به گزارش زیرنویس از لرستان؛ حسین میرزایی با اشاره به احداث پاسگاه های حفاظتی در ۴ منطقه جنگلی استان گفت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی باعث امنیت مناطق جنگلی می‌شود و متخلفان دیگر نمی‌توانند به راحتی جنگل را تخریب کنند. وی با بیان اینکه همکاران باید با تلاش مضاعف و کار جهادی امورات محوله را به نحو […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ حسین میرزایی با اشاره به احداث پاسگاه های حفاظتی در ۴ منطقه جنگلی استان گفت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی باعث امنیت مناطق جنگلی می‌شود و متخلفان دیگر نمی‌توانند به راحتی جنگل را تخریب کنند.

وی با بیان اینکه همکاران باید با تلاش مضاعف و کار جهادی امورات محوله را به نحو مطلوب انجام دهند، خاطرنشان کرد: احداث پاسگاه های حفاظتی در مناطق شوراب شهرستان چگنی، طرهان کوهدشت، تنگ پری نورآباد و بسطام الشتر، موجب افزایش ضریب حفاظتی در اراضی ملی خواهد شد.

میرزایی به بیان اینکه برای پاسگاه شوراب ۱۰۸۴۲ میلیون ریال، طرهان ۹۸۲۰ میلیون ریال، تنگ پری ۱۷۳۴۲ میلیون ریال و بسطام ۲۰۶۲۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد، تصریح کرد: محل تامین اعتبارات استانی بوده که سعی بر آن است پس از تکمیل این ۴ پاسگاه، در دیگر نقاط بحرانی نیز مکان هایی برای احداث پاسگاه جدید جانمایی و اجرا شود.

وی اظهار کرد: حفاظت از عرصه های ملی استان وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که ارتقای پوشش حفاظتی اراضی ملی با با استفاده از فناوری های نو و پایش ماهواره ای اراضی ملی و استفاده از سامانه های هوشمند مدیریت و پایش اراضی، با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی از عرصه های ملی به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از فعالین و تشکل های مردمی و عموم هم استانی های عزیز در خصوص مشارکت در امر حفاظت از عرصه های منابع ملی خصوصا جنگل ها و مراتع استان، گفت: انتظار می رود مردم شریف در صورت مشاهده هر گونه تخریب جنگل ها و مراتع مراتب را به شماره های رایگان ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ اطلاع دهند تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا