده‌ بودم.

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در واکنش به این سؤال که تیم امید هنگ‌کنگ در بازی‌های آسیایی موفق به شکست ایران شد و چقدر احتمال دارد این اتفاق در بازی فردا نیز بیفتد، گفت: همان فاصله‌ای که در تیم بزرگسالان وجود دارد در تیم زیر ۲۳ سال نیز هست، ولی در فوتبال هر چیزی امکان پذیر است و سعی می‌کنیم با انگیزه‌ای که داریم و با تاکتیک‌هایی که چیده‌ایم فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. باز هم تأکید می‌کنم در فوتبال هر چیزی امکان دارد اتفاق بیفتد.

آندرسون راجع به غیبت چند بازیکن تیمش برای دیدار با تیم ملی ایران خاطر نشان کرد: تعدادی از بازیکنان مصدوم بودند و برخی نیز به خاطر مسائل خانوادگی نیامدند. این واقعیت باعث شد که نیم‌نگاهی به بازیکنان جوان داشته باشم و فرصتی شد که از آنها استفاده کنیم. ما سه بازی با ایران خواهیم داشت که یکی فردا برگزار می‌شود و بازی دیگر در جام ملت‌های آسیا و دیدار سوم نیز به دیدار برگشت مقدماتی جام جهانی بازمی‌گردد. این بازی‌ها باعث می‌شود دو تیم از هم شناخت پیدا کنند.

وی در مورد اینکه تیم ملی فوتبال ایران به نسبت چهار سال پیش که در همین مرحله با هنگ‌کنگ بازی کرده بود، چه تفاوتی کرده است، یادآور شد: من چهار سال پیش سرمربی هنگ‌کنگ نبودم و باید بازیکن ما جواب بدهد که چهار سال پیش مقابل ایران بازی کرده بود. بعد از مشکلاتی که درباره برخی بازیکنان پیش آمد هشت بازیکن جوان را دعوت کردیم. هنوز تصمیم نگرفتم آنها را در ترکیب اصلی قرار بدهم یا نه، اما می‌خواهم در این سطح از فوتبال شانس بازی کردن به آنها را بدهم.

«آیا با توجه به مشکل برگزاری تمرین در ایران آماده بازی فردا هستید؟»، سرمربی نروژی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در پاسخ به این پرسش نیز به خبرنگاران گفت: وقتی نمی‌توانید تمرین کنید چطور می‌توانید آماده شوید؟ من برای بار اول است به ایران آمده‌ام و احترام می‌گذارم، ولی زمین تمرینی که به ما دادند به دور از احترام بود. ما امروز در ورزشگاه آزادی تمرین می‌کنیم و امیدوارم زمین خوبی داشته باشند و آماده بازی فردا شویم.

آندرسون در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به شکست ایران هستند، یادآور شد: بازی مقدماتی جام جهانی است و قطعاً دل‌مان می‌خواهد ببریم، ولی فاصله بین ایران و هنگ‌کنگ زیاد است. با توجه به بازی‌های آسیایی هر اتفاقی امکان پذیر است و هر چیزی امکان دارد، اتفاق بیفتد. جدا از این مسائل قطعاً برای بازی فردا برنامه خوبی تدارک دیده‌ایم. من از کیفیت بازیکنان ایران از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون و … باخبر هستم. سعی می‌کنیم فردا بازی خوبی به نمایش بگذاریم و بعد از بازی می‌بینید که چه نتیجه‌ای کسب می‌شود.

گفتی است تمرین شب گذشته تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در زمین چمن ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران برگزار شد.

منبع: خبـر ورزشی