عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: بخش زیادی از اتفاقاتی که الان در غزه رخ می‌دهد، به علت چراغ سبز آمریکا برای تداوم بمباران مناطق غیرنظامی و کشتار مردم مظلوم فلسطین است. وی درباره علت تلاش آمریکا برای تداوم جنگ اسرائیل با فلسطین، […]

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: بخش زیادی از اتفاقاتی که الان در غزه رخ می‌دهد، به علت چراغ سبز آمریکا برای تداوم بمباران مناطق غیرنظامی و کشتار مردم مظلوم فلسطین است.

وی درباره علت تلاش آمریکا برای تداوم جنگ اسرائیل با فلسطین، گفت: علت اصلی این مسئله به فضای داخلی آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور باز می‌گردد. بایدن تلاش می‌کند از رقیب اصلی خود یعنی ترامپ عقب نیفتد. البته بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، ترامپ حدود ۷ درصد بالاتر از بایدن در برخی از ایالت‌های آمریکاست. بایدن به دنبال آن است که از ترامپ در موضوع حمایت از اسرائیل و سیاست ضدفلسطینی عقب نیفتد و فضای کنونی را فرصت گرانبهایی برای خود می‌داند که از اسرائیل حمایت کند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه به لحاظ استراتژیک مقاومت فلسطین در یک نبرد نظامی واقعی پیروز شده است، ادامه داد: فلسطین در عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای سخت به صهیونیست‌ها زد و از آن زمان تاکنون هم توانسته در مقابل ماشین جنگی اسرائیل بایستد و نگذاشته اسرائیل به غزه نفوذ کند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسرائیل بازنده واقعی این نبرد است و از سال ۱۹۴۸ تاکنون چنین ضربه‌ای نخورده بود. گروه مقاومت با عملیات طوفان الاقصی و ایستادگی در مقابل صهیونیست‌ها نه تنها معادلات نظامی را بر هم زدند و توازن وحشت برقرار کرد، بلکه در افکار عمومی و میان شهروندان صهیونیستی یک نگرانی پایدار و مستمری به وجود آمده است و آن‌ها دیگر هیچگاه در نواحی مرزی و اطراف غزه آسوده نیستند و شهرک‌نشینان اطراف غزه هم نمی‌توانند آسوده باشند و مدام نگرانی و دلهره دارند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با بیان اینکه وحشتی سخت درون اسرائیلی‌ها به وجود آمده است، اظهار داشت: عملیات‌های اسرائیل در غزه هیچ‌گونه ارزش و برتری نظامی محسوب نمی‌شود، بلکه صرفاً کشتار بی‌گناهان است. درست است که عملیات وحشیانه آنان به لحاظ حجم کشتار و تلفات بی‌سابقه است، اما ارزش نظامی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش‌های بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: فارغ از راهپیمایی‌های مردمی و ضدصهیونیستی در غرب، در پارلمان اروپا هم شاهدیم که برخی از نمایندگان با صدای رسا و واقعی به صحنه آمده و مواضع خود را علیه اسرائیل و سیاست‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح می‌کنند.

گلرو تاکید کرد: جنگ فعلی اسرائیل و غزه با جنگ‌های ۸ روزه، ۲۲ روزه و ۵۰ روزه غزه متفاوت است. اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها اینگونه اذعان می‌کنند که بازگشت حماس قوی‌تر از گذشته بعد از هر جنگی باید پایان داده شود و ما دیگر نمی‌پذیریم که حماس اینجا بماند و حماس باید نابود شود.

وی درباره احتمال توافق برای آتش بس در غزه، گفت: در حال حاضر مذاکرات با واسطه در جریان است که سقف خواسته صهیونیست‌ها نابودی حماس است و حداقل خواسته آنان هم این است که اسرای اسرائیل آزاد و سپس آتش بس اعلام شود. در مقابل حماس هم به دنبال آن است که حدود ۵ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل آزاد و با اسرای اسرائیل نزد نیروهای مقاومت تبادل شوند که این سیاست درستی است و باید ببینیم در نهایت چه خواهد شد.

منبع: مـهر