به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که گزارش خبرگزاری رویترز درباره محتوای دیدار رهبر معظم انقلاب و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران کذب محض است. بر اساس گزارش المیادین، اسامه حمدان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا ضمن تأکید بر این […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که گزارش خبرگزاری رویترز درباره محتوای دیدار رهبر معظم انقلاب و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران کذب محض است.

بر اساس گزارش المیادین، اسامه حمدان در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا ضمن تأکید بر این موضوع افزود: همه از ماهیت رابطه حماس و ایران، میزان حمایت تهران از آرمان فلسطین و مقاومت و دیدگاه‌های آیت الله خامنه ای در پشتیبانی از مقاومت آگاه هستند.

حمدان تصریح کرد: حماس در مورد این دیدار مثبت هیچ اظهار نظر و موضع‌گیری نکرده و تأکید می‌کند که این دیدار در چارچوب تداوم روابط خوب و متمایز جنبش حماس با ایران صورت گرفت.

این اظهارات اسامه حمدان در حالی است که جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، خبر رویترز از مضمون دیدار رهبر انقلاب و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را بی‌اساس اعلام کرد و افزود: ما از انتشار این خبر بی‌اساس متاسفیم و انتظار می‌رود این خبرگزاری در انتشار اخبار خود، دقت و صحت را ملاک قرار دهد.

گفتنی است که خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام ارشد ادعا کرده بود که رهبر ایران در دیدار با اسماعیل هنیه در تهران (۱۵ آبان) گفته است که حماس ایران را از حمله ۱۵ مهر (عملیات طوفان الاقصی) ضد رژیم صهیونیستی مطلع نکرده بود، بنابراین تهران وارد جنگ نخواهد شد.

منبع: مـهر