دیوید بکام معتقد است که لیونل مسی توانایی تغییر فوتبال را دارد. زمانی که خودش به ایالات متحده نقل مکان کرد نیز همین کار را کرد. او هم فوتبال آمریکا را تغییر داد. اسطوره منچستریونایتد و انگلیس هنگام ترک رئال مادرید در سال ۲۰۰۷ به لس‌آنجلس گلکسی پیوند خورد و بخشی از این قرارداد به […]

- بکام یکی از دلایل مهم جذب مسی را فاش کرد/ لئو را به لیگ آمریکا هدیه دادیم

دیوید بکام معتقد است که لیونل مسی توانایی تغییر فوتبال را دارد. زمانی که خودش به ایالات متحده نقل مکان کرد نیز همین کار را کرد. او هم فوتبال آمریکا را تغییر داد. اسطوره منچستریونایتد و انگلیس هنگام ترک رئال مادرید در سال ۲۰۰۷ به لس‌آنجلس گلکسی پیوند خورد و بخشی از این قرارداد به کاپیتان سابق سه‌شیرها اجازه داد تا تیم خود را بسازد. این پروژه در فلوریدا جمع‌آوری شده و مسی اکنون یکی از ستاره‌های ورزشگاه DRV PNK است. بکام ۱۰ سال را صرف اجرای این طرح خیره‌کننده کرد و فوق‌ستاره آرژانتینی با آمدنش به بالا بردن شهرت فوتبال ایالات متحده کمک کرد و نام‌های معروف و مخاطبان جدیدی جذب این بازی شدند.

بکام به AFP گفت: «هنوز وقتی کسی به من می‌گوید اینترمیامی لیونل مسی را دارد، باورش برای من سخت است. این برای من به عنوان مالک افتخار بزرگی است، اینکه چنین بازیکنی داشته باشم، بهترین بازیکن دنیا را در تیمم داشته باشم. ما همیشه می‌دانستیم که آوردن لئو به آمریکا، نه فقط به میامی، هدیه ما به آمریکا و MLS خواهد بود. چون یکی مانند او بازی را تغییر می‌دهد. می‌دانید، شخصی مانند او الهام‌بخش نسل بعدی بازیکنان فوتبال است و به همین دلیل می‌خواستیم لئو را به تیم بیاوریم. البته که می‌خواهیم قهرمان شویم. البته که می‌خواهیم بهترین تیم لیگ باشیم. اما یکی از دلایلی که او را خریدیم الهام بخشیدن به نسل بعدی بازیکنان فوتبال در آمریکا بود. اینکه بخواهند فوتبالیست بشوند. آوردن او این کار را انجام می‌دهد و برای ما مهم است.»

مسی بلافاصله تاثیر خوبش را در آمریکا نشان داد و چند هفته پس از ورودش تیم را به اولین قهرمانی‌ در لیگزکاپ رساند. او با اینکه پرافتخارترین بازیکن تاریخ است اما به گفته خودش قصد دارد در فصل ۲۰۲۴ تمام عناوین قهرمانی را با اینترمیامی بدست بیاورد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی