بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، برای امروز آسمان استان تهران در بیشتر نواحی قسمتی ابری خواهد بود. از بعد از ظهر امروز تا صبح شنبه نیز با توجه به عبور موج ضعیفی از نواحی شمالی، آسمان قسمتی ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی وزش باد […]

- هشدار زرد هواشناسی به تهرانی‌ها

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، برای امروز آسمان استان تهران در بیشتر نواحی قسمتی ابری خواهد بود. از بعد از ظهر امروز تا صبح شنبه نیز با توجه به عبور موج ضعیفی از نواحی شمالی، آسمان قسمتی ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و بهبود کیفیت هوا مورد انتظار است.

از پنجشنبه اواخر شب و در طول روز جمعه گاهی وزش باد شدید در نواحی جنوبی با احتمال خیلی شدید و در پاره‌ای نقاط گاهی باد و گرد و خاک و در ارتفاعات شمال شرق برای بعداز ظهر جمعه تا اواخر شب گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و در قله‌ها بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه آسمان کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعات غبار محلی و از بعدازظهر روز دوشنبه با عبور سامانه بارشی در بیشتر نواحی استان وزش باد گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه آبعلی و ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا جمعه صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه، ۲۷ آبان ماه صاف، گاهی وزش باد، به تدریج کاهش باد و در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، از ناپایداری هوا طی امشب تا صبح شنبه ۲۷ آبان برای همه مناطق استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و نیمه غربی خبر داد و اعلام کرد که زمان شروع این سامانه پنجشنبه شب ۲۵ آبان تا صبح شنبه ۲۷ آبان عنوان شده است که بر این اساس وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در نیمه جنوبی و نیمه غربی استان، خیزش موقت گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش موقت دید و احتمال تندباد موقت مورد انتظار است.

بر اساس این هشدار، طی جمعه شب برای ارتفاعات شمال شرق استان گاهی رگبار و رعد و برق و برای قله ها بارش پراکنده برف پیش بینی شده است. وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در نواحی غربی و جنوبی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه های موقت و سست مانند داربست ها، خسارت به تجهیزات واقع در ارتفاعات مانند ترانس های برق و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، خیزش موقت گرد و خاک و کاهش دید در نواحی مستعد، امکان انتقال گرد و غبار از استان های مجاور از مخاطرات این سامانه هستند.

از سوی دیگر اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرده است که جمعه شب در ارتفاعات شمال شرق بارش باران، گاهی همراه با بارش پراکنده برف در قله ها با احتمال کولاک برف و لغزنگی جاده ها و کاهش دید در این نواحی رخ می دهد. در همین راستا نیاز است تا شهروندان نسبت به استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنند و در فعالیت های عمرانی احتیاط شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران به احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و سازه ای موقت و درختان، اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها و احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی به ویژه نواحی شمال شرق استان توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بیشتر بخوانید:

هوای تهران همچنان آلوده؛ ۱۴ نقطه در وضعیت قرمز

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین