ایران ۴ – ۰ هنگ کنگ/ پیروزی آسان یوزها در اولین گام
ایران ۴ – ۰ هنگ کنگ/ پیروزی آسان یوزها در اولین گام

 تیم کشورمان با ۵ پیروزی در ۵ دیدار قبلی و به ویژه پیروزی بزرگ مقابل قطر در بهترین فرم خود به سراغ هنگ کنگ رفت. در سمت مقابل شاید هنگ‌کنگ روی کاغذ شانس زیادی مقابل یوزها نداشته باشد اما آنها تغییرات مثبتی اخیرا داشته‌اند و می‌توانند ایران را به زحمت بیندازند. البته خبر بد برای […]

 تیم کشورمان با ۵ پیروزی در ۵ دیدار قبلی و به ویژه پیروزی بزرگ مقابل قطر در بهترین فرم خود به سراغ هنگ کنگ رفت. در سمت مقابل شاید هنگ‌کنگ روی کاغذ شانس زیادی مقابل یوزها نداشته باشد اما آنها تغییرات مثبتی اخیرا داشته‌اند و می‌توانند ایران را به زحمت بیندازند.

البته خبر بد برای حریف شرقی در دسترس نبودن ۴ بازیکن برزیلی آنها است. به نظر همه چیز برای ریاست دوباره در فوتبال آسیا، مهیاست.

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ‌کنگ رفت.

تیم داوری این بازی برعهده محمد نظمی نصرالدین(مالزی)، است و کمک‌ها ی محمد بن خلیل و عارف بن عبدالراسید هستند و داور چهارم نیز بازی یاسین بی‌توان است.

امیر قلعه‌نویی تیمش را با ترکیب زیر روانه زمین کرد:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی هنگ کنگ

ترکیب هنگ‌کنگ:
تسه، لئونگ، نونز، وو، تان، اور، لام، لی، پون، اوال، یوئه
سرمربی: یورن اندرسون

گزارش مسابقه:

تیم ملی کشورمان بازی را هجومی آغاز کرد و چندین حمله و ارسال نصفه و نیمه از جناح چپ در پنج دقیقه ابتدایی ثمری نداشت.

دقیقه ۷: فرار سردار آزمون باعث تک به تک شدن او با دروازه بان هنگ کنگ شد و با عبور از او دروازه را باز کرد، اما پرچم کمک داور بالا بود و آفساید اعلام شد.

دقیقه ۱۰: مهدی طارمی مقابل دروازه حریف فرصت خوبی داشت اما مدافعان هنگ کنگ اجازه گلزنی ندادند.

دقیقه ۱۲: گل اول برای ایران. ارسال زمینی محبی از جناح چپ را سردار آزمون با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه هنگ کنگ فرستاد.

دقیقه ۱۵ :گل دوم برای ایران و باز هم آزمون. این بار مهدی طارمی از جناح چپ توپ را به آزمون پاس داد و او مشابه گل‌ اول، این بار هم دروازه را باز کرد.

 

دقیقه ۱۷: باز هم حمله از تیم ملی ما و رسیدن توپ به طارمی روی خط هجده قدم او را برای شوت زنی وسوسه کرد ولی ضربه زیبای مهاجم ما به وسیله دروازه‌بان هنگ کنگ با دست مخالف دور شد.

 

دقیقه ۲۱: مهدی طارمی فرصتی عالی برای گلزنی داشت اما مدافع حریف مانع ورود توپ او به دروازه شد.

 

دقیقه ۲۶: شوت سامان قدوس را دروازه بان حریف دفع کرد و در ادامه سانتر رامین رضائیان را مهدی طارمی با ضربه سر به بالای دروازه فرستاد

 

شاگردان قلعه نویی در ادامه سعی در اداره کردن بازی داشتند و جریان مسابقه را آرام کردند و نیمه نخست با همان دو گل سردار آزمون با پیروزی ایران به پایان رسید.

 

دقیقه ۵۲: در نیمه دوم بازی  پاس عالی سامان قدوس در یک قدمی دروازه مقابل محبی قرار گرفت اما این مهاجم بوشهری موفق نشد ضربه ای به توپ بزند و آن را گل کند.

 

دقیقه ۵۴: علیرضا جهانبخش درون محوطه جریمه هنگ کنگ فرصتی عالی داشت، اما شوت محکمش به بالای دروازه رفت.

 

دقیقه ۶۶: ارسال جهانبخش از جناح راست به سردار آزمون رسید و ضربه خطرناک او به کنار دروازه رفت.

 

دقیقه ۷۲: حرکت خوب جهابنبخش درون محوطه جریمه هنگ‌کنگ و ارسالش به آزمون را مدافعان حریف در میانه راه دفع کردند تا سردار موفق به هتریک نشود.

 

دقیقه ۷۹: فرار عالی سردار آزمون او را با دروازه بان هنگ کنگ تک به تک کرد اما او در اقدامی عجیب به جای شوت زدن و هت تریک، توپ را به طارمی که در آفساید بود پاس داد و گل طارمی مردود شد.

 

دقیقه ۸۰: آزمون باز هم فرصت گلزنی داشت اما شوتش به تیر دروازه خورد.

دقیقه ۸۷: گل‌سوم برای ایران. مهدی طارمی از جناح چپ نفوذ کرد و مقابل دروازه با پای راست توپ را گل کرد.

دقیقه ۸۹: طارمی باز هم فرصت گلزنی داشت اما شوت او را دروازه بان هنگ کنگ با شیرجه خوب به کرنر فرستاد.

دقیقه ۹۲: ضربه کاشته پشت محوطه جریمه هنگ کنگ را رامین رضاییان به گل تبدیل کرد تا ایران چهار بر صفر پیش بیفتد.

در نهایت ایران با چهار گل بازی نخستش را در راه جام جهانی ۲۰۲۶ با پیروزی پشت سر گذاشت.

درحال بروزرسانی

 

باشگاه خبرنگاران