روایت نایب قهرمان المپیک از شکست باروز
روایت نایب قهرمان المپیک از شکست باروز

همیشه نتایج مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است اما کسی فکرش را نمی‌کرد باروز شکست بخورد.

روایت نایب قهرمان المپیک از شکست باروز و مصاف دوباره یزدانی با تیلور در بلگراد

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا اظهار داشت: تیم ملی آمریکا یکی حریفان مستقیم تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی و المپیک است و مسابقات انتخابی هم که در آمریکا برگزار می شود در بالاترین سطح خود قرار دارد و کشتی‌گیران با یکدیگر می‌جنگند تا بتوانند به تیم ملی برسند. همیشه در این رقابت‌ها ما نتایج غیر قابل پیش بینی را شاهد هستیم، در حال حاصر عصر کشتی عصر برتری و تمرینات خوب و حضور در مسابقات است. در همین راستا آمریکا ها ید طولایی در این خصوص داشتند و همیشه مسابقات انتخابی تیم ملی خود را در یک شرایط خوب و یک قانون مدون برگزار می‌کنند.

وی افزود: نتایجی که در این مسابقات رقم خورد را همه دیدند اما شکست باروز غیر قابل پیش بینی بود. او به عنوان یک افسانه در کشتی آزاد در این دوره از رقابت های انتخابی تیم ملی شکست خورد و رقابت های جهانی را از دست داد.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص مصدومیت کاکس و انتخاب شدن اسنایدر برای مسابقات جهانی و رویارویی او با گلیج گفت: اسنایدر کشتی گیر قدرتمندی است و روز به روز هم با تجربه تر می شود و کشتی گرفتن با او قطعا سختی های خاص خود را دارد. در حال حاضر مجتبی گلیج در ۹۷ کیلو برای تیم ملی و مسابقات جهانی بلگراد انتخاب شده است. او هم کشتی‌گیر خوبی است و کم تجربه در این زمینه نیست. از گذشته تا به امروز هم که کشتی‌های خود را واگذار کرده با نتایج نزدیک یک امتیازی بوده است و به نظرم شانس زیادی دارد تا بتواند مقابل کایل اسنایدر آمریکایی قرار بگیرد نتیجه خوبی را کسب کند اما به شرطی که روند آماده سازی خوبی را سپری کند. کادر فنی تیم ملی هم باید روی نقاط ضعف او کار کند. امیدوارم کشتی خوبی بین گلیج و اسنایدر در مسابقات جهانی شاهد باشیم.

وی در خصوص رویارویی دوباره حسن یزدانی و تیلور در مسابقات جهانی بلگراد عنوان کرد: حسن یزدانی ۱۰۰درصد کشتی سختی را با تیلور در مسابقات بلگراد خواهد داشت دوباره این ۲ رقیب سنتی با یکدیگر در مسابقات جهانی روبه‌رو خواهند شد. امیدوارم شرایط برای پهلوان کشورمان حسن یزدانی به نوعی در مسابقات رقم بخورد تا آنچه که از او به عنوان کاپیتان تیم ملی انتظار می‌رود را رقم بزند. انشاالله با برنامه ریزی دقیق بتواند در مسابقات جهانی نتیجه خوبی را کسب کند و راه خود را ادامه دهد تا به المپیک پاریس برسد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود حسن یزدانی به مسابقات رنکینگ دار مجارستان می رفت تا رنکینگ خود را ارتقا دهد و شرایط بهتری داشته باشد؟ گفت: این تماما به تشخیص کادر فنی است چرا که آن ها شب و روز با کشتی گیران زندگی می کنند و هیچ کس به اندازه آنها از وضعیت کشتی گیران اطلاعی ندارد. هر تصمیمی که کادر فنی بگیرد ارجح تر از نظرات دیگران است. حسن یزدانی کشتی‌گیر کم تجربه‌ای نیست و هر کجای جدول که باشد چه در فینال و چه در قبل فینال ممکن است با حریف درجه یکی مانند تیلور کشتی بگیرد. به نظرم فرقی نمی‌کند مهم این است که با یک برنامه ریزی خوب و تاکتیک مناسب و شرایط آمادگی مطلوب به مصاف تیلور برود.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد درباره مسابقات رنکینگ دار مجارستان هم تصریح کرد: مسابقات رنکینگ دار مجارستان برای کشتی‌گیرانی که با حریفان مستقیم خود به این مسابقات می روند حائز اهمیت است. از طرفی هم این مسابقات راه گشای کادر فنی تیم ملی خواهد بود تا نفر برتر را انتخاب کنند و راهی بلگراد کنند. این مسابقات فاصله زمانی خوبی هم با مسابقات قهرمانی جهان دارد و در این مسابقات حق به حقدار خواهد رسید و کشتی گیری که کم اشتباه باید قطع شایسته حضور در تیم ملی است.

 منبع :فارس ورزشی

 

  • منبع خبر : فارس ورزشی