دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۹۲ درصد کشفیات تریاک به تنهایی مختص ایران است. ۵۹ درصد کشفیات مُرفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین مختص ایران است که در مجموع ۹۲ درصد مواد افیونی که در دنیا کشف می‌شود مختص ایران است. به گزارش زیرنویس به نقل از ایلنا، اسکندر مومنی در مراسم افتتاحیه اولین […]

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۹۲ درصد کشفیات تریاک به تنهایی مختص ایران است. ۵۹ درصد کشفیات مُرفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین مختص ایران است که در مجموع ۹۲ درصد مواد افیونی که در دنیا کشف می‌شود مختص ایران است.

به گزارش زیرنویس به نقل از ایلنا، اسکندر مومنی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است، گفت: همه دنیا، ایران را به عرصه مقابله و مبارزه با مواد مخدر می‌شناسند.

وی ادامه داد: کشور ایران قریب به ۴ هزار نفر شهید و ۱۲ هزار مجروح برای حفظ جان انسان‌ها و دفاع از انسانیت تقدیم کرده است. بر اساس اعلام رسمی سازمان ملل ایران با فاصله، رتبه اول کشفیات مواد مخدر را دارد. گفتن آن آسان است اما پشت این موضوع ایثار و فداکاری است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ۹۲ درصد کشفیات تریاک به تنهایی مختص ایران است. ۵۹ درصد کشفیات مُرفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین مختص ایران است که در مجموع ۹۲ درصد مواد افیونی که در دنیا کشف می‌شود مختص ایران است و این مساله با گذشت و جانفشانی پلیس انجام می‌شود.

مومنی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر از مقابله گرفته تا درمان، پیشگیری و توانمندسازی فعالیت گسترده‌ای دارد. در حوزه درمان و کاهش آسیب مرکز پژوهشی راه‌اندازی شده است که به دلیل تلاش‌های گسترده در امر پژوهش، کاهش و درمان مورد تایید سازمان ملل است. هرچند مقابله در اولویت است اما در کنار کشوری هستیم که بالاترین تولید مواد افیونی را دارد و گریزی نداریم که پیشگیری را در اولویت سیاست‌های راهبردی قرار دهیم، همین موضوع موجب شد تا جمعی که اینجا گردهم آمدند تلاش خود را به پیشگیری معطوف کنند.

مومنی با اشاره به افتتاح نمایشگاه یاریگران زندگی گفت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود محصول همکاری همه دستگاه‌هاست و ستاد صرفا بسترسازی و هماهنگی لازم را انجام می‌دهد.

وی همچنین به طرح یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: طرح یاریگران زندگی تصویب شد تا آن‌هایی که به این بلیه دچار شدند نجات پیدا کنند و آن‌هایی که دچار این بلیه نشدند قاطعانه به اعتیاد نه بگویند. البته ما به هر ورزشکار، هنرمند و خیری پیشنهاد دادیم که به پیشگیری کمک کنند با شوق و اشتیاق آمدند و اولویت طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش است.

مومنی به نتایج یک پژوهش در حوزه اعتیاد اشاره کرد و گفت: نتیجه یک پژوهش نشان داد که بیش از ۵۵ درصد خانواده‌هایی که فرزندشان دچار اعتیاد شد بعد از سه سال متوجه شدند، بنابراین اعتیاد مرز نمی‌شناسد و این نشان می‌دهد که اگر در حوزه آموزش و پیشگیری کار کنیم، می‌توانیم از اعتیاد فرزندانمان پیشگیری کنیم. همچنین این پژوهش نشان داد که بیش از ۶۰ درصد آن‌هایی که دچار اعتیاد شدند، نمی‌دانستند که با چند بار مصرف گرفتار می‌شوند و توان نه گفتن به همسالان را نداشتند.