زیرنویس، گروه بین الملل: تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و یکمین روز می‌شود که جنگنده‌های این رژیم علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حملات خود به مساجد، مراکز توزیع سوخت و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند، تا طشت رسوایی دروغ پردازی و سناریوسازی‌های اشغالگران بیش از پیش از […]

زیرنویس، گروه بین الملل: تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و یکمین روز می‌شود که جنگنده‌های این رژیم علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حملات خود به مساجد، مراکز توزیع سوخت و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند، تا طشت رسوایی دروغ پردازی و سناریوسازی‌های اشغالگران بیش از پیش از بام جهان فرو افتد.

حملات حزب الله لبنان به پنج پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

پنج پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی هدف حملات مقاومت لبنان قرار گرفت.

رسانه‌ها اعلام کردند که پایگاه‌های نظامی متولا، یفتاح، البیاض، مسکاف عام و المرج رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی اراضی اشغالی هدف قرار گرفتند.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که برای اعلام حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه، این پایگاه‌ها را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و نظامیان دشمن را متحمل خسارت و تلفات سنگین کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه موشک ضد زره از جنوب لبنان به سمت الجلیل اعلی شلیک شد و ارتش اشغالگر به منبع شلیک موشک‌ها پاسخ داد.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین شهرک‌های خیام، رامیه، بیت لیو، کفرکلا و طیبه در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

اطراف شهرک محیبیب در مقابل پایگاه نظامی البیاض و مناطق پیرامون شهرک عیترون هم هدف حملات توپخانه‌ای رژیم اشغالگر قرار گرفت.

پاسخ گروه‌های مقاومت به موج جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رزمندگانش در اطراف بیمارستان شفا در غزه به‌شدت با نظامیان اشغالگر درگیر شده و تلفات سنگینی بر آنها تحمیل کرده‌اند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که مناطق اطراف بیمارستان شفا همزمان با درگیری‌های شدید بین رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر، به میدان جنگ واقعی تبدیل شده است. نظامیان اشغالگر حیاط خلوت بیمارستان شفا را با بولدوزر تخریب کردند.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی مقر شهرداری غزه را در مرکز شهر بمباران کردند که به معنای فروپاشی کامل خدمات شهری است. رژیم اشغالگر همچنین مسجد الحسن در محله التفاح شرق شهر غزه را بمباران کرد.

نظامیان اشغالگر حتی به یک کامیون حامل آوارگان در نزدیکی شهر الزهرا در جنوب غربی شهر غزه تیراندازی کردند.

در پاسخ به این جنایت‌ها، گردان‌های مجاهدین شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطین اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «نیر عوز» و «مفتاحیم» را هدف حملات موشکی قرار داده است.

گردان‌های مقاومت ملی – نیروهای شهید «عمر القاسم» هم اعلام کرد که با مسلسل و خمپاره نظامیان اشغالگر را در جنوب غربی غزه هدف قرار داده‌اند.

هلاکت یک فرمانده ارشد صهیونیست و افزایش تلفات اشغالگران در غزه به ۵۲ نظامی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هلاکت «شلومو بن نون» جانشین فرمانده گروهان تیپ ۲۰۲ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای زمینی شمال نوار غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر – بعدازظهر امروز پنجشنبه – از کشته شدن یک نظامی اسرائیلی در نبردهای شمال نوار غزه خبر داد. به این ترتیب شمار نظامیان به هلاکت‌رسیده رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به ۵۲ نفر افزایش یافت.

هرتزوگ: باید با قدرت در غزه بمانیم تا هفتم اکتبر تکرار نشود

رئیس رژیم صهیونیستی گفت: ما پس از عقب نشینی از غزه اجازه نمی‌دهیم که هیچ خلائی در آنجا باقی بماند.

«اسحاق هرتزوگ» در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز همچنین افزود: ما باید نیروی زیادی را در نوار غزه حفظ کنیم تا اطمینان حاصل شود که حملات علیه اسرائیل دوباره تکرار نمی‌شود. دولت اسرائیل ایده‌های زیادی را درباره نحوه مدیریت غزه به محض پایان جنگ در آنجا بررسی می‌کند.

وی تصریح کرد: ما هیچ اطلاعاتی در مورد گروگان‌ها در غزه دریافت نکرده‌ایم و باید برای بازگرداندن آنها بجنگیم.

هرتزوگ مدعی شد: ما در حال مذاکره جدی با دولت قبرس در خصوص ارسال کمک‌های دریایی به غزه هستیم. فرض بر این است که آمریکا و همسایگان ما در مدیریت پس از جنگ غزه نقش داشته باشند.

- پایگاه‌های رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله/ عملیات مقاومتی در قدس |

ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله هوایی به خانه «هنیه» در غزه

خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از حمله هوایی به منزل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس از خانه هنیه در غزه برای هدایت حملات علیه اسرائیلی‌ها استفاده می‌کند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» هم با پخش تصاویری اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه‌شب خانه اسماعیل هنیه را در غزه بمباران کردند.

درخواست ریاض برای فعالسازی مکانیسم‌های بین المللی علیه تل آویو

وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یورش نظامیان اشغالگر اسرائیل به بیمارستان شفا و بمباران مناطق اطراف بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما بر ضرورت فعالسازی ساز و کارهای پاسخگویی بین المللی در قبال تجاوزات مستمر و وحشیانه نظامیان اشغالگر علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه تأکید می‌کنیم.

حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان / آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه سنگین اطراف شهرک‌های ناقوره، علما الشعب و جبل اللبونه در بخش غربی جنوب لبنان را بمباران کرد.

خبرنگار المیادین همچنین از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به منطقه سهل الخیام در جنوب لبنان خبر داد. وی افزود که اطراف منطقه اللبونه هدف یک موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

ارتش رژیم اشغالگر منطقه المرجعیون در جنوب لبنان را هم هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

همزمان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق شمالی فلسطین اشغالی از جمله شهرک شتولا خبر دادند.

- پایگاه‌های رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله/ عملیات مقاومتی در قدس |

زخمی شدن شش صهیونیست در عملیات مقاومتی در جنوب قدس اشغالی

شش صهیونیست در عملیات تیراندازی به مقر ایست بازرسی «النفق» متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب قدس اشغالی زخمی شدند. برخی منابع خبری شمار زخمی‌ها را هفت تن اعلام کرده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر افزود که حال یکی از مجروحان وخیم و از او قطع امید شده است.

صهیونیست‌ها مدعی شدند که مجریان این عملیات را به شهادت رسانده‌اند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که سه فلسطینی در مقر ایست بازرسی النفق در حد فاصل قدس اشغالی و بیت لحم به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجریان این عملیات سه نفر بوده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عاملان تیراندازی در قدس اشغالی با خودرو به مقر ایست بازرسی «النفق» در جنوب قدس اشغالی رسیدند و شروع به تیراندازی به سمت نظامیان مستقر در آن کردند. این رسانه‌ها اذعان کردند که احتمالاً یکی از عاملان حمله تیراندازی در ایست بازرسی موفق به ترک محل شده است.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که این نگرانی وجود دارد که بمبی در محل تیراندازی در جنوب قدس اشغالی وجود داشته باشد.

پس از این عملیات، نظامیان اشغالگر به صورت گسترده در مقر ایست بازرسی النفق در جنوب قدس اشغالی مستقر شدند و تمام ورودی‌های بیت لحم را بستند.

افزایش نظامیان به هلاکت‌رسیده رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی به ۳۷۰ نفر

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی خود و مجروح شدن شدید دو تن دیگر در نبردهای غزه خبر داد تا تعداد نظامیان به هلاکت رسیده این رژیم از آغاز نبرد طوفان الاقصی از ۷ اکتبر تا کنون به ۳۷۰ نظامی برسد. ۵۰ نظامی صهیونیست هم از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اجازه انتشار اسامی دو افسر ارتش کشته شده در نبردها در شمال نوار غزه را که دو افسر تیپ ۴۰۱ زرهی بودند، صادر کرد.

ارتش اشغالگر همچنین اسامی دو مجروح شامل یک افسر ذخیره از گردان ۹۲۱۷ که به شدت مجروح شده و یک نظامی ذخیره از تیپ جنوب را منتشر کرد.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه خبر دادند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دو مسجد در خانیونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو مسجد را در خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

به گفته دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، تعداد مساجدی که در حملات هوایی رژیم اشغالگر به طور کامل تخریب شده به ۷۴ مسجد رسیده و ۱۶۲ مسجد هم به طور جزئی تخریب شده است، علاوه بر آن ۳ کلیسا نیز هدف قرار گرفته است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به بمباران ویرانگر نوار غزه و هدف قرار دادن زنان، کودکان، جوانان و افراد مسن همچنین حملات خود به بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و مدارس ادامه می‌دهد.

شهادت ۹ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک پمپ بنزین در مرکز غزه

در بمباران رژیم صهیونیستی که یک پمپ بنزین محل اسکان آوارگان در مرکز غزه را هدف قرار داد، ۹ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

یورش نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و ربودن ۵۷ فلسطینی

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنج‌شنبه به شهرک «دورا» در جنوب غربی الخلیل در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و تعدادی از شهروندان فلسطینی را پس از یورش و تفتیش منازل آنها دستگیر کردند.

در شهر اریحا نیز اشغالگران پس از هجوم به شهر برای دومین بار در عرض چند ساعت گذشته، دو شهروند فلسطینی را دستگیر کردند.

صهیونیست‌ها همچنین با حمله به شهر رام الله، چند فلسطینی را در روستاهای ابوشخیدم و کوبر در شمال این شهر ربودند.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر در چند ساعت اخیر دست‌کم ۵۷ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند. به این ترتیب شمار بازداشتی‌ها در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به بیش از ۲۷۰۰ نفر رسید.

- پایگاه‌های رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله/ عملیات مقاومتی در قدس |

شورای امنیت قطعنامه وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه را تصویب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی مالت را برای وقفه بشردوستانه در غزه، با ۱۲ رأی موافق تصویب کرد.

بر پایه این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در پیش نویس قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره غزه، از همه طرف‌ها درخواست شده است از هرگونه محروم کردن غیرنظامیان در غزه از کمک‌ها و خدمات رسانی خودداری کنند.

پیش نویس این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها (اسرا) نزد جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شده است.

در این پیش نویس بر برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

در یکی دیگر از بندهای پیش نویس قطعنامه شورای امنیت، به برقراری آتش بس فوری و ادامه دار در سراسر نوار غزه به مدت چند روز کافی، با هدف امکان گسیل شدن و رسیدن کمک‌ها به این منطقه تصریح شده است.

- پایگاه‌های رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله/ عملیات مقاومتی در قدس |

مخالفت رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت درباره وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیم خود مبنی بر آزادی «گروگان‌ها» در غزه را اجرا کند و گفت که بدون بازگشت آنها جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: ما انتظار داریم شورای امنیت صریحاً حماس را محکوم کرده و نیاز به ایجاد یک واقعیت امنیتی جدید در غزه را بررسی کند.

منبع: مـهر