با این چند روش ساده برای خود محبوبیت بخرید
با این چند روش ساده برای خود محبوبیت بخرید

در ادامه از کارهایی خواهیم گفت شما را در نگاه دیگران، دوست داشتنی و بااعتماد به نفس می کند. ۱- در مصاحبه کاری اگر پرسیدند چای میل دارید یا قهوه، بگویید آب پیش از شروع مصاحبه ی کاری، ممکن است بپرسند که چای میل دارید یا قهوه. حتی اگر واقعاً دل تان یک نوشیدنی گرم […]

- با این چند روش ساده برای خود محبوبیت بخرید

در ادامه از کارهایی خواهیم گفت شما را در نگاه دیگران، دوست داشتنی و بااعتماد به نفس می کند.

۱- در مصاحبه کاری اگر پرسیدند چای میل دارید یا قهوه، بگویید آب

پیش از شروع مصاحبه ی کاری، ممکن است بپرسند که چای میل دارید یا قهوه. حتی اگر واقعاً دل تان یک نوشیدنی گرم می خواست هم به خاطر داشته باشید که شما به یک مصاحبه ی کاری رفته اید، نه کافه. اگر چای یا قهوه بخواهید، برای آماده سازی آن باید زمان صرف شود. به جایش یک لیوان آب بخواهید. با این کار نه تنها گلویی تازه می کنید، بلکه کسی را هم به زحمت نمی اندازید، امری که تصویر خوبی از شما خواهد ساخت.

۲- وقتی دیگران با شما صحبت می‌کنند سر تکان دهید

سر تکان دادن هنگام صحبت کردن دیگران، عادت خوبی است چون نشان می دهد که شما به آن مکالمه توجه دارید. وقتی سرتان را به موافقت تکان می دهید، شخص مقابل تان متوجه می شود که دارید به صحبت هایش توجه می کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که نباید در انجامش زیاده روی کنید. افراط در تکان دادن سر، شما را فردی با ناامنی روانی نشان می دهد که سعی دارد با همه چیز موافقت کند.

۳- از دیگران نظر بخواهید

بیشتر ما برای پرسیدن نظر دیگران یا راهنمایی خواستن از آن ها دودل هستیم چون می ترسیم که مزاحم شان شویم. چیزی که فراموش می کنیم این است که آدم ها اینکه قدر دانسته شوند را دوست دارند. وقتی از کسی راهنمایی می خواهید، به او نشان می دهید که برای نظرش ارزش قائل هستید. از آنجایی که آدم ها معمولاً جذب کسانی می شوند که برایشان تحسین برانگیز و محترم اند، احتمالاً آن ها هم همین حس را به شما دارند.

۴- به نقص‌هایتان اذعان کنید

هیچ کسی کامل نیست. بنابراین وانمود کردن به بی عیب و نقص بودن امری بی معنی است. نادیده گرفتن نقص های خود ویژگی افرادی است که با ناامنی روانی دست و پنجه نر می کنند. بنابراین اگر نمی خواهید فردی نامطمئن از خود به نظر برسید، از اشتباه کردن نترسید.

کسانی که عیب های خود را برملا می کنند، به چشم دیگران صادق ترند، امری که نشانه ی اعتماد به نفس بالا هم هست. به علاوه، این کار شما را در نگاه دیگران دوست داشتنی تر و جذاب تر می کند چون به جای اینکه شما را یک تهدید ببینند، با شما احساس نزدیکی می کنند.

۵- ادای عقل کل‌ها را درنیاورید

صحبت کردن با دیگران طوری که انگار همه چیز را می دانید می توانید بسیار آزاردهنده باشد. احتمالاً تصور می کنید اگر مثل یک عقل کل رفتار کنید، دیگران مسحور دانش تان می شوند، اما در واقع با این کار فقط باعث می شوید از شما بدشان بیاید. میل به نشان دادن تمام چیزهایی که می دانید، از این حکایت دارد که شما سعی دارید با خودنمایی، ناامنی های روانی تان را پنهان کنید.

از آن مهم تر اینکه، آن هایی که جواب همه چیز را می دانند معمولاً افرادی خطرناک تلقی می شوند که سعی می کنند دیگران را به بازی بگیرند، امری که به طور حتم جذابیتی برای دیگران ندارد.

۶- وقتی دیگران می‌گویند که از چیزی خوششان می‌آید، به خاطر بسپارید تا بعداً به آنها هدیه‌اش دهید

خرید هدیه می تواند برای بسیاری از ما تجربه ای اضطراب آور باشد، چون اغلب نمی دانیم که چه هدیه ی مناسبی می توانیم تهیه کنیم. با این حال، توجه کردن به سرگرمی ها و آرزوهای دیگران این امر را ساده تر می کند. بنابراین برای آنکه بتوانید هدیه های خوبی برای دیگران بخرید، وقتی در کنارشان هستید به آن ها توجه کنید. وقتی کسی که برایتان ارزشمند است به چیزی که دوست یا نیاز دارد، اشاره می کند، آن را به خاطر بسپارید تا زمانی که خواستید برایش هدیه ای بخرید، بدانید باید دقیقاً دنبال چه چیزی باشید.

منبع: اطلاعات انلاین