هنگ کنگ؛ بازی راحت شاگردان قلعه نویی در اولین گام به سوی جام جهانی
هنگ کنگ؛ بازی راحت شاگردان قلعه نویی در اولین گام به سوی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز (روز پنج شنبه) ساعت ۱۸ در ورزشگاه  آزادی پذیرای تیم فوتبال هنگ کنگ است. شاگردان قلعه نویی می‌خواهند با حمایت هواداران ۳ امتیاز بازی با تیم هنگ کنگ را کسب کنند تا اولین گام را محکم بردارند و دل طرفداران […]

- هنگ کنگ؛ بازی راحت شاگردان قلعه نویی در اولین گام به سوی جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز (روز پنج شنبه) ساعت ۱۸ در ورزشگاه  آزادی پذیرای تیم فوتبال هنگ کنگ است.

شاگردان قلعه نویی می‌خواهند با حمایت هواداران ۳ امتیاز بازی با تیم هنگ کنگ را کسب کنند تا اولین گام را محکم بردارند و دل طرفداران خود را شاد کنند. البته  به نظر می‌رسد ملی پوشان کشورمان بازی راحتی برابر حریف خود دارند، اما آن‌ها به خوبی می‌دانند که نباید حریف خود را دستکم بگیرند وگرنه به سرنوشت تیم ملی امید گرفتار می‌شوند که برابر امید‌های هنگ کنگ شکست خورد.  

با توجه به اینکه برگزاری بازی‌های دوستانه برای تیم ملی کشورمان هزینه‌های زیادی دارد و فدراسیون فوتبال هم با مشکلات مالی مواجه است به همین علت بازی با تیم ملی هنگ کنگ می‌تواند یک دیدار تدارکاتی خوب برای آماده سازی تیم ملی جهت جام ملت‌های آسیا باشد و نقاط ضعف و قوت تیم ملی در این بازی  مشخص می‌شود.  

قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال بیان کرد که همدلی را در بین ملی پوشان به وجود آورده و آن‌ها هم قسم شدند که چه من باشم و چه نباشم  تا مرحله دوم جام جهانی صعود کنند و دیگر اشتباهات ۱۶ سال قبل را نمی‌کنم.  

علاوه بر این، در این دوره از رقابت‌های جام جهانی برخلاف ادوار گذشته، ۴۸ تیم راهی جام جهانی می‌شوند و سهمیه قاره آسیا هم به ۸.۵ سهمیه افزایش پیدا کرده است. براین اساس تیم ملی فوتبال کشورمان که ۶ بار به جام جهانی صعود کرده و ۳ دوره هم به صورت متوالی در این رقابت‌ها بوده است، کار راحتی برای  راه یابی به جام جهانی دارد.  

در آن طرف، تیم ملی هنگ کنگ با وجود اینکه در رتبه ۱۴۸ فیفا قرار دارد، اما در سال‌های اخیر فوتبالش پیشرفت کرده است و حریف دست و پا بسته‌ای برای تیم ملی ایران نیست. به طور حتم این تیم  با تمام قوا به مصاف شاگردان قلعه نویی می‌رود تا بتواند حداقل یک امتیاز  در خارج از خانه بگیرد، اما کار سختی پیش رو دارد.  

تیم هنگ‌کنگ در مرحله قبلی برابر بوتان قرار گرفت و در حالی که بازی رفت را ۴ بر صفر پیروز شد، در بازی برگشت شکست خورد، اما توانست به مرحله دوم راه یابد و در گروه E  قرار بگیرد.   

یورن اندرسن سرمربی سابق کره شمالی هدایت تیم هنگ کنگ را بر عهده دارد. همچنین مایکل اودبولوزور بازیکن شاخص تیم هنگ کنگ است، که در بوندسلیگای B برای تیم اینگولشتات بازی می‌کند. ۴ بازیکن این تیم هم در لیگ چین حضور دارند.

سرمربی تیم هنگ کنگ در نشست خبری قبل از بازی  نسبت به محل تمرین تیمش در ورزشگاه دستگردی انتقاداتی مطرح کرد و گفت: در ۴۰ سال حضورش در فوتبال چنین زمینی ندیده بود. البته این تیم آخرین تمرینش را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد تا با جو این ورزشگاه آشنا شود.  

۲ تیم تاکنون ۷ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۶ برد سهم تیم ملی کشورمان و یک بازی غیر رسمی هم تیم هنگ کنگ پیروز شده است. 

  

باشگاه خبرنگاران