علیرضا رضایی را می‌توان بدشانس ترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران دانست؛ گلر ۲۴ ساله و توانمند فوتبال ایران که با درخشش در پیراهن پیکان راهی استقلال شد، بعد از دو فصل حضور در جمع آبی پوشان حالا شرایط عجیب را پشت سر می گذارد. رضایی که به واسطه گذشتن سنش از ۲۳ سال برای ماندن در […]

استقلال.فوتبال .گلر استقلال - اتفاق عجیب برای گلر گران‌قیمت استقلال

علیرضا رضایی را می‌توان بدشانس ترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران دانست؛ گلر ۲۴ ساله و توانمند فوتبال ایران که با درخشش در پیراهن پیکان راهی استقلال شد، بعد از دو فصل حضور در جمع آبی پوشان حالا شرایط عجیب را پشت سر می گذارد.

رضایی که به واسطه گذشتن سنش از ۲۳ سال برای ماندن در جمع آبی پوشان یکی از سهمیه های بزرگسال تیم جواد نکونام را پُر می‌کرد، در نقل و انتقالات تابستانی یکی از خبرسازترین بازیکنان بود. این دروازه‌بان که در ابتدای لیگ بیست و دوم قراردادی دو ساله با استقلال منعقد کرده بود، تا پایان فصل جاری با آبی پوشان قرارداد داشت اما با عدم نیاز باشگاه مواجه بود.

او که نقل و انتقالات با پیشنهادهای خوبی از تیم های دیگر مواجه شده بود، بر سر شیوه جدایی با مدیران باشگاه به توافق نرسید تا اینکه در نهایت تا زمان قانونی نقل و انتقالات قراردادش را فسخ نکرد و مدیران استقلال نیز در روز آخر نقل و انتقالات نامش را از فهرست خارج کردند؛ این در حالی بود که رضایی با استقلال قرارداد داشت!

بعد از ماجرای پیش آمدن و خروج نام رضایی از لیست استقلال، این دروازه بان آینده‌دار جلساتی را با علی خطیر مدیرعامل باشگاه داشت تا بتواند قراردادش را فسخ کند و راهی تیم دیگری شود. در نهایت رضایی حاضر به فسخ قرارداد با استقلال شد و جالب اینکه او برای این کار مبلغی عجیب را به باشگاه آبی پوش بخشید.

بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما مبلغ قرارداد امسال علیرضا رضایی با استقلال که از فصل گذشته منعقد شده بود، ۱۴ میلیارد تومان بوده که این مبلغ را هنگام فسخ قرارداد بخشیده است. از طرف دیگر این دروازه بان از قرارداد نزدیک به ۱۰ میلیارد تومانی خود در فصل گذشته (با آپشن‌ها) حدود ۳۰ درصد را بخشیده و حدود ۴۰ درصد هم توافق کرده که در ماه های آینده از استقلال دریافت کند.

در عین حال رضایی در هنگام فسخ قرارداد با استقلال امیدوار بود که چون نامش در زمان قانونی نقل و انتقالات از لیست این تیم خارج شده ، بتواند به عنوان سهمیه فیفا (بازیکن آزاد) به تیم دیگری برود و به همین خاطر با شمس آذر قزوین انعقاد قرارداد کرد اما او بعدها متوجه شد که بر اساس قوانین چون قرارداد خود را در مهلت قانونی فسخ نکرده، تا نیم فصل باید بیرون بنشیند و آن زمان تیم جدید خود را انتخاب کند!

به عبارت بهتر رضایی ۲۴ ساله که تا دو سال پیش خیلی‌ها او را آینده گلری ایران می‌دانستند، حدود ۱۷ میلیارد تومان را به استقلال بخشید تا بتواند به تیم دیگری برود، اما فعلا چنین اتفاقی برایش رخ نداده و حق بازی کردن در لیگ برتر را ندارد!

این دروازه بان با وجود اینکه با شمس آذر قزوین یک تفاهم نامه را امضا کرده، اما فعلا در تمرینات این تیم حضور ندارد. او البته با نزدیک شدن به نیم فصل پیشنهادهایی از برخی تیم های دیگر هم دریافت کرده و حالا باید دید با گذشت چند هفته پایانی نیم فصل اول رضایی با کدام تیم به لیگ برتر ایران برمی‌گردد.

منبع: خبـر ورزشی